pgdx Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg sitter her og har ikke noe å gjøre, så jeg lurte på om det var flere som synes røyking er ikke annet enn patetisk. De jeg har snakket med som røyker, innrømmer at det aldri blir godt å røyke før man er blitt avhengig, og da klarer de ikke å slutte. Så hva er det som for folk til å begynne? Jo, det er vel det faktum at man vil være kewl. 2 kewl 4 skewl, som man kan si. Noen som kan forsvare røyking? Jeg er virkelig sugen på noen gode argumenter for røking av tobakk. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg er virkelig sugen på noen gode argumenter for røking av tobakk. Tja det er sosialt, avslappende, fungerer som sjekketriks og ikke minst det viktigste: Holder myggen på avstand under fisketurer... des,OUT! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Tja det er sosialt Eneste grunnen til at det er "sosialt" er at røykere er nødt til å samle seg i flokker der det er lov til å suge på kreftpinnene sine. avslappende En trenger ikke tobakk for å kunne slappe av, i såfall burde man heller trene regelmessig hvis man ikke klarer å slappe av. Hørt at det er en bra løsning på problemet. fungerer som sjekketriks sjekketriks og ikke minst det viktigste: Holder myggen på avstand under fisketurer... Det argumentet har jeg ikke hørt før Edit: tyrkerleif Endret 27. april 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg er virkelig sugen på noen gode argumenter for røking av tobakk. Tja det er sosialt, avslappende, fungerer som sjekketriks og ikke minst det viktigste: Holder myggen på avstand under fisketurer... des,OUT! Sosialt : Per dags dato (offentlig sted) så er vel røyking alt annet enn sosialt, i og med at man ikke kan røyke på utesteder. Dessuten så er det ikke ensbetydene at man er sosial hvis man røyker. Avslappende : Har sett røykere hvis de er stresset, og det ser alt annet enn avslappet ut...1 røyk i minuttet...avslappende --> massasje, yoga, whatever... Sjekketriks : Man kommer i kontakt, men hva hvis "offeret" er en ikke-røyker? Man må da klare å opprette kontakt uten å si "har du lighter\kan jeg bomme en røyk" først! Holder myggen på avstand under fisketurer... finnes ikke motargumenter Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det finnes ingenting, ingenting som er så godt som en sigarett etter middag. (selv om det ikke var et argument i den forstand) Selv synes jeg også at røyk er nedstressende. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det finnes ingenting, ingenting som er så godt som en sigarett etter middag. (selv om det ikke var et argument i den forstand)Selv synes jeg også at røyk er nedstressende. Vel, kanskje fordi du allerede røyker og er så avhengig at når du får en så blir du avslappet, men tro meg... det finnes 100% sikkert andre metoder og slappe av på..! Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Tja det er sosialt, avslappende, fungerer som sjekketriks og ikke minst det viktigste: Holder myggen på avstand under fisketurer... des,OUT! Det er sosialt kun hvis alle andre røyker, noe som ikke er tilfelle i dag. Jeg klarer ikke å slappe av hvis noen røyker i nærheten av meg. Det lukter vondt og svir øyne. Sjekketriks? Gule fingre, dårlig ånde og klær som lukter som et askebeger.. tja, det kan jo hende at det funker! Røyk holder myggen på avstand, men det gjør andre ting også. Myggolje f.eks. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Det finnes ingenting, ingenting som er så godt som en sigarett etter middag. (selv om det ikke var et argument i den forstand)Selv synes jeg også at røyk er nedstressende. Ingenting? Jeg skal love deg, Polis, at hvis du hadde tatt den første røyken din etter middag, hadde den smakte like jævlig som jeg hadde syntes hvis jeg hadde tatt meg et drag nå. At folk finner det avslappende er for meg et mysterie. Det kan være på grunn av at å være avhengig skaper et slags stress alltid når du ikke røyker, for jeg tviler på at jeg kan bli mer avslappet enn det jeg er når jeg sitter i sofaen min og hører på musikk som Buena Vista Social Club, Mogwai, Sigur Rós m.m. At det er et sjekketriks er det dummeste jeg har hørt. Når to mennesker treffes, bør det være mer mellom dem enn at begge er avhengig av tobakk. Dessuten, hvis den du "sjekker opp" ikke er det, stiller du plutselig litt dårligere an. At det er sosialt er bare tull. Dette er et oppdiktet argument for alle røykere som trenger en unnskyldning. Hvorfor røyke for å være sosial? Hvis man trenger en "unnskyldning" for å snakke med noen, ja da har man små sosiale antenner... Endret 27. april 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
knutby Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du skal være ganske glad i å fiske hvis du gidder å bruke flere hundre tusen for å ungå mygg på en "lett" måte. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Sjekketriks? Gule fingre, dårlig ånde og klær som lukter som et askebeger.. tja, det kan jo hende at det funker! ROFL Skikkelig bra skjekketriks ja. "se så kul jeg er'a -tar magadrag og greier". Hehe.. Røyka selv i fem-seks år, men innså etterhvert hvor jævla patetisk det er. Betale penger (MYE penger) for å utsette seg selv for helsefare? Nei takk. Og det er ikke spesielt sosialt for andre som ikke røyker ihvertfall. Temmelig asosialt egentlig. På arbeidsplasser er det veldig ofte sånn at røykerne går på egen pause for å tilfredsstille suget mens andre fortsetter å jobbe. Det blir fett med den nye røykeloven. Endelig går det an å gå ut uten å måtte henge ut alle klærne et døgn etterpå for å få ut stanken. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det finnes ingenting, ingenting som er så godt som en sigarett etter middag. (selv om det ikke var et argument i den forstand)Selv synes jeg også at røyk er nedstressende. Ingenting? Jeg skal love deg, Polis, at hvis du hadde tatt den første røyken din etter middag, hadde den smakte like jævlig som jeg hadde syntes hvis jeg hadde tatt meg et drag nå. Det er nok mye sant i det ja. Jeg nyter røyken, mye på grunn av at dette tilfredstiller mitt nikontinbehov, noe som selvfølgelig ikke vil være det samme for en ikke-røyker. At det er nedstressende er også mye av det samme. Det skal jeg ærlig innrømme. Jeg forstår også godt hvorfor "deres" (as in ikkerøykeres) syn på røyking er helt annerledes, og hadde jeg vært ikke-røyker selv, er jeg ganske sikker på at jeg hadde ment det samme. Dumhet? Ja, kanskje. Begynte også i røyke i veldig ung alder på grunn av "kulhetsfaktoren" i den alderen. Hvorfor jeg ikke sluttet der og da er et annet spørsmål. Men nå tror jeg at jeg hadde fått store problemer med det, uten at jeg noengang faktisk har prøvd å slutte. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Trodde tråden her var å komme med argumenter FOR å røyke, ikke for å slakte den ene som har gjort det. At det er sosialt, vist pokker er det det. Se bare på alle ikke røykerne som kommer bort til de som røyker. At det er et sjekketriks? Vel triks å triks, det er i allefall kontakt skapende. Kom pokker ikke å si noe annet! At det er avslappende? Det er stoffer i røyken som er avslappende ja, helt riktig. At myggen holder seg unna på fisketur? Ja, så absolutt, dyrt? Ja vist pokker er det dyrt, men det koster å være kar! Statens røykelov er en innskrenking av Guds gave til menneskene, fri vilje! Bare så det er sagt så røyker ikke jeg. des,OUT! Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Begynte også i røyke i veldig ung alder på grunn av "kulhetsfaktoren" i den alderen. Hvorfor jeg ikke sluttet der og da er et annet spørsmål. Men nå tror jeg at jeg hadde fått store problemer med det, uten at jeg noengang faktisk har prøvd å slutte. Tenkte det samme som deg før jeg gjorde det. At jeg ikke kom til å klare det og at det kom til å bli helt jævlig. Men for min egen del: don't believe the hype. Hvis du har ørlittegrann selvkontroll og besluttsomhet er det ikke noe problem. Jeg kutta tvert og så meg aldri tilbake. Og dæven så fornøyd jeg var med meg selv etterpå! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Så da er dette en offisiell slutt å røyke-tråd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Blodet går senere, pulsen øker og du slapper av; det skjer når man tar seg en røyk. Skal man bli full for en billig penge, er også røyk en bra ting da den forårsaker at alkoholen påvirker kroppen enda mer. Selv foretrekker jeg snus (verken snuser eller røyker) fordi den varer mye lenger. Når du tar en røyk er du avslappet i noen minutter, men skadingen av kroppen fortsetter lengre enn det. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg sitter her og har ikke noe å gjøre, så jeg lurte på om det var flere som synes røyking er ikke annet enn patetisk. De jeg har snakket med som røyker, innrømmer at det aldri blir godt å røyke før man er blitt avhengig, og da klarer de ikke å slutte. Så hva er det som for folk til å begynne? Jo, det er vel det faktum at man vil være kewl. 2 kewl 4 skewl, som man kan si. Noen som kan forsvare røyking? Jeg er virkelig sugen på noen gode argumenter for røking av tobakk. Det er svakt å begynne med røyking når du idag vet hvor farlig det er. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Vet dette er en tråd der man skal argumentere FOR røyking men jeg føler bare jeg må få komme med et av mine synspunkter: Når man vet at røyking "dreper" (er så helseskadelig som det er), hvordan kan man da gå og blåse røyk på andre og utsette de for denne pesten (helsefaren)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Når man vet at røyking "dreper" (er så helseskadelig som det er), hvordan kan man da gå og blåse røyk på andre og utsette de for denne pesten (helsefaren)? Blåse røyk på andre? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Når man vet at røyking "dreper" (er så helseskadelig som det er), hvordan kan man da gå og blåse røyk på andre og utsette de for denne pesten (helsefaren)? Blåse røyk på andre? det er vel først og fremst regelmessig røyking som er skadelig... men å blåse på andre, fortsatt grenseløst irreterende! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Folk som er redd for å bli pustet røyk på, burde i allefall ikke gå rundt i en by med mer enn 2 biler i, og heller holde seg innendørs... Alt er skadelig og noe skal man nå dø av. Jeg er ikke-røyker og synes det er greit at det skal bli slutt på røyking på byn, men det at noen ønsker å forkorte livet sitt (og livskvaliteten) med et par år driter da jeg i. Ett fett om du blir 82 eller 86 Endret 27. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå