likferd Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ja, røking er patetisk! Hater alle som røyker - kan ikke noen bare skyte hele gjengen! (no offence) Du hater meg, og ønsker meg død, men jeg skal ikke ta meg nær av det? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Så en liten oppsummering er vel at ikke-røykerne hater røykere, og omvendt? her snakker vi jo bare dritt til hværandre... Det er ikke det som var meninga tror jeg.. Vi burde alle respektere hverandre selv om noen gjør dumme valg og andre ikke, Og det høres ut som alle ikke-røykere sier at vi er mindre verdt en dem(vi som røyker) Det er bra at dere som ikke røyker ikke røyker men f**n heller ikke plag oss med å si at det er farlig og sånt a... VI VEIT DET Enig... Dette er jo lovlig i norge, så man er jo ikke dårlig menneske elns fordi man røyker. Man har kanskje en tendens til å se litt ned på de som røyker. Man er litt fordomsfulle. Ungdom som røyker for eksempel, blir ofte sett på som ramp. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ja, røking er patetisk! Hater alle som røyker - kan ikke noen bare skyte hele gjengen! (no offence) Du har litt av et menneskesyn du , hater andre som ikke gjør som deg Tror ærlig talt ikke du er så voksen at du vet hva du sier her , drepe andre fordi de ikke er som deg Har du ikke andre kommentarer så la vær å poste . Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har ingenting imot at folk røyker, er jo bare di som taper masse penger Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Eneste positive tanken jeg har om røyking er at snekkeren vår pleide å røyke pipe, og det framhevet den gode friske lukten i treverket som han snekret med. Så hver gang han holdt på og snekret på huset, så ga det en behagelig følelse av at her skjer det ting, endelig! Så snekkere synes jeg kan røyke pipe med god samvittighet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Eneste positive tanken jeg har om røyking er at snekkeren vår pleide å røyke pipe, og det framhevet den gode friske lukten i treverket som han snekret med. Så hver gang han holdt på og snekret på huset, så ga det en behagelig følelse av at her skjer det ting, endelig! Så snekkere synes jeg kan røyke pipe med god samvittighet TAKK Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Men du røyker ikke pipe, eller hva? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nei ikke til vanlig ,men det hender faktisk ,da helst på en fisketur eller lignende . Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Mange her som kommer med argumentet at "det er avslappende", hvis ikke jeg tar feil har jeg lest noen artikkler om dette hvor de har funnet ut akkuratt det motsatte, dvs. at det er stressende for kroppen, men nå vet jeg ikke hvordan det er da jeg ikke røyker.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Mange her som kommer med argumentet at "det er avslappende", hvis ikke jeg tar feil har jeg lest noen artikkler om dette hvor de har funnet ut akkuratt det motsatte, dvs. at det er stressende for kroppen, men nå vet jeg ikke hvordan det er da jeg ikke røyker.. Har hørt om det jeg og ja ,men de forskningsresultatene gir jeg ikke mye for , i min arbeidsdag er det til tider enormt med stress og ingenting stresser ned bedre enn en gloheit kopp kaffe og en nyrulla rød mix , så får forskerne si hva de vill Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Mange her som kommer med argumentet at "det er avslappende", hvis ikke jeg tar feil har jeg lest noen artikkler om dette hvor de har funnet ut akkuratt det motsatte, dvs. at det er stressende for kroppen, men nå vet jeg ikke hvordan det er da jeg ikke røyker.. Det kan være noe med at man forbinder røyk med pause, og da koser man seg ekstra. Blir som å ha boller med krem, istedenfor bare tørre boller. Eller som kanel&smør i grøten. Hadde du fått kake i pausen(eller røyk for de som røyker) tror jeg du hadde likt pausen enda bedre. Etterhvert blir det vel mer en vanesak som er så liten å grei, at den passer inn overalt. *nok synsing for nå, jeg røyker ikke og er bare en tilskuer* En annen tanke var at det hadde vært moro å innleid en piperøyker for å få litt snekkerlukt i huset igjen. Pipe minner meg om hytteturer på fjellet(om vinteren vel og merke), når man er ute med båten på sjøen, eller når man skuer utover en kjent bygning på en solskinnsdag. Jaja, piperøyking er nærmest en kunst å utøve. Er det stress å røyke pipe eller? Blir det for mye hobby(tid) ut av det? Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Folk som er redd for å bli pustet røyk på, burde i allefall ikke gå rundt i en by med mer enn 2 biler i, og heller holde seg innendørs... Alt er skadelig og noe skal man nå dø av. Jeg er ikke-røyker og synes det er greit at det skal bli slutt på røyking på byn, men det at noen ønsker å forkorte livet sitt (og livskvaliteten) med et par år driter da jeg i. Ett fett om du blir 82 eller 86 Skal vedde sykt mye penger på at du aldri i verden sier dette når du er 82 år gammel, helt sikker på at du ville gitt alt for å leve 4 år til. Det er bare noe du sier fordi du er ung nå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Tja , min bestefar ble nærmere 90 han var aldri syk og han røykte og tygde skrå i all sin tid, begynte da han var 13 , en kveld han gikk og la seg sovna han for godt ,helt stille og rolig dødsårsaken hadde ingenting med røykig å gjøre , så jeg tror ikke han hadde levd lenger uten røyk . Sier bare dette for å vise at røyk er ikke det samme som tidlig død , men har en person i dag røykt 2 trekk av en røyk i sitt liv så kan du være sikker på at han kommer i statestikken for dem som døde av røyk . Lenke til kommentar
Vicviper Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Folk som er redd for å bli pustet røyk på, burde i allefall ikke gå rundt i en by med mer enn 2 biler i, og heller holde seg innendørs... Alt er skadelig og noe skal man nå dø av. Jeg er ikke-røyker og synes det er greit at det skal bli slutt på røyking på byn, men det at noen ønsker å forkorte livet sitt (og livskvaliteten) med et par år driter da jeg i. Ett fett om du blir 82 eller 86 Skal vedde sykt mye penger på at du aldri i verden sier dette når du er 82 år gammel, helt sikker på at du ville gitt alt for å leve 4 år til. Det er bare noe du sier fordi du er ung nå. Hmmmm Litt rart, med tanke på at det er mange gamle der ute som faktisk syns det er greit å dø etter de har runnet 80.... om de blir 82 eller 86 spiller liten rolle. har 4 gamle damer i familien som er over 80, det virker i allefall som de har det bra og tenker ikke på 4 år ekstra vel er ikke helt sikker, men tror nok at de 4 årene kommer ann på hva slags person du har og hvordan du har det. har du det godt som 82 åring så vil du vel ha de 4 årene. mens sitter du på gamlehjem og syns livet er trist osv, tror jeg det er ett fett. Edit: Må lære meg å forhåndsvise!! Endret 2. desember 2004 av Vicviper Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Synes det er rart at "de" går ut og sier man dør bare av røykinga. Man må jo ta høyde for andre dødsårsaker som overhodet ikke har noe med røyken å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Tja , min bestefar ble nærmere 90 han var aldri syk og han røykte og tygde skrå i all sin tid, begynte da han var 13 , en kveld han gikk og la seg sovna han for godt ,helt stille og rolig dødsårsaken hadde ingenting med røykig å gjøre , så jeg tror ikke han hadde levd lenger uten røyk .Sier bare dette for å vise at røyk er ikke det samme som tidlig død , men har en person i dag røykt 2 trekk av en røyk i sitt liv så kan du være sikker på at han kommer i statestikken for dem som døde av røyk . Tja, at det har noe med røyk å gjøre, det er sikkert. Cellene i kroppen fornyer seg hvert 7. år, da med litt "dårligere" kvalitet. Røyker du evt. gjør andre usunne ting reproduseres cellene med enda lavere kvalitet igjen. Man kan så klart være heldig ... det er alltid noen som vinner i lotto. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg er sikker på at jeg skrev noe i denne tråden - last night, men hvor i granskauen (Norge i et nøtteskall?) har det blitt av? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg er sikker på at jeg skrev noe i denne tråden - last night, men hvor i granskauen (Norge i et nøtteskall?) har det blitt av? Kjære forumbrukere. Onsdag den 1. desember, ca. klokken 23:20 krasjet database-serveren vår grundig. Til tross for RAID og iherdige forsøk på å reparere tabeller stod ikke post-tabellen til å redde. Det er denne som inneholder alle forumpostene, og dette medførte at disse gikk tapt. Vi ble derfor nødt til å hente ut nattens backup av disse, og alle poster siden den gang er derfor ikke lenger tilgjengelige. Vi beklager dette på det sterkeste. Med vennlig hilsen driftsavdelingen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Tja , min bestefar ble nærmere 90 han var aldri syk og han røykte og tygde skrå i all sin tid, begynte da han var 13 , en kveld han gikk og la seg sovna han for godt ,helt stille og rolig dødsårsaken hadde ingenting med røykig å gjøre , så jeg tror ikke han hadde levd lenger uten røyk .Sier bare dette for å vise at røyk er ikke det samme som tidlig død , men har en person i dag røykt 2 trekk av en røyk i sitt liv så kan du være sikker på at han kommer i statestikken for dem som døde av røyk . Tja, at det har noe med røyk å gjøre, det er sikkert. Cellene i kroppen fornyer seg hvert 7. år, da med litt "dårligere" kvalitet. Røyker du evt. gjør andre usunne ting reproduseres cellene med enda lavere kvalitet igjen. Man kan så klart være heldig ... det er alltid noen som vinner i lotto. Joda røyk er skadelig , men om en person begynner å røyke av og til når han er 60 og dør når han er 70 så er han automatisk med i statestikken over døde røykere , selv om røyken ikke hadde noe å gjøre med hans dødsfall . Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Tja , min bestefar ble nærmere 90 han var aldri syk og han røykte og tygde skrå i all sin tid, begynte da han var 13 , en kveld han gikk og la seg sovna han for godt ,helt stille og rolig dødsårsaken hadde ingenting med røykig å gjøre , så jeg tror ikke han hadde levd lenger uten røyk .Sier bare dette for å vise at røyk er ikke det samme som tidlig død , men har en person i dag røykt 2 trekk av en røyk i sitt liv så kan du være sikker på at han kommer i statestikken for dem som døde av røyk . Tja, at det har noe med røyk å gjøre, det er sikkert. Cellene i kroppen fornyer seg hvert 7. år, da med litt "dårligere" kvalitet. Røyker du evt. gjør andre usunne ting reproduseres cellene med enda lavere kvalitet igjen. Man kan så klart være heldig ... det er alltid noen som vinner i lotto. Skjönner du er intressert i det her Snekker'n, hehe Bra poeng forresten wh1te, alltid noen som vinner i Lotto, og bestefaren til Snekker'n er en av dem. Noen tåler röyk bedre enn andre, slik er det bare, men man vet bare ikke om man er en av dem. Finnes noen få slik som bestefaren til Snekker'n som kan bli 90 selv om han har röyket hele livet, og det finnes de som dör av lungekreft når de er 40, så det blir nesten litt som å spille russisk rulett Bestefaren min var derimot ikke like heldig, han röyka også hele livet og fikk hjerteinfarkt som 70-åring, overlevde det, fikk så et til 2 måneder etterpå og döde. Hjerteinfarktet kom som en årsak av tette blodårer, pga all tjära fra röyken som hadde lagt seg der. Og forresten Snekker'n, så kommer ikke de som har röyka i X antall år eller 2 sigg som du sier, med i röykestatistikken dersom det ikke kan bevises at det faktisk var röyken som tok knekken på de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå