Gå til innhold

fisk, noe å jobbe videre med?


Anbefalte innlegg

Surfer litt her innimellom, og ser det er en god del flinke designere her. Blir litt inspirert til å lage no eget, så jeg har jobba litt med denne noen timer, og håper på å få litt konstruktiv kritikk på det jeg har fått prestert så langt.

 

FISK v2

 

Planen er å bygge opp sida ved hjelp av css og php. Hadde satt pris på om noen kunne gitt meg noen korte framgangsmåter på css delen ;) Har lest flere gode tutorials, men føler meg ikke helt sikker på det enda kan man si..

 

Uansett, slakt i vei!

Endret av phanti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte siden utrolig godt!

Jeg likte fargevalget ditt, og " logoen " eller hva det var ment til å være, syns jeg var vannvittig stilig!

Men kasnkje gjøre noe med menyen ja, litt tamm på en måte, i-fårhåld til resten av sia...

men slett ikke en dum layout!

Stå på! :thumbs:

Endret av VgaR
Lenke til kommentar

fin side det.

- header:

grei kunne kanskje gjort girdsene litt mindre synlig, ellers ok.

artig logo sak.

 

- meny:

litt tam som nenvt. gjør litt mer ut av den, vil heller ikke si at du trenger så stort mellomrom mellom hver linje

 

- innhold:

tja, likte ikke den gule kantlinjen, passet ikke inn.

litt kjedelig oppsett av innholdet og, prøv å gjør noe med det så det blir litt variert, det så veldig firkantet ut.

 

alt i alt et godt utgangspunkt, noe en kan se litt på hvis du velger å følge min råd..

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det der er det første du har laget, kan jeg med hånden på hjertet si at du kan være fornøyd :)

 

Men:

- Menyen er litt i kjedeligste laget i forhold til resten

- Kutt ut blomstene ( ? ) bak teksten, det kan være et forstyrrende element når folk skal lese

- Drop grid'en i header

 

Fin plassering av innlogging, ganske anonymt, tar ikke for stor plass på siden... :)

 

Bra jobbet! :thumbup::grin:

Lenke til kommentar

Om jeg skal gi kritikk på denne ut i fra nybegynner nivå er det jo egentlig helt rått.

Så må nesten oppjustere nivået ditt litt :)

Fin og sammenhengde side, fargevalget er blått, som er oppbrukt, men synes du har klart å gjøre det ganske spennende uansett. Fint med oransj fargen som bryter det litt opp.

Du kan med fordel droppe mellomrommet mellom meny elementene.

Innlogging kan du prøve å style litt så den smelter litt mer inn i header.

 

Dette er absolutt noe å fortsette på, ser fram til en html versjon så vi får se hvordan det blir med mouseover og.

Lenke til kommentar
du burde kanskje gjøre noe med menyen! :)

For å være helt ærlig så var ikke den menyen helt gjennomtenkt. Måtte avgårde, og ville få lagt denne ut i mellomtida, så det ble bare å sette sammen no nesten. En annen grunn til at jeg ikke har gjort den no "finere", er at jeg uansett skal bruke css rollover ting (husker ikke url til sida..), og regner med at det blir ganske ulikt det jeg har, eller eventuelt hadde fått til.

 

Men den skal forbedres helt klart :yes:

 

- Kutt ut blomstene ( ? ) bak teksten, det kan være et forstyrrende element når folk skal lese

- Drop grid'en i header

Skal se på det rightaway. Forholdsvis enig.

 

:thumbs: skal fikle litt videre med den nå som jeg er hjemme igjen, kanskje tenke på å "klippe" og prøve på html/css delen og..

Lenke til kommentar
- innhold:

tja, likte ikke den gule kantlinjen, passet ikke inn.

litt kjedelig oppsett av innholdet og, prøv å gjør noe med det så det blir litt variert, det så veldig firkantet ut.

Syns den gule kantlinja brøt opp litt selv, fra å være kjedelig blå og oppbrukt. Kunne gjort mer med den dersom jeg hadde hatt mer PS skillz.. Kan jo prøve på no, har en liten ide selv, men har du noen forslag? Hovedsaklig til å få den mindre firkanta..

Lenke til kommentar
- innhold:

tja, likte ikke den gule kantlinjen, passet ikke inn.

litt kjedelig oppsett av innholdet og, prøv å gjør noe med det så det blir litt variert, det så veldig firkantet ut.

Syns den gule kantlinja brøt opp litt selv, fra å være kjedelig blå og oppbrukt. Kunne gjort mer med den dersom jeg hadde hatt mer PS skillz.. Kan jo prøve på no, har en liten ide selv, men har du noen forslag? Hovedsaklig til å få den mindre firkanta..

er fint å bryte opp, men jeg synes at fargen ikke passet helt inn (smaksak).

om du hadde jobbet litt mer linjen prøvd å få den til å passe litt mer inn, men samtidig bryte vil det bli bra :)

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye på sida mi i det siste.. Hatt mye annet å gjøre nå som sommern er på vei.. :D

 

Men dere kan jo se, og se om det ble bedre eller dårligere.. og eventuelt gi meg noen tips om forbedring igjen :yes:

 

Fisk 0.1

Fisk 0.2

 

 

Ble kanskje en del verre å gjøre dette om til html/css pga de strekene v menyen nå..

 

Edit* Hjelp, trenger fargehjelp til kontraster.. Det er for blått, og kjedelig, det er jeg klar over, men sitter bom fast her nå...

Endret av phanti
Lenke til kommentar
Planen er å bygge opp sida ved hjelp av css og php.

... og HTML

 

kjapp guide:

CSS: utseende/formatering

HTML: struktur (og eventuelt innhold...)

PHP/annet serverside: innhold på siden.

 

Edit: den nederste fisken var best, bare jobb videre, du :thumbup:

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Tror jeg likte 2ern best.

1ern var grei den og, siden det var litt oppfriskende med gulfargen, men samtidig passet den ikke helt inn med resten, hadde nok blitt bedre om den var inkludert flere plasser, og ikke så så påklistret ut..

Menyen kunne vært litt mindre, teksten tar ikke mye plass på de enorme knappene...

Lenke til kommentar
Planen er å bygge opp sida ved hjelp av css og php.

... og HTML

 

kjapp guide:

CSS: utseende/formatering

HTML: struktur (og eventuelt innhold...)

PHP/annet serverside: innhold på siden.

trodde alle visste at php kun skriver ut ev html, og kun er et scriptspråk sider blir koda i.. :ermm:

 

Skal prøve andre fonter, og prøve kombinere de to fiskene.. se hva som kommer fram.

Lenke til kommentar
Planen er å bygge opp sida ved hjelp av css og php.

... og HTML

 

kjapp guide:

CSS: utseende/formatering

HTML: struktur (og eventuelt innhold...)

PHP/annet serverside: innhold på siden.

trodde alle visste at php kun skriver ut ev html, og kun er et scriptspråk sider blir koda i.. :ermm:

 

Skal prøve andre fonter, og prøve kombinere de to fiskene.. se hva som kommer fram.

Ja, selvfølgelig enig, men unntak finnes, og det er alltids folk som ikke ser forskjellen her...

Man kan f.eks. sette alt innholdet i en side inn i et css-ark, men det ville vært grusomt misbruk og feilbruk av css.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...