Gå til innhold

Røyking (tobakk)

pgdx

Anbefalte innlegg

Det er mye som fører til kreft utenom røyking. Å bo i en storby er like farlig som å røyke 20 sigaretter om dagen, og det har asfaltstøv og eksos skylden for alene.

Latterlig, hvilken referens brukte du til dette utsagnet?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3965956

Jeg så nå at ulykker og kriminalitet var i statistikken og, men likevel. Jeg foreslår skattelette for vi menn som ikke bor i storby ;)

Tenk om man röyker og bor i by, fytte h....., da dauer du jo med en gang, hehe. Enda en grunn til IKKE å röyke dersom man bor i by, bra likferd det :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snekker`n: Jeg tror egentlig ikke denne diskusjonen fører særlig langt.

Jeg respekterer at du mener noe annet enn meg, og ser ikke vitsen med å fortsette denne diskusjonen, med mindre du har svært lyst.

Vi har forskjellig syn på saken og det er helt greit for meg. :)

Lenke til kommentar
Snekker`n: Jeg tror egentlig ikke denne diskusjonen fører særlig langt.

Jeg respekterer at du mener noe annet enn meg, og ser ikke vitsen med å fortsette denne diskusjonen, med mindre du har svært lyst.

Vi har forskjellig syn på saken og det er helt greit for meg. :)

Tror ikke vi har så forskjellig syn egentlig ,vi er enig om at tobakk er skadelig, at en skal ta hennsyn til andre, at ikke alle tar hensyn (spesielt til barn ihjemmet9 osv osv .

Personelig røyker jeg men ALDRI i et rom der andre oppholder seg ,hjemme røyker jeg kun på mitt kontor som ligger skjermet til fra resten av boligen .

Det jeg derimot ikke er enig i er at vi koster sammfunnet så mye, det er feil omen ser på hva vi betaler i avgifter , dette var det faktisk en som hadde tall for i et debattprogram på tv for en god tid siden og la disse frem for en fra stortinget som preket om kostnadene, da han la frem disse ble hun irritert og avfeide det med at det går da ikke ann å regne sånn :hmm: altså kun utgiftene skulle med menst inntektene skulle ikke regnes, hvor troverdig blir det .

Så er jeg sterkt imot den ensidige hetsen som er oppstått her i landet , hadde noen hetset en innvandrer slik hadde en vert rasehater og risikert bøter/straff ,men en røyker er fritt vilt ,noe som også får meg til å stille spørsmålstegn ved nordmenns moral :hmm:

Lenke til kommentar

snekker'n: jeg gidder ikke skrive innlegg(ene) på nytt jeg skrev før den databasekrasjen for å gå inn konkret på mange tilfeller, men jeg må på generelt grunnlag av dine kommentarer si at mange av disse er EKSTREMT snevsynt, korttenkt og til tider absurde sammenligninger for å beskytte deg og din gruppe.

til slutt: du ser ikke noe galt i å sammenligne røykehets med rasehets? :roll:

og jeg kan godt si deg, at hadde den kostnadsrapporten som ble lagt fram samme tankegang som innleggene dine, kan jeg GODT forstå at den ble avfeid som urimelig. Røyking i dag er en så utbredt ting at man må tenke veldig utbredt når man skal regne på følger osv. Det nytter ikke med de store tallene VI BETALER AVGIFTER - EN "RØYKE"OPERASJON PR STK. / antall røykere. Det blir for enkelt.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
snekker'n: jeg gidder ikke skrive innlegg(ene) på nytt jeg skrev før den databasekrasjen for å gå inn konkret på mange tilfeller, men jeg må på generelt grunnlag av dine kommentarer si at mange av disse er EKSTREMT snevsynt, korttenkt og til tider absurde sammenligninger for å beskytte deg og din gruppe.

til slutt: du ser ikke noe galt i å sammenligne røykehets med rasehets? :roll:

og jeg kan godt si deg, at hadde den kostnadsrapporten som ble lagt fram samme tankegang som innleggene dine, kan jeg GODT forstå at den ble avfeid som urimelig. Røyking i dag er en så utbredt ting at man må tenke veldig utbredt når man skal regne på følger osv. Det nytter ikke med de store tallene VI BETALER AVGIFTER - EN "RØYKE"OPERASJON PR STK. / antall røykere. Det blir for enkelt.

Et hypotetisk spørsmål: hadde det vi betaler i skatt gått kraftig opp om vi hadde lagt ned forbud mot salg av tobakksvarer her i norge? Staten for vel inn et par kroner på dette... ka hadde skjedd om dei ikkje hadde fått det? :hmm:

Lenke til kommentar
snekker'n:  jeg gidder ikke skrive innlegg(ene) på nytt jeg skrev før den databasekrasjen for å gå inn konkret på mange tilfeller, men jeg må på generelt grunnlag av dine kommentarer si at mange av disse er EKSTREMT snevsynt, korttenkt og til tider absurde sammenligninger for å beskytte deg og din gruppe.

til slutt:  du ser ikke noe galt i å sammenligne røykehets med rasehets? :roll:

og jeg kan godt si deg, at hadde den kostnadsrapporten som ble lagt fram samme tankegang som innleggene dine, kan jeg GODT forstå at den ble avfeid som urimelig.  Røyking i dag er en så utbredt ting at man må tenke veldig utbredt når man skal regne på følger osv.  Det nytter ikke med de store tallene VI BETALER AVGIFTER - EN "RØYKE"OPERASJON PR STK. / antall røykere.  Det blir for enkelt.

Et hypotetisk spørsmål: hadde det vi betaler i skatt gått kraftig opp om vi hadde lagt ned forbud mot salg av tobakksvarer her i norge? Staten for vel inn et par kroner på dette... ka hadde skjedd om dei ikkje hadde fått det? :hmm:

Tja, smugling hadde jo blitt enormt populært, i tillegg til svenskehandel..

Alt i alt hadde folk røykt tilnærmet like mye, med det unntak at staten ikke hadde fått blodpengene sine. Jeg tror nok de hadde fått en smell på budsjettet ja..

Lenke til kommentar
snekker'n:  jeg gidder ikke skrive innlegg(ene) på nytt jeg skrev før den databasekrasjen for å gå inn konkret på mange tilfeller, men jeg må på generelt grunnlag av dine kommentarer si at mange av disse er EKSTREMT snevsynt, korttenkt og til tider absurde sammenligninger for å beskytte deg og din gruppe.

til slutt:  du ser ikke noe galt i å sammenligne røykehets med rasehets? :roll:

og jeg kan godt si deg, at hadde den kostnadsrapporten som ble lagt fram samme tankegang som innleggene dine, kan jeg GODT forstå at den ble avfeid som urimelig.  Røyking i dag er en så utbredt ting at man må tenke veldig utbredt når man skal regne på følger osv.  Det nytter ikke med de store tallene VI BETALER AVGIFTER - EN "RØYKE"OPERASJON PR STK. / antall røykere.  Det blir for enkelt.

Vel å kalle noen ektremt snevsynt er jo sterkt da ,men det er vel fordi du ikke evner å se ironien i endel av innleggene på samme måte som du evner å ikke sesammenligningen mellom rasehets med røykehets, mitt syn er at ingen av de to er greit ,men så er jo jeg trangsynt da :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Så er jeg sterkt imot den ensidige hetsen som er oppstått her i landet , hadde noen hetset en innvandrer slik hadde en vert rasehater og risikert bøter/straff ,men en røyker er fritt vilt ,noe som også får meg til å stille spørsmålstegn ved nordmenns moral :hmm:

Eeeh, Snekker'n er stygt redd du er i ferd med å drite i eget reir her nå... jeg refererte akkurat til DIN sidestilling av rase og røykere, ikke JEG som bragte det på banen altså...

Evner å se ironien...? Spar meg, jeg ser hva som oppfattes som ironi og ikke. Kanskje du kan komme med eksempler på etpar ironiske uttalelser...

Men vær oppmerksom på en ting Snekker'n; ironi er noe som oftest fungerer svært dårlig å veksle imellom alvor i en skriftlig debatt, så da bør du gjerne tenke litt over hvordan det du legger frem ser ut for andre som leser det uten å vite hva akkurat du tenker.

Dessuten: jeg kunne sverget på at flere stedet mener du noen eksempler som etter mitt syn er over kanten i fullt alvor...

Lenke til kommentar
Så er jeg sterkt imot den ensidige hetsen som er oppstått her i landet , hadde noen hetset en innvandrer slik hadde en vert rasehater og risikert bøter/straff ,men en røyker er fritt vilt ,noe som også får meg til å stille spørsmålstegn ved nordmenns moral  :hmm:

Eeeh, Snekker'n er stygt redd du er i ferd med å drite i eget reir her nå... jeg refererte akkurat til DIN sidestilling av rase og røykere, ikke JEG som bragte det på banen altså...

Evner å se ironien...? Spar meg, jeg ser hva som oppfattes som ironi og ikke. Kanskje du kan komme med eksempler på etpar ironiske uttalelser...

Men vær oppmerksom på en ting Snekker'n; ironi er noe som oftest fungerer svært dårlig å veksle imellom alvor i en skriftlig debatt, så da bør du gjerne tenke litt over hvordan det du legger frem ser ut for andre som leser det uten å vite hva akkurat du tenker.

Dessuten: jeg kunne sverget på at flere stedet mener du noen eksempler som etter mitt syn er over kanten i fullt alvor...

Rasehets kan man ikke blande inn, siden det ikke er noe man velger selv. Det man KAN sammenligne er at det ikke er lov å hetse/diskriminere f.eks overvektig folk eller religion. Røykere kan man derimot pålegge skylden for alt ifra fotsopp til kolera. Det er svært populært å henge ut røykere rett og slett fordi de er røykere.

Lenke til kommentar
Så du ser ikke noe som skurrer med å sammenligne overvektige folk og religion med røykere også? :blink:

Nei egentlig ikke. Alle er skadelige, koster samfunnet store summer og er frivillig. Det kan jo diskuteres om fedme er en sykdom, men det kan du egentlig om røyking og, så den diskusjonen er liten vits i. ;)

Lenke til kommentar
Så er jeg sterkt imot den ensidige hetsen som er oppstått her i landet , hadde noen hetset en innvandrer slik hadde en vert rasehater og risikert bøter/straff ,men en røyker er fritt vilt ,noe som også får meg til å stille spørsmålstegn ved nordmenns moral  :hmm:

Nei jeg driter ikke i eget reir her og jeg ser heller ikke noe galt i det jeg skrev , for om du hetser meg her på forumet eller på åpen gate fordi jeg røyker så får du ingenting for det , men om du roper "svarting" etter en på gata så kan du få det , det samme om du roper etter noen som er for tykk e l , det er bare fakta .

At du ikke ser ironi i en ellers flott post der vi andre har postet i en hyggelig tone annser jeg som mere tragisk enn at jeg er så "ekstremt trangsynt" da det som regel er slike hint som det du kommer med som kun postet med et formål , å få til en krangel :hmm:

Og om du med ditt vidsyn leste alt ville du se hva jeg mener som feks her :

Tror ikke vi har så forskjellig syn egentlig ,vi er enig om at tobakk er skadelig, at en skal ta hennsyn til andre, at ikke alle tar hensyn (spesielt til barn ihjemmet9 osv osv .

Personelig røyker jeg men ALDRI i et rom der andre oppholder seg ,hjemme røyker jeg kun på mitt kontor som ligger skjermet til fra resten av boligen .

eller her:

Bare så det er sagt her . Ja jeg vet at røyk er helseskadelig , ja jeg håper at ferrest mulig begynner å røyke , ja jeg er enig i at det skal tas hennsyn til de som ikke røyker , ja jeg mener hetsingen av røykere er gått for langt , ja det er en privatsak om en røyker eller ikke all den tid dette er et lovlig produkt som staten i tilleg håver inn millioner av avgiftskroner på , ja jeg mener antirøykekampanjen er gåt for langt da dens hensikt med å skremme er så overdrevet at folk ler av den .

Disse skulle vel klart markere mitt syn ,for de som vil se dette .

Derfor gidder jeg ikke svare deg på flere utsagn da jeg ikke er her for bråk .

Lenke til kommentar
HVA VAR USAKELIG?

MÅ jeg virkelig henvise til akkurat de utsagnene jeg syntes var usaklig ?

Uansett:

her er 10 argumenter for hvorfor røyke, som jeg tror ikke er nevnt:

1. Om du ser litt trist på livet så er det godt å vite at livet blir litt kortere etter ett trekk.

Er dette en oppmuntrende tanke ?

2. Man slipper bruke energi for å klage på andre røykere og fortelle dem hvor dumt det er.

Men istedetfor ender man opp med å krange med ikke-røykerne.

Positivt ?

3. Du kan glede deg over hvor mange mennesker du kan irritere, alltid morsomt å høre på hva ikke-røykerene har å si (noe tråden her viser)

Fordel med å ikke røyke: Man slipper å irritere andre på grunn av ens egen ufyselige uvane.

Det kryr av argumenter der ute!
Hoho, ja det er jo du et strålende eksempel på.

OG HVOR ER DITT ARGUMENT!
Tja, kommer ann på hva du sikter til da, jeg argumenterer for at dine innlegg er usaklige og umodne. Kan du ikke klare å skrive noe fornuftig istedet ?

Og, jeg argumenterte for at salg av bør totalforbys fordi det er svært helseskadelig, det er til skade for dem som ikke røyker (passiv røyking), og det øker risikoen for flere sykdommer betraktelig.

Selvfølgelig er de fleste røykere klar over dette, men uansett bør vi begrense antallet røykere, og deretter totalforby salget.

http://www.tk.no/meninger/article794233.ece

Mange av disse dødsfallene kunne vært unngått dersom vi hadde redusert andelen nordmenn som starter å røyke. Derfor er det viktig at samfunnet tar i bruk mange virkemidler for å hindre at barn og unge begynner å røyke, og hjelper de røykerne som ønsker det å slutte

:thumbup:

Hvorfor er egentlig narkotika ulovlig, det er jo opp til enhver å bestemme selv om han vil bruke det ? :roll:

Med andre ord du hadde INGEN argumenter for hvorfor røyke?

Jeg sa vel ikke noe om at argumentene skulle være gode og oppmuntrende! men slik jeg ser det så ser ikke du hvor dumt det er å lage en tråd der du ber om argumenter FOR å røyke!

Alle vet det er farlig osv osv, men folk kan jo gjøre hva dem vil... og du som snakker om usakligheter og barnsligheter :nei:

Du sier så mye dumt at jeg gidder ikke krangle mer med deg!

Jeg kom med mine argumenter for å røyke du kommer med linker til sider hvor det er skadlig? hmmm hvem er det som ikke helt forsto hva tråden gikk ut på? :whistle:

dessuten så orker jeg ikke drive quote deg i alt du sier, tenk hvor lang tid det vil ta?

om du ikke har noe argument for å røyke burde du ikke klage på andre.

Orket ikke rette skrivefeil nei :tease:

Lenke til kommentar
Jeg sa vel ikke noe om at argumentene skulle være gode og oppmuntrende! men slik jeg ser det så ser ikke du hvor dumt det er å lage en tråd der du ber om argumenter FOR å røyke!

Hvorfor skrev du dem da da ? For å være morsom ?

Herregud, man trenger ikke nødvendigvis svare på spørsmålet til trådstarter hver gang man svarer i en tråd. Jeg diskuterer med de andre om røyking, jeg prøver overhode ikke å gi trådstarter grunner til å røyke. Skjønn det, vær så snill.

Alle vet det er farlig osv osv, men folk kan jo gjøre hva dem vil... og du som snakker om usakligheter og barnsligheter

Det er nok ikke så enkelt.

Jeg kom med mine argumenter for å røyke du kommer med linker til sider hvor det er skadlig? hmmm hvem er det som ikke helt forsto hva tråden gikk ut på?

Ehm, jeg gikk litt off topic i likhet med de aller fleste andre i tråden, hva så ?

Det gjør ikke noe at det blir diskusjon om røyk, gjør det ?

dessuten så orker jeg ikke drive quote deg i alt du sier, tenk hvor lang tid det vil ta?

Du trenger ikke bruke tiden din på dette forumet i det hele tatt, vet du ikke hvor mye tid det tar ?

Om du ikke har noe argument for å røyke burde du ikke klage på andre.
Jeg har ikke et ønske om å ha argumenter for å røyke. Det hadde tydeligvis du, men misslykktes.

Knis.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Hvorfor skrev du dem da da ? For å være morsom ?

Herregud, man trenger ikke nødvendigvis svare på spørsmålet til trådstarter hver gang man svarer i en tråd. Jeg diskuterer med de andre om røyking, jeg prøver overhode ikke å gi trådstarter grunner til å røyke. Skjønn det, vær så snill.

Alle vet det er farlig osv osv, men folk kan jo gjøre hva dem vil... og du som snakker om usakligheter og barnsligheter

Det er nok ikke så enkelt.

Jeg kom med mine argumenter for å røyke du kommer med linker til sider hvor det er skadlig? hmmm hvem er det som ikke helt forsto hva tråden gikk ut på?

Ehm, jeg gikk litt off topic i likhet med de aller fleste andre i tråden, hva så ?

Det gjør ikke noe at det blir diskusjon om røyk, gjør det ?

Du trenger ikke bruke tiden din på dette forumet i det hele tatt, vet du ikke hvor mye tid det tar ?

Om du ikke har noe argument for å røyke burde du ikke klage på andre.
Jeg har ikke et ønske om å ha argumenter for å røyke. Det hadde tydeligvis du, men misslykktes.

Knis.

ja, men du klarte ike se det morsome i det.... du tar livet for seriøst og www.hardware.no! :!: :!: :!: :!:

Yupp... hadde ikke siden vært så ustabil hadde jeg også svart på det du posta! :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...