asad Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg lager en nett-side i Dreamweaver 4MX, og opplever følgende problem: Hvis jeg for eksempel har to bilder ved siden av hverandre, og vinduet er i fullt størrelse , forandrer bildene stilling når jeg minsker vinduet, slik at det ene havner under det andre. Det er ikke meningen det skal være slik. Hvilken innstilling fikser dette? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det blir jo nødvendigvis sånn, om du ikke f.eks setter bildene i en tabell med 1 rad og 2 kolonner... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Om bilda berre er der for å sjåast på, og ikkje er tabulær data - skal dei _ikkje_ settast inn i en tabell. Tabeller skal _kun_ brukast til å vise tabulær data. Ellers kan bilda godt havne under kverandre, for å unngå horisontal scroll. Dette gjør det lettare å lese websidene dine, om alt tilpasser seg til størrelsen av vinduet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Om bilda berre er der for å sjåast på, og ikkje er tabulær data - skal dei _ikkje_ settast inn i en tabell. Tabeller skal _kun_ brukast til å vise tabulær data. Som jeg sa, siden vil nødvendigvis bli seendes sånn ut når du resizer vinduet dersom du ikke _F.EKS_ setter bildene inn i en tabell med en rad og to kolonner som hindrer det ene bildet å legge seg under det andre. Jeg sier ikke at han skal gjøre det. Har selv gått bort fra tabeller, og trives fint uten. Endret 27. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Har selv gått bort fra tabeller, og trives fint uten. å gå heilt bort fra tabeller blir like feil som å bruke dei til layout. Tabeller _har_ ei oppgave - å vise tabulær data. Tabulær data _skal_ vere i en tabell om koden din skal vere strukturert og riktig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 å gå heilt bort fra tabeller blir like feil som å bruke dei til layout. Tabeller _har_ ei oppgave - å vise tabulær data. Tabulær data _skal_ vere i en tabell om koden din skal vere strukturert og riktig. Ahhh!!! Kverulant! Ja vel, så glemte jeg å skrive "Har selv gått bort fra tabeller til layout og design, og trives fint uten." END OF THE STUPID DISCUSSION Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 OK. Takker for respons. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du kan enten sette overflow:scroll; på siden, noe som neppe er den beste løsningen, eller du kan prøve forskjellige ting med clear og float egenskapene. se på w3schools... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå