Gå til innhold

Røyking (tobakk)

pgdx

Anbefalte innlegg

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hva er greia.. De som ikke vil puste inn andres røyk flytter seg.. De som røyker må få lov til det.. De som ikke røyker burde bare respektere at ikke alle mennesker er like.. De som røyker er ikke mindre verdt enn andre.. .Dere sier mye dritt om røyking, ja røyking er dritt, men det finnes ikke en person som røyker som ikke veit det... De som røyker hører det daglig... Og det med at det er digg, ja det er digg på grunn av nikotin behovet, men akkurat som alt annet. Man kan bli avhengig av de dummeste ting, røyking er en av dem, men langt ifra det eneste.

Lenke til kommentar

Ja du kan si hva du vil, men jeg synes ikke du skal se ned på røykere for at de røyker, det er like rasistiskt som å se ned på jøder osv på grunn av hva de tror på. De velger å tro på religionen sin, Røykere både velger og blir tvingt til å røyke. en som har røyka i 20 år kan ikke velge å ikke røyke. Å si at det er patetiskt å røyke blir å rake ned på røykere.. Si meg en ting som du liker og jeg ikke liker så kan jeg kalle det patetiskt, det er tomme ord. Du kan hate røyking så mye du vil, men samtidig la være å disse røykere fordet...

Lenke til kommentar

Jeg ser ned på folk som er overtroisk, ja, og det kan jeg gjøre så mye jeg vil. Men det er ikke tema her. Poenget er at å begynne å røyke skjer i 99,9 pst. av tilfellene på grunn av noens behov for å være tøff. Om man har røykt i ett, tjue eller hundre år, har man fremdeles muligheten til å slutte, bare man har viljen til det...

Lenke til kommentar

Hva veit du om det? Alle mennesker er forskjellige, noen sterkere enn andre. Jeg veit ikke om du har røyka eller ikke, hvis ikke kan du ikke si en dritt for du veit ikke, har du røyka er du kanskje en psykisk sterk person.. Uansett, du er ikke verdens navle, ikke alle er som deg og ikke alle vil bli som deg. Vi er alle forskjellige

Lenke til kommentar

Tja til dem som sier at det eneste sosiale med røyk er at de er nødt til å samles i grupper for å få lov til å røyke , hvilket tullprat er dette , jeg kan da røyke helt alene utendørs .

Og for oss som bel "født" før røykeforbudet kom eller som har et minne som strekker seg litt tilbake i tid vet jo at det ikke er røykerne som tiltrekkes av ikkerøykere men motsatt .

Husker for en god del år tilbake , før jeg begynte å jobbe selvstendig , da var jeg annsatt på en bedrift der de skulle lage to spiserom , et for ikkerøykere med servering og et lite bakenfor for røykere uten servering . Altså alt var mye bedre og koseligere i ikkerøykerrommet og disse var adskilt med en solig foldevegg , resultatet ble at når røykerne kom opp og skulle ha pause var det ikke ledige plasser fordi det var fullt av ikkerøykere der , begrunnelsen var klar . Jammen her er jo så mye mere sosialt og morro . Etter ca 6 mnd ble foldeveggen fjernet etter krav fra ikkerøykerne .

Så konklusjonen må være at for at ikkerøykerne skal kjede seg ihjel , ble det innført røykeforbud slik at de fikk den sosiale omgang de trenger :grin:

Lenke til kommentar

Det er jo veldig populært å si vi koster staten så mye i sykehusregninger ,dette er ikke tillfellet for med dagens pris på tobakk finansierer vi staten , er dere klar over at en pakke tobakk koster ca 150.- kr av dette er ca 140 kr avgifter (same pakke koster på Svalbard 10kr og 50 øre) det eneste som er fjernet er avgiften .

Om du da røyker i 40 år og røyker 3 pakker i uken (meg selv) så har du etter dagens pris betalt inn 873600 kr til staten dette er i tillegg til den sykeforsikringen som trekkes av din lønn (alles) ,m så heter det at en røyker lever ca 10 år kortere enn en ikkerøyker , disse ti årene blir jo av din pensjonisttid der du mottar trygd fra staten la oss si ca 150 000 pr år som blir 1500000 kr.

Altså blir summen staten tjener 1500000 + 873600 kr = 2373000 kr .

Om en da regner fra en eventuell sykehusplass om en får kreft og dør er denne ca 2000 kr døgnet og en krseftpasient ligger maks 2 mnd på sykehus , dvs 2000 x 60 = 120000 kr Det vil da si at staten faktisk har tjent over 2,2 millioner kr på oss røykere før vi hopper i penalet .

Lenke til kommentar
Det er jo veldig populært å si vi koster staten så mye i sykehusregninger ,dette er ikke tillfellet for med dagens pris på tobakk finansierer vi staten , er dere klar over at en pakke tobakk koster ca 150.- kr av dette er ca 140 kr avgifter (same pakke koster på Svalbard 10kr og 50 øre) det eneste som er fjernet er avgiften .

Om du da røyker i 40 år og røyker 3 pakker i uken (meg selv) så har du etter dagens pris betalt inn 873600 kr til staten dette er i tillegg til den sykeforsikringen som trekkes av din lønn (alles) ,m så heter det at en røyker lever ca 10 år kortere enn en ikkerøyker , disse ti årene blir jo av din pensjonisttid der du mottar trygd fra staten la oss si ca 150 000 pr år som blir 1500000 kr.

Altså blir summen staten tjener 1500000 + 873600 kr = 2373000 kr .

Om en da regner fra en eventuell sykehusplass om en får kreft og dør er denne ca 2000 kr døgnet og en krseftpasient ligger maks 2 mnd på sykehus , dvs 2000 x 60 = 120000 kr Det vil da si at staten faktisk har tjent over 2,2 millioner kr på oss røykere før vi hopper i penalet .

HAHAHA, så vanvittig bra! stå på..

føler meg nesten kriminell når jeg tar en sigg på gata om dagen, hva skjer med verden? nei nå tror jeg jeg går ut og tar meg en sigg! :D

Lenke til kommentar
Røyking er teit!

snus isteden!

Nå er de jo kommet frem til at snus er farlig den og i tillegg bør en jo tenke på dama , tobakk er ille men snus er da ti ganger verre i så måte . :)

Aldri stol på forskerene,

før var egg farlig..

men når det gjelder dama. DET er et godt grunnlag og slutte..

Det eneste som ikke er farlig i dag , det er å dø .

Lenke til kommentar
Ja du kan si hva du vil, men jeg synes ikke du skal se ned på røykere for at de røyker, det er like rasistiskt som å se ned på jøder osv på grunn av hva de tror på. De velger å tro på religionen sin, Røykere både velger og blir tvingt til å røyke. en som har røyka i 20 år kan ikke velge å ikke røyke. Å si at det er patetiskt å røyke blir å rake ned på røykere.. Si meg en ting som du liker og jeg ikke liker så kan jeg kalle det patetiskt, det er tomme ord. Du kan hate røyking så mye du vil, men samtidig la være å disse røykere fordet...

Rasistisk? Haha. :p Du kan ikke begynne å sammenligne med religion og folkeslag. Jøder er født jøder. Røykere har hatt et valg. Det verste er at de fleste vet hvor teit det er selv, og likevel så fortsetter de.

Lenke til kommentar

Rasistisk? Haha. :p Du kan ikke begynne å sammenligne med religion og folkeslag. Jøder er født jøder. Røykere har hatt et valg. Det verste er at de fleste vet hvor teit det er selv, og likevel så fortsetter de.

Dette er håpløst å begynne å diskutere , men ja det er teit å begynne å røyke det er også teit å kjøre for fort og drepe noen , det er også teit å drikke seg full og slåss osv osv , men det teiteste er at en ikkerøyker begynner å uttale seg om hvordan det er å røyke og hvor enkelt det er å slutte :hmm:

Lenke til kommentar
-Røyklukt dekker over svettelukt.

Det er fin ting! Noen som har merket hvor mye rart det lukter på uteplassene nå som røyken har forsvunnet?

Nope . . .

Forsåvidt så røyker jeg fordi det er tøft. Dessuten er det klin umulig med James Dean imitasjoner uten en sigg i munnviken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...