Gjest Slettet+9018234 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Ok, jeg og min romkamerat har en diskusjon gående om dette med tid (i dette tilfelle CS) hvor det hele dreier seg om: Om en har høyere FPS (i f.eks cs), vil en då oppleve at siktet går "raskere tilbake til start" enn om ein har lavere FPS. Jeg mener at tiden er den samme, men det hele føles mer "mykt og behagelig" å spille. Romkameraten min mener derimot det motsatte, at høy fps vil gi en fordel når det kommer til tid, altså at man får "gjort mer på mindre tid". Dette synes jeg høres ganske merkelig ut, FPS, frames pr.sekund, er hvor mange bilder skjermkortet klarer å dose unna pr.sekund. Ergo, høyere fps jo mer "smooth" går en sekvens med bilder. Min romkamerat mener på sin side at høyere FPS vil gi en kunne produsere MER animasjon på et sekund. Ok, det ble kanskje mye, gyver inn et lite eksempel: Om du tenker deg en filmstripe med henholdsvis 100 bilder og 80 bilder (tenk på bilder som FPS), så mener jeg: Den filmstripen med 80 bilder vil bruke like lang tid for å gå igjennom hele remsa som den med 100, men "filmen" vil oppleves som mer hakkete enn den med 100 bilder. Min romkamerat på sin side mener at den med 100 bilder vil kunne hamre igjennom remsa på raskere enn den med 80. Vel, any suggestions? Endret 27. april 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Har faktisk opplevd at folk løper tregere i CS med lav fps... Ikke så veldig mye. Men merkbart. Så fps spiller nok inn i CS iallefall. Endret 27. april 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Har faktisk opplevd at folk løper tregere i CS med lav fps... Ikke så velgig mye. Men merkbart. Så fps spiller nok inn i CS iallefall. JA! Men kun på en måte som gir deg en mer behagelig opplevelse av spillet, ikke at du "warper i tid". Get my point? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Når det angår framerates kan jeg anbefale å lese readme-filen til dette DirectShow filteret: http://ogo.nerim.net/reclockfilter/ReClock.1.4.dist.bin.zip readme.rtf Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 FPS er et tall for hvor mange bilder skjermkortet ditt klarer å presse ut iøløpet av 1 sekund. Nå har egentlig ikke 1 sekund så mye å si for et skjermkort i seg selv, det jobber på klokkesykluser uansett. Øyet skal i teorien ikke oppfatte mer enn 50/60 Hz, eller 50/60 "fps", og om det går veldig mykt og bildene kommer til nøyaktig riktig tid hele tiden (som på film) så vil game play bli akkurat like smooth som med 125 fps, men det var det der med å komme på riktig tid da. Det er ikke alltid bilda som blir pressa ut av skjermkortet dukker opp på skjermen til 100% riktig tid, det kan være en eller annen prosess eller en flaskehals som bremser den med et mikro/millisekund, og det merker øyet og hjernen din lett som bare det. Derfor er det veldig greit å la skjermkortet produsere endel like bilder som ved 125 fps for at spillet skal gli "behagelig". I Quake3 er det jo faktisk endel hopp som ikke lar seg gjøre om man ikke har over en viss fps.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå