Gå til innhold

Mobil og mp3 komprimering

Anbefalte innlegg

Jeg fylte nettopp opp minnekortet på min 6230 med mp3 filer, men det ble jo ikke plass til så mange(256Mb ligger på postkontet og venter på meg :thumbup: ). Jeg rekomprimerte til 96Kb/s, men vil teste ut litt heftigere komprimering når jeg får tid. Har noen testet ut hvor mye en kan rekomprimere mp3 filene uten at kvaliteten blir altfor skadet? En trenger tross alt ikke all verdens kvalitet når headset'et likevel begrenser lydopplevelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å komprimere filene ytterligere. Jeg mener selv at det klart er merkbart når du komprimerer fra 128 til 96. Kvaliteten bli mye dårligere, men den funker. Tror ikke jeg ville anbefalt ytterligere komprimering. Hvis du har bestillt deg et nytt minnekort på 256 mb, så er det ihvertfall ikke nødvendig for meg å komprimere filene for å få plass til flere mp3 filer, du får jo normalt plass til ca 40-50 låter,

Lenke til kommentar

Jeg har lagret MP3 låter i en egen mappe på MMC kortet. Får spilt de av derfra og brukt de som ringetoner evt, men får ikke brukt playlist.

Må MP3 ligge på roten av MMC kortet for at playlist skal fungere? Kan du da spille av MP3 samtidig selv om man bruker SMS, WAP osv uten at musikken brytes av?

Lenke til kommentar
Jeg har lagret MP3 låter i en egen mappe på MMC kortet. Får spilt de av derfra og brukt de som ringetoner evt, men får ikke brukt playlist.

Må MP3 ligge på roten av MMC kortet for at playlist skal fungere? Kan du da spille av MP3 samtidig selv om man bruker SMS, WAP osv uten at musikken brytes av?

Vet ikke. Har ikke Nokia 6230. Start en ny tråd i forumet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...