Gå til innhold

Trenger Illustrator tips

Hidden

Anbefalte innlegg

Jeg har etter litt om og men fått til text path, det er så lenge siden jeg har brukt tekst i Illustrator at jeg hadde glemt at det var bare å dra i den vertikale stolpen etter å ha skrevet på en sirkel path for å flytte tekst til bunnen og beholde tekst retningen.

Nå er det eneste problemet at jeg ikke husker hvordan jeg velger at teksten skal gå ut ifra (eller stråle ut ifra) yttersiden av text pathen jeg opprettet. Har kikket omkring, men ikke funnet noe om dette ennå.

Det er en illustrasjon som skal bli brukt på et banner, så jeg ville vært takknemlig for hjelp.

EDIT: NM - fant det ut (brukte Baseline shift innstillingen)

MEN - nå har jeg et ANNET problem! Og tiden begynner å bli knapp..

Jeg laget en path utifra et bilde jeg scannet, i Photoshop 6. Exporterte pathen til en fil og åpnet den i Illustrator 10 bare for å finne at pathen er klistret sammen som om den skulle vært gruppert (noe den ikke er). Jeg må fylle en del av feltene i pathen med sort, hvitfargen får papiret ta seg av. Men når jeg f.eks. velger hele pathen og stroker den, blir bare silhuetten stroket. Illustrator oppfører seg som om jeg bare importerte outlinen av pathen!

Ville vært flott om noen kan hjelpe meg.. sjefen, som burde være flinkere enn meg på dette, har ingen anelse :-/

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...