alex100 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg sitter på en skolemaskin nå. Jeg har nødt å få startet Run, men det er lagt inn en sperre i registeret for Run. Jeg finner den, men den ligger på flere plasser og den er tilbake når maskinen starter opp. Hvor ligger den "rette" strengen? Classes root, current user, local machine osv? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hvis maskinen står i et domene og det er roaming profiles, som det er som oftes, så ligger dette i oppført i Domain Security Policy på Domene Controlleren og vill derfor alltid ligge inne uansett hva du gjør, utenom du endrer det fra DC da... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoRun Sett til 0 for å få den tilbake, men det _Finch_ sier vil nok gjelde på de fleste skolemaskiner. En ting du kan prøve er å trykke høyre musetast på taskbaren, velge toobars og velge address. Rezise litt og du har en fin run box. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hmmm alex100: jeg synes det blir feil å poste spørsmål for hvordan man skal bryte sikkerheten i et nettverk. Det er tross alt definert som et innbrudd. _Finch_: Bare for å pirke litt: Roaming profiles har ikke noe med dette å gjøre. Restriksjonen er forhåpentligvis ikke definert i domain security policy siden den bør være i fred (men definert i en annen policy kanskje?). Ligger ikke på domenekontrolleren og behøver ikke å forandre fra en domenekontroller. Du er inne på det, men du treffer bare ikke spikeren på hodet. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 man burde da helt klart ha sånt sperret via policy, og da på domenekontrolleren.. for å enkelt kunne endre på sånt.. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 man burde da helt klart ha sånt sperret via policy, og da på domenekontrolleren.. for å enkelt kunne endre på sånt.. Jeg tror ikke at jeg helt skjønner hva du mener..... Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 ob1 vet at ikke roaming profiles ikke har noe med det å gjør. jeg vet ikke helt hvorfor jeg listet det opp men det ble bare sånn, men i så fall må det inn i Group Policys på en Domene Controller eller en Standalone Server Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du er inne på det, men du treffer bare ikke spikeren på hodet. Og du treffer spikeren? hehe... men hva mener du er riktig? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 mine "two cents" på hva som er riktig: Restiksjonen er mest sannsynlig styrt gjennom en group policy. Den kan enten ligge lokalt på maskinen, eller i AD (da på site, domene eller OU-nivå). "domain security policy" er bare en snarvei til "default domain policy", men man bør aldri redigere den. Istedet bør man lage en ny policy og linke den til enten site, domene eller OU og legge inn restriksjoner på den. Dette kan styres fra hviken pc som helt med riktig verktøy isntallert og tilstrekkelige rettigheter til den delen av AD hvor Policy'en er linket til og selve policy'en. Det er derfor langt ifra et must å gjøre det på domenekontrolleren eller være innlogget som "administrator". Som jeg sa også i mitt første svar: jeg bare pirker litt. Meningen var ikke å rakke ned på deg men opplyse deg slik at du lærer litt. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg er faktisk enig med deg i det du sier, man bør styre unna "default domain policy" og lage en ny som du sier, men man vet aldri kaskje dem på skolen bruker default, det var der for jeg nevte domain security policy bare som et poeng på at hvis alex100 er kun en bruker så har han egentlig ingen mulig het til å endre Policys Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har nødt å få startet Run, Får jeg spørre hvorfor du er nødt til å starte run? Hvis det er abselutt nødvendig kan du jo hendvende deg til netverks ansvarlig på skolen. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Jeg har nødt å få startet Run, Får jeg spørre hvorfor du er nødt til å starte run? Hvis det er abselutt nødvendig kan du jo hendvende deg til netverks ansvarlig på skolen. Jeg har forbereding til tentamen, og mangler veldig mye å gjøre på. Derfor vil jeg fikse til MSN Messenger. For å kunne gjøre dette må jeg kjøre en kommando i For å kunne kjøre en kommando i Run som fikser dette. Kommandoen det er snakk om er først: msiexec /unreg så denne: msiexec /regserver Kilde: http://www.mess.be/msnmessengerfaq/idx/10/..._1603_Help.html Endret 27. april 2004 av alex100 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Så lag en snarvei da, vil ikke det fungere? Først lager du en snarvei til msiexec.exe , og så skriver du inn "/unreg" etter msiexec.exe i "Target". Jeg tror det vil fungere. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hvorfor hendvender du deg her og ikke til administratoren som tross alt kan gjøre dette for deg? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Hvorfor hendvender du deg her og ikke til administratoren som tross alt kan gjøre dette for deg? For vedkommende vil ikke gå med på det. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Da SKAL DU IKKE gjøre det bare fordi du får vite om en måte å gjøre det selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå