MrVilla Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Hei der. Dersom dette har vært oppe før så beklager jeg. Prøvde å søke men fant ikke noe som gikk på nøyaktig det samme. Men uansett. Jeg har lest Denne testen hos tomshardware og da jeg kom til slutten der dem sammenlignet bilder fra Far Cry (tror jeg) så ble jeg litt overrasket. I mine øyne så virker det som at 9800XT har bedre shader quality enn 68000U. Ellers så syntes jeg det så rimelig likt ut. Det er mulig at 6800 har en bedre FPS, men dette hjelper vel ikke noe særlig dersom kvaliteten blir redusert tilsvarende Må innrømme at jeg hadde forventet litt bedre enn dette for et kort som sikkert kommer til koste rundt 5000! Men men......er mulig at drivere kan fikse det meste da... Endret 27. april 2004 av MrVilla Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg er litt redd for å si dette (redd for flaming), men jeg er enig med deg. Ser ut som om bildet ser rimelig mye bedre ut på 9800XT kortet. Mulig pga det er non-WHQL drivere fra NVIDIA. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Mulig noen kommer til å reagere på dette men det får ikke hjelpe. Jeg er 100% objektiv til produsentene. Har Nvidia-kort selv, og ingen grunn til å trekke dem ned i søla. Men synes mange henger seg veldig opp i FPS uten å se på bildekvaliteten som etter min mening er like viktig. Men nå er jeg ihvertfall spent på en test mellom 6800U og X800XT! Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mulig noen kommer til å reagere på dette men det får ikke hjelpe. Jeg er 100% objektiv til produsentene. Har Nvidia-kort selv, og ingen grunn til å trekke dem ned i søla. Men synes mange henger seg veldig opp i FPS uten å se på bildekvaliteten som etter min mening er like viktig. Men nå er jeg ihvertfall spent på en test mellom 6800U og X800XT! Det er jeg også Holder en knapp på ATi, men jeg kjøper det som er det beste, om XGI måtte plutselig lansere ett Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) ja..tror ati er bedre på dette.. men spiller far cry med 60fps enn med GeForce 6800 Ultra enn 40 fps med ati 9800xt. men la nå Nvidia komme ut med bedre driver før vi slakter kortet. er ikke så veldig opptatt av far cry,synes ikke grafikken tar helt av. bra er den seff(dx9)men ikke noe mere enn det jeg ser på ut 2004, selv om det er et dx8 spill. Endret 27. april 2004 av Traxco Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 ja..tror ati er bedre på dette..men spiller far cry med 60fps enn med GeForce 6800 Ultra enn 40 fps med ati 9800xt. men la nå Nvidia komme ut med bedre driver før vi slakter kortet. er ikke så veldig opptatt av far cry,synes ikke grafikken tar helt av. bra er den seff(dx9)men ikke noe mere enn det jeg ser på ut 2004, selv om det er et dx8 spill. Far Cry synes jeg ingenting om, synes det er boring eyecandy. Ingen som kan slakte dette kortet, blir for dumt da det er utrolig bra, i tester vi har sett til nå. Venter på sammenligning mellom X800XT og 6800Ultra Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Synnes det blir litt tidlig å trekke konklusjoner, kortet er fortsatt ikke tilgjengelig for oss sluttbrukere og regner med at det fortsatt en del ting å rette opp rent drivermessig. Men det blir spennende å se om en måneds tid hvordan kortet yter da, spesielt med tanke på at da er det kommet modne drivere og konkurrenten ati har fått ut sitt kort. Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Note: The Radeon 9800XT offers a higher image quality in Farcry. It´s unsure how much the GeForce 6800 Ultra benefits from the lower-precision shaders. See Image Quality in this article for more details. Dette er klippet fra den testen på toms hardware, forklarer vel endel Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 OK. Noen dager igjen nå, så ser vi ihvertfall de første testene av X800 Pro... Men alle ATI-fanboy-sitene som påstår at tilogmed den kommer til å slå 6800 Ultra tror jeg nok må bite i seg tunga... Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 jeg har q-bic shuttle og lurte på om ati x800xt vil passe i min maskin eller 6800 ultra. men så var det strømmen til kortene min har bare 250w kan jeg sette en strøm forsyning til ved siden av på 450w som bare er til skjerm kortet. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Ehh....hvem snakket om slakting!? Jeg stilte bare spørsmål om bildekvaliteten. Har ikke trukket noen konklusjoner enda....derfor jeg er spent på en test av begge kortene samtidig! På den annen side er jeg skikkelig imponert over Far Cry og synes det er en fryd for øyet. Ingenting er som å sitte med en kopp kaffe, en røyk og sondere terrenget med kikkerten for legge planer for neste rute. Helt glimrende Bare min mening da... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Holder selv på ATi, da jeg ikke synes Nvidia imponerte med det de kom med. Det skal heller ikke ses vekk fra at ATi nå slipper ut et overpriset kort. Hvilke faktorer teller mest mon tro. Gjerne en skulle kjørt en yundersøkelse på det. - pris - ytelse - kvalitet - strømforbruk - støy - the-look - bundle Hva mer? Lages ikke de nye skjermkortene fra bunn av? Hvorfor tabber Nvidia seg ut nå da? (om det ikke kan fikses med drivere) Er de nye kortene basert på samme skitten? (altså, ATi holder seg til sitt, Nvidia, XGI osv.?) Når var isåfall at ATi/Nvidia helst skiftet GPU arkitektur? Jeg forstår det slik at en skulle lage hl2 grafikk motoren på ny, pga. dårlig Nvidia kort kjørte den så dårlig. edit_ "leif" Endret 27. april 2004 av genesis Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Holder selv på ATi, da jeg ikke synes Nvidia imponerte med det de kom med.Det skal heller ikke ses vekk fra at ATi nå slipper ut et overpriset kort. Hvilke faktorer teller mest mon tro. Gjerne en skulle kjørt en yundersøkelse på det. - pris - ytelse - kvalitet - strømforbruk - støy - the-look - bundle Hva mer? Lages ikke de nye skjermkortene fra bunn av? Hvorfor tabber Nvidia seg ut nå da? (om det ikke kan fikses med drivere) Er de nye kortene basert på samme skitten? (altså, ATi holder seg til sitt, Nvidia, XGI osv.?) Når var isåfall at ATi/Nvidia helst skiftet GPU arkitektur? Jeg forstår det slik at en skulle lage hl2 grafikk motoren på ny, pga. dårlig Nvidia kort kjørte den så dårlig. edit_ "leif" Det er mye her som skurrer i mine ører. Først av alt. Hva f*** skal til for å imponere deg? Er ikke 100% ytelseøkelse nok? Jeg hadde aldri trodd nvidia skulle klare å slå til med noe slikt. Ja, NV40 er laget fra scrach. Vet ikke helt hva du mener med det du skriver, men dette betyr at driverene også må lages fra scrach, noe som igjen betyr mye prøving og feiling. nVidia har flinke programører, men jeg tviler på at vi får se drivere som gir mest mulig IQ og ytelse før minst 1/2 år etter lansering, kanskje lenger. (vill gjetting) Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 sier bare.. noen liker mora og noen liker dattera,men jeg liker dem begge begge(ati&nvidia)blir sikker bra kort,synes ikke man er dum fordi man velger et ene foran det andre... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Teorier kan alle lage til dei blir tussete, men ingen kan dra truverdige konklusjonar før begge korta er testa opp mot kvarandre under riktige omstendigheter. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Er enig med zeph her. Har en følelse av at ATI vinner noen tester mens Nvidia vinner andre, så kommer det ann på hva man verdsetter mest. Og skulle testen kåre den ene eller den andre så vil den bli rakket ned på uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå