Gå til innhold

Ang. 'saken' med hw.no

Anbefalte innlegg

Hvor mange må bli bannet før forumet virkelig får øynene opp for hva som har skjedd? Her er en liten ting som CFD har skrevet:

Denne posten poster jeg som en tjeneste for en god venn, CFD. Jeg har ikke selv satt meg inn i saken, men det virker som enkelte i hw.no slenger bensin på bålet her..

QUOTE (CFD)

Hallo. Nå har jeg (CFD) også blitt bannet ifra forumet. Dette på ubestemt tid uten noen form for advarsel. Jeg fikk en PM fra mlwirak om at jeg skulle fjerne 7p7.org ifra signaturen min. Han mente det var å flame hw.no nettverket, men jeg synes at folk skal få vite hva som har skjedd.

Før denne PM`en ble det sendt en PM som han mente var imot rettningslinjene om å være høflig (Jeg husker ikke hvilke punkt siden jeg er bannet og ikke har tilgang til mine meldinger), men jeg holdt en grei tone uten å "flame" han. Jeg sa at jeg ikke hadde mye til overs for han, men etter omstendighetene er virkelig ikke dette unormalt.

Hva har jeg gjort som gjør at jeg fortjener en permban? Jeg har vist mine meninger i Amotor saken, men jeg har holdt meg saklig og bare krevd og få en uttalelse ifra mannen som vi alle har hørt så mye om i det siste, nemlig Torstein.

Er det ikke litt rart at det blir dårlig stemning på forumet når man bare stenger ute personer som gjerne vil komme i bunns i denne saken.
Jeg kan bare nevne at mange faste brukere nå har blitt bannet fordi de ville vite hva som virkelig skjedde og opplyse resten av forumet om akkurat dette.

Hvorfor?

Fordi vi mener at Martin og Torstein har gjort noe som burde ble bedre kjent for resten av forumet, men dette blir visst ikke tolerert.
Så man kan med andre ord ikke si hva man mener om dette på hw.no forumet uten å bli bannet.

Jeg har sendt mail til [email protected] angående dette og venter spent på svar men tviler på at det kommer til å skje noe med denne saken siden de ikke er ute etter slike forumbrukere som spør og graver litt mer enn de kanskje hadde håpet på?

Ja, da har han sagt sitt. Jeg må si jeg mister utrolig mye respekt for hw.no nettverket. Førsteinntrykket nå er at dette er ett svakt nettverk som ikke kan stå for sine egne handlinger - i lengden vil det ikke gå å banne alle som mener dette, 'saken' blir ikke glemt.. Det beste for alle er å komme til bunns i saken, og det håper jeg dere gjør, og kanskje offentlig kommer med en beklagelse hvis dette er nødvendig..

Denne saken er lite konstruktiv, ikke minst for brukerne av dette forumet.

http://www.7p7.org/ - Jeg har blitt bedt om å legge til denne linken og gjør dette totalt uvitende om innholdet i denne. :hmm:

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stigen1, Jeg kjenner CFD personlig, han er en utrolig ålreit fyr, det er han også på forumet.. Og han har helt rett, 10åringer skal ikke skrive CPU-guider. Lar du en 10-åring overklokke pcen din?

Kommentaren var noe kvass, men det er ikke engang grunnlag for en warning..

Lenke til kommentar

Jeg synes igrunn det er bra at dette kommer offentlig ut, slike ting burde vi vite om vårt kjære nettverk. Det påvirker individer på negative måter, og det strider imot reglene.

EDIT : Pyncopodia jeg er enig med CFD, foreslo dette igår, men kom ikke helt gjennom da planen min ikke er helt "bulletproof" :

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=236494

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

QUOTE (Pycnopodia @ 27/04/2004 : 01:57)
stigen1, Jeg kjenner CFD personlig, han er en utrolig ålreit fyr, det er han også på forumet.. Og han har helt rett, 10åringer skal ikke skrive CPU-guider. Lar du en 10-åring overklokke pcen din?
Kommentaren var noe kvass, men det er ikke engang grunnlag for en warning..

