M5Glenn Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Tenkte å kjøpe en eller annen form for Pc som jeg skal ha i stuen for å se på tv og spille av / brenne DVD. Viktigste er at den ikke er større en vanlige hi-fi komponenter, stillegående og kunne romme mitt pci TechnoTrend DVB-s tv-kort (for å ta i mot digitale signaler fra parabolen) + harddisk for tv-opptak. Hadde ikke tenkt å gå så langt som å lage eget kabinett osv. Lurer evt. på noen Barebone løsninger - eller andre gode forslag. Tenkte evt. bruke en p4 1,8 Northwood prosessor som blir til overs etter oppgradering. Tror dere denne burde klare oppgavene? Bør jeg ha mer enn 256Mb ram? Skal bare bruke maskinen til å håndtere tv/parabol kortet mitt og ta opp tv på harddisk / DVD-brenner... Ingen tunge 3D apilkasjoner. Har fra tidligere fått følgende forslag: * Shuttle Zen XPC? http://hardware.no/art.php?artikkelid=6400 (Ønsker meg 2 Pci plasser...) * Asus DIGIMatrix http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121305&cks=PRL (Ingen pci plass i det hele tatt!? + litt dyr.) * MSI MEGA 651 Barebone http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118353&cks=SER (Billig! Men bra nok?) Takker og bukker for gode råd! Endret 27. april 2004 av M5Glenn Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg kjøpte en eldre MSI Hermes maskin demobrukt fra Komplett. Den ga jeg ca 700,- hvis ikke jeg husker feil. Hadde en P3-1000 liggende, satte i 256mb SDram, og mitt Nexus DVB-S. Hermes maskinen har et integrert grafikk-kort som bruker 4mb av systemminnet. Kjører som en drøm denne saken her. Fordi Nexus-kortet avlaster maskinen med å bearbeide MPEG2 så trengs ikke så kraftig maskin. En billig og stabil SAT-tuner, med uante muligheter En 120gb harddisk og en god stol, det er alt som skal til i tillegg Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Har funnet en spennende sak, Asus Pundit AB-P2600: http://www.asus.com/products/desktop/pundit/overview.htm Denne har 2 x pci slots, skal være stillegående og har dvd-slot plassen jeg trenger. Kan dette være noe å bruke? Noen som ser noe i spec´en som gjør den lite egnet til htpc? Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Har du hjemmekino reciver osv vill jeg vurdert et ordenligt stiligt kab http://www.vendur.no/catalog/index.php?language=no Venter bare på at det skal komme inn på lager , passer så fint med kino oppsettet mitt Et kab du aldri trenger å bytte pga full atx HDvideo here we go ^^ Men er jo ikke sikkert du har den type utstyr, så kassa passer kanskje ikke med resten da ? og den er kanskje litt dyr ? Hva skal man med penger vis man ikke kan bruke dem ? Endret 27. april 2004 av Pukerud Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 finnes mange bra råd.. etter min erfaring så bør du oppsøke mere hardcore HTPC miljøer.. sjekk f.eks www.avforum.no der er det et eget htpc forum som kan gi deg mange tips på veien. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Denne Lian Li modellen er et ganske godt alternativ med tanke på at den støtter ATX-hovedkort. Bredden er på 41cm, noe som klaffer svært bra med standard hifi-utstyr. Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Tenkte å kjøpe en eller annen form for Pc som jeg skal ha i stuen... Du ønsket råd: Det skrives stua og ikke stuen! Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tenkte å kjøpe en eller annen form for Pc som jeg skal ha i stuen... Du ønsket råd: Det skrives stua og ikke stuen! er enig med tidligere innlegg: gå på avforum.no, der får du mye mer info! Offtopic: stuen: substantiv hannkjønn, entall, bestemt form Lenke til kommentar
rscue Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei Kan anbefale asus pundit, den er liten, en av de mest stillegående oppsettene jeg har satt opp(mye stillere en noen av shuttlene), har innebygget bluetooth og kortlesere osv, har egen tvut utgang(men du bruker sikkert dvb kortet ditt. Satt sammen en pundit med p4 2,4 for en kompis, men velg en stille hd og et stille dvddrev/brenner så kommer du til å bli fornøyd...Billig er disse barebonen blitt også 1395 hos psdata.. RScue Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Flott å høre rscue! Da blir det nok Pundit på meg! Prøver nå å finne ut om jeg kan bruke S-ATA harddisk? Noen som vet? Forslag til type ram brikke bør jeg bruke i Pundit? Også lurte jeg på om det holder meg P4 1,8 Northwood / 256Mb Ram for å gjøre det jeg skal på denne maskinen? Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Tenkte å kjøpe en eller annen form for Pc som jeg skal ha i stuen... Du ønsket råd: Det skrives stua og ikke stuen! er enig med tidligere innlegg: gå på avforum.no, der får du mye mer info! Offtopic: stuen: substantiv hannkjønn, entall, bestemt form Stue er et hunkjønns ord, hvilket betyr at man kan bruke både a og en endinger, og så lenge du ikke vil høres ut som en klyse så bruker man selvfølgelig a. Ludder! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 riktig det, Erl1d, men på nynorsk MÅ man bruke stua. Når man skal skrive bokmål, derimot, tror jeg mange er som meg. Jeg pleier å skrive så überkonservativt som mulig når jeg skriver bokmål Allikevel, dette er waaay off topic. Lenke til kommentar
canhr Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Heisann. Har kikket litt på denne pundit saken. Virker som et bra kjøp, dette da jeg oxo har meget gode erfaringer med ASUS fra før, de har som regel meget stabile komponenter. Ang HD så ser det ikke ut som denne støtter S-ATA men derimot ATA-133 Ville her valgt en Samsung 160 GB 5400 rpm Noise Guard. Rimelig og støysvak. Minne kan vel være kjekt å ha. Og relativt rask ram er nok å foretrekke. Ville hatt iaf 512 Mb. Kanskje CL 2,5 eller raskere. Når det gjelder cpu ville jeg valgt denne. Intel CPU Pentium 4 S-478 2.4GHz 533MHz 1M Boxed "Prescott". Har ikke funnet ut om en bør satse på et skjermkort her. Lykke til. Mvh Canhr Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 På www.vendur.no finner du mye kjekt til HTPC, bla. denne HT-400 Fordelen med HT-400 er at du kan bruke ATX hovedkort. Da kan du sette inn et Abit NF7-S 2.0 f.eks og en XP2400 Mobile så får du en rask og stille maskin. lqpl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå