zacka Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har softet en maskin med Windows 2000 Pro No SP4. Når jeg skal skru av maskinen velger jeg som vanlig "Start/Avslutt/Avslutte", men istedet for at maskinen slår seg av av seg selv står meldingen "Nå kan du slå av maskinen" uten at strømmen skrur seg av. Har sett i BIOS etter muligheter for at dette kan endres. Også i kontrollpanel i Windows, uten å finne noe mulighet for å få maskinen til å skru seg av automatisk. Jeg vet at man på enkelte maskiner kan stille dette inn i BIOS, men jeg har altså ikke funnet ut av noe. Til opplysning er dette en "Toshiba Tecra 8100" bærbar PC. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du må aktivere APM i bios og/eller i kontollpanelet(user strømalternativer). Hvis laptop'en din er veldig gammel så kan det hende at den ikke støtter APM. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Prøv enhetsbehandling-vis-vis skjulte enheter. Så ser du om apm-nt node er deaktivert (rødt kryss). Aktiver hvis så. Har løst dette på denne måten et par ganger, men ofte må det biosoppdatering til. Sjekk også at apm er aktivisert i windows og evt. bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå