Thade Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Skulle laste opp noen jpg filer hos Eurofoto imorges, men det gikk ikke. Filene var for store. Filene var ca. 1944x2592 pixler (ca 5 Mpixler) og Jpg filen min var da ca 6,5 MB. Fikk melding om at filen var over 5 MB og derfor ikke kunne lastes opp. Hadde tenkt å få disse printet i 20x30 og har ikke noe særlig lyst å komprimere dem først. (Vet at de allerede er komprimert siden de er jpg). Iallfall ikke med tanke på at en trenger ca 2300x3500 pixler for å lage et veldig bra 20x30. Eg blir rett og slett litt sur. Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 bruk en annen til å fremkalle bildene dine!!! eneste måte å få de til å skjerpe seg. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Sendte inn 1 til Fotoknudsen og 1 til Direkte Foto (tenkte eg skulle se om det var noen kvalitets forskjell). Begge tok imot bildet mitt uten ytterligere komprimering Syntes det er rimelig useriøst av Eurofoto å tilby kopiering opp til 50x70 og ikke kunne ta imot filer som er større enn ca. 6 MB. Men eg fikk iallfall 2 nydelig 20x30 et fra Fotoknudsen og et fra Direkte Foto. Kjempe kvalitet begge plasser. Eneste som irriterer meg var at eg ikke tenkte på portoen når eg sendte inn bildet til begge plassene Men der kan eg ikke klandre andre enn meg selv. Redigert 04.05.04 - Ser at eg har sendt et komprimert bilde til Fotoknudsen Må har trykket feil da eg lastet opp. Det bildet eg sendte til Fotoknudsen er visst ikke mer enn 3,7 MB. Når eg prøvde å laste opp det originale så fikk eg feilmelding (eg måtte jo prøve). Tar visst ikke filer større enn 4 MB hos Knudsen Da er jo faktisk Eurofoto hakket bedre. Noen som har erfaringer med dette fra andre lab'er? Lurer på hvordan Kodapost eller Preus håndterer dette (gidder ikke å laste opp flere plasser før eg har et bildet eg vil ha forstørret). Endret 4. mai 2004 av Thade Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hm, rart at du ikke kunne se kvalitetsforskjell på framkallingen hvis det var så mye komprimert hos FotoKnudsen? Sjekk hvor store filer JapanPhoto kan ta imot. Der kan du også unngå porto hvis du har en butikk i nærheten (det gjelder også FotoKnudsen og Preus tror jeg). Lenke til kommentar
Thade Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Sant det, reagerte også på at det var liten forskjell i kvalitet. Får en til å tenke litt. Er ikke sikkert det er nødvendig å sende filene ukomprimerte Men uansett så syntes eg det er idiotisk med en slik begrensing siden det medfører at en i verste fall må gå inn og komprimere samtlige bilder før enn leverer de inn til print. Og det hadde ikke eg giddet med over 200 bilder. Angående japan Photo så vil eg helst ikke bruke de for de har ikke album eg kan legge bildene i. Syntes det er ok at eg kan starte en opplasting av 200-300 bilder før eg går på jobb om morningen og så logge meg inn og bestille dem i lunsjen. Det tar tross alt litt tid å laste opp bilder (iallfall hvis en har ADSL fra Telenor,Tiscali,Bluecom osv.) De har jo ganske begrenset ut hastighet I tillegg så har de veldig lang leveringstid. De siste gangene eg har bestilt har eg brukt Direkte Foto eller Foto Knudsen og i begge tilfeller har eg hatt bildene 1-2 dager etter eg sendte bestillingen. Og da har eg fått dem tilsendt i post. En annen grunn til at det er ok å ha dem tilgjengelig på nett på denne måten er at eg kan dele/vise bildene til venner og familie (uten å måtte stresse med egen hjemmeside). Lenke til kommentar
Anthar Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Må si meg helt enig. Etter at Direkte Foto også kom på nett har eg levert alle bildene mine der. Var trofast kunde hos de når eg fortsatt hadde mitt gamel Canon speilrefleks, men skiftet til Eurofoto når eg kjøpte mitt første Digital kamera. Men nå når de er online også så er det ingen tvil. De har raskere levering og lavere priser enn både Eurofoto og Fotoknudsen. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Må vel gratulere Fotoknudsen med nye sider og enn forbedret opplaster. Det eg derimot syntes er litt trist er at de fortsatt holder så høge priser. Kr 2,45 for 100 + bilder er i det høgeste laget. Iallfall med tanke på at Eurofoto tar kr 2 og Direkte Foto tar kr 1,45. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå