Gå til innhold

Er du "falsk" på forumet?

Anbefalte innlegg

Sitter å leser litt rundt forbi på forumet her og merker meg at folk her er svært politiske korrekte...(Med enkelte unntak da :D )

Så fort noen kommer med en litt "stygg" kommentar eller et lite sleivspark så kommer man med kommentarer som: "veldig unødvendig", "forferdelig uttalelse" osv pluss diverse forslag om utestengelse og greier....De ivrigste her klarer til og med og skrive RAPPORTERT. i slutten av posten sin....bare for å undrestreke at de tar dette veeeeldig alvorlig... :roll:

MEN la oss være ærlige: De fleste ler av thomas giertsen og Otto Jespersen i Mandagsklubben, men er det noen her på forumet som drar samme type spøk så er dette "helt forferdelig grusomt" og vekker "sterke følelser" hos enkelte...Hvorfor? :hmm: Bare fordi man er på et forum og vil smiske seg til en moderator stilling? (har følelsen av at det er noen sånne ute og går.) :thumbdown:

Selvsagt skal man oppføre seg og følge regler på et forum også, men det må kunnes brukes sunn fornuft, mobbing er en ting, en litt frekk bemerkning eller kommentar er noe annet. Tenker man seg om to ganger hadde man sannsynligvis flirt litt av samme settning i "virkligheten", og LITT må man tåle. Vi er ikke en gjeng pysete nerder heller vel? :green:

Hvorfor skal man være så fordømt politisk korrerkt på forumet? Skikkelig dobbeltmoral å skjelle ut en person på forumet pga f.eks en "stygg" vits, kommentar osv for å så sette seg foran tven og skrattle av at OJ drar en dobbelt så stygg vits om jødene i gasskameret under 2. verdenskrig...Noen som ser poenget? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner tanken og er enig med deg ;)

Man må kunne se ironien og humoren i ting... Men det er jo enkelte som kommer med ren drittkast i tråder som er så Offtopic at ikke ord kan beskrive...

Men den *leke Moddis* saken er jo litt lamm...

"Se hvor flink jeg er til å tisse"

Lenke til kommentar

Ironi og spøk kan ofte være litt vanskelig å lese mellom linjene. At folk vil smiske seg til en moderatorstilling høres helt idiotisk ut for meg. Noen er kanskje mer diplomatisk enn andre - slik er det bare. Jeg skal gladlig innrømme at jeg ikke liker Otto Jespersens altfor overdådige være-morsom-på-andres-bekostning-humor. I tillegg bør man huske på hva som står i retningslinjene også. Jeg ser på poenget ditt - men dette er ikke stedet for å slå av jøde-spøker.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
LEtt å misoppfatte ironi på nettet. Derfor blir det vanskelig å skille en idiotisk uttalelse fra en liten spøk...

Akkkurat, så hvorfor lage så mye styr over noe som du sannsynligvis oppfatter litt feil i forhold til personen som skrev det? Et av livets store spørsmål :thumbs:

Lenke til kommentar

I prinsipp er det personen som skriver ting som bør tenke seg om før han/hun poster. I tillegg synes jeg det i grunn det finnes grenser for hvilken type humor man skal kunne godta - dette er ikke en humorside, men et forum som hovedsaklig handler om hw. Nå er vi så heldige at vi har en off topic-del, men vi trenger ikke gå helt av hengslene fordi om. Om du har en veldig "utagerende" humor som du trenger å få utløp for, så kan du vel heller dele den med dine venner privat? Jeg tror det er viktig å huske på at et slikt forum kan nå ut til veldig mange lesere, og man bør ha dette til ettertanke for å oppnå et sunt og positivt miljø.

Edit: Rettet et par skriveleifer og la til et par ord :)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Om du har en veldig "utagerende" humor som du trenger å få utløp for, så kan du vel heller dele den med dine venner privat? Jeg tror det er viktig å huske på at et slikt forum kan nå ut til veldig mange lesere, og man bør ha dette til ettertanke for å oppnå et sunt og positivt miljø.

Har ikke noe mer utagerende humor en andre jeg :) men jeg er helle ikke så prippen. Takler å høre det meste uten å gå av hengslene pga dette. Et sunt og positivt miljø må vel være et sted som man ikke trenger å sensurere seg selv så sant man ikke er tottalt idiot og bare ute etter å slenge dritt?

Selv om forumet her hovedsakelig skal handle om HW så kan det jo og være moro og diskutere litt off-topic iblant. Bedre å ha dette i en egen avdeling istedenfor at det sniker seg inn i HW postene, noe det garantert hadde gjort. :green:

Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke at noen kan påstå at jeg heller er prippen. Stor sett så tror jeg at jeg er ganske så selvironisk og kan takle en spøk. Poenget er at alle er ikke like. Hvis en person trenger å sensurere seg selv for å ikke buse ut med jøde-vitser og diverse, så tror jeg heller det er den personen som har et lite problem.

Ja, det er moro å diskutere off-topic. Jeg har nok gått litt over streken her inne et par ganger jeg også. Ting har en tendens til å lett ta en annen. Men jeg forsvarer ikke det jeg har gjort/sagt og kunne ønske alle andre fikk lov til å gjøre det samme fordi andre må slutte å ta seg nær av ting. Vi har retningslinjer. La oss følge de, og prøve å ikke støte folk personlig.

Jeg vil også få understreke at dette er mine personlige meninger, og at jeg selvfølgelig ikke har noe rett til å bestemme over hva andre skal si eller ikke si. Dette har vi moderatorer til å ta seg av.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Ironi og sarkasme kan ofte være vanskelig å få ned på "papiret", så det egner seg som regel best i det muntlige spåk. Derfor kan man le av Thomas Giertsen og Otto Jespersens (som forøvrig er RV mann, altså en "rødnisse") vitser på TV, men tar ting her inne mer seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg har ventet LENGE på en slik post. :D

Utrolig godt sagt mad_man, major respect.

Har blitt banna en god del ganger nå pga av dette, og syns det er tåpelig.

Å si pakkis her blir som å kaste stein i glasshus, men "norskis" eller "bleiking" er tydeligvis tolerert. Merkelig.

Lenke til kommentar
Det har noe med at ordet "pakkis" er knyttet til, nettopp, rasisme. Imens "hvitis" er det ingen som bruker ...

Er det ingen som bruker det? Jo, det er det nok. Og om flerparten bruker pakkis, og ikke bleiking betyr vel ikke at bleiking ikke kan sende ut et rasistisk budskap?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...