Vel grunnlag for warn. er det, resten av saken at han er blitt bannet vet jeg ikke noe om :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Swag @ 27/04/2004 : 01:59)
Vi (brukere) har ikke krav på å vite noe som helst, så enkelt er det.

Kan du begrunne det? Så hvis du følger Hitler, så har du ikke krav til å vite hva som skjer i styret hos han? (ikke at noen er Hitler her)

Lenke til kommentar

QUOTE (VeXx @ 27/04/2004 : 02:02)

Kan du begrunne det? Så hvis du følger Hitler, så har du ikke krav til å vite hva som skjer i styret hos han? (ikke at noen er Hitler her)

Synes dette blir litt galt sagt.

Dette er et frivillig og gratis forum. Det er ingen som tvinger oss til å være medlemer her.

Derfor mener jeg at styret har ingen opplysningsplikt i forhold till oss forumbrukere.

Lenke til kommentar

QUOTE (Aeternus @ 27/04/2004 : 02:05)
QUOTE (VeXx @ 27/04/2004 : 02:02)

Synes dette blir litt galt sagt.

Dette er et frivillig og gratis forum. Det er ingen som tvinger oss til å være medlemer her.

Derfor mener jeg at styret har ingen opplysningsplikt i forhold till oss forumbrukere.

Tvert imot, det VAR ikke galt sagt, men det var muligens galt formulert.

Det er et gratis og frivillig forum, hvor man danner venner og kjennskap, og av og til med moderatorer og administratorer. Og hvis du er en god venn med person X (vi kaller vedkommende person X), og person X blir sparket fra forumet som dere vanker på utrolig mye uten grunn, reagerer du også litt.

Og da tror jeg du vil vite grunnen hvorfor. Håper det er greit jeg brukte deg som eksempel.

Lenke til kommentar

Dette blir akuratt samma møkka som dengangen SO2 og God natt tården o.l. forsvant....

Dere kan suttre og kjefte, støtte og ikke støtte til krampa tar dere... Men det er alltid noen som er uengie... så her er saken egentlig SVÆRT enkel...

ALLE : STFU!

Her er det CFD som ønsker å få et svar og et forkalring på hvorfor det ble en PermBan, og det kommer han til å gjøre med å kontakte de som har med Netverket å gjøre...

Så ta dere litt sammen og slutt å snakk om dette...

Lenke til kommentar

QUOTE (Aeternus @ 27/04/2004 : 01:02)

Er helt enig. Sånn offentlig skittkasting som vi har opplevd de siste ukene er ingen tjent med.

Nettopp dette er det som er så galt med dette nettverket. Bare de har en god slump brukere og pengene triller inn så ser de ikke ut til å bry seg stort om å banne brukere uten grunn. Tenk om du ble banna?

Hvis brukerene som er blitt banna pga dette, blant annet CFD, får komme tilbake til forumet så syntes jeg hele saken kan bli glemt. Brukerene som kommer tilbake må da selvsagt også gå med på å 'glemme' greiene.

Lenke til kommentar

Er det ikke uansett en bedre ide å ta dette med den respektive mod/admin, og ikke ta det her? Dere som lurer får nok svar, men hvorfor i all verden skal det være i all offentlighet. Dette er info som skal beskytte bruker først og fremst (i form av "alle ser hvor stor drittsekk/idiot brukeren var") Ikke myntet på noen selvsagt :)

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Det er noen helsiken svære ugler i mosen ja men eg har ikke peiling på det og derfor leser eg om det men holder meg silent. Nå må noen snart gjøre noe ihvertfall for stemmningen er ikke noe digg blant en del brukere nå. Eg krever ikke å vite en dritt men korfor de skal stenge en del brukere fordi de kanskje vet litt mer enn det eg gjør