Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ustabil XP 1800+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis cpu'en blir varmere når du setter på side-dekslet så kan det hjelpe med litt høyere spenning (ihvertfall etter mine erfaringer).

Sist jeg byttet kjøler fra Globalwin CAK-38 til noe hjemmelaga vannkjølingsgreier (bereget for bruk med peltier) gikk CPU tempen min opp med ca 10 grader.Da klarte jeg heller ikke å kjøre 3dmark2001 skikkelig, men SiSoft Sandra og div andre funka helt flott.

Så jeg prøvde å stille opp vcore, og nå klarer jeg helt fint å kjøre alt.

CPUtemp: 49 idle (hehehe bare LITT høy!) 52 max load

Vcore: 1,93 DDRv: 2,89

P.S. Har ikke montert peltier grunnet for liten power. (bruker all 12v'en til peltieren på skjermkortet nuh)

Athlon Tbird 1400 AYHJA @ 1531 MHZ (161fsb)

Abit KG7Raid (voltmodda)

[ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-04-07 00:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 10:15, Colargol skrev:

Hvilken strømforsyning har du? Det kan være at strømforsyninga din ikke leverer nok strøm. Har selv det samme problemet med min 430W Enermax PSU. 5V ligger på rundt 4.92V. Klarer ikke å kjøre 3dmark før det krasjer.

Da har jeg gjerne supern! Chieftec 340W'en min leverer 5,05V på +5V, og 12,43V på +12V. Bææ. Noen som vil bytte den mot sin Enermax 431W power elle? Min er jo bedre, det er helt klart. Den leverer jo mere volt jo! BAH :razz: Allikevel, vil du bytte, send meg privat melding *knegg knegg* Jeg er ganske så sikker på at spenningene er stillbare! Man må åpne poweret for å komme til, så garantien forsvinner dessverre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 22:06, AYHJA-eier skrev:

Takk for all hjelp, folkens!

1,80V gjorde susen...

Hehe. Dette var nesten snodig. I følge siggen din sitter du med en overklokka Thunderbird, som tydeligvis var ustabil. Også prøvde du ikke å øke volten, sånn helt av deg selv? Det er jo helt "standard" at man setter opp volten for å oppnå stabilitet på overklokkede prosessorer :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 11:50, mFaFa skrev:

Quote:

On 2002-04-08 22:06, AYHJA-eier skrev:

Takk for all hjelp, folkens!

1,80V gjorde susen...

Hehe. Dette var nesten snodig. I følge siggen din sitter du med en overklokka Thunderbird, som tydeligvis var ustabil. Også prøvde du ikke å øke volten, sånn helt av deg selv? Det er jo helt "standard" at man setter opp volten for å oppnå stabilitet på overklokkede prosessorer :smile:

Tror du har misforstått litt... Det var en uoverklokket XP1800+ det var snakk her. Bygget PC til min onkel. I siggen står naturligvis min PC!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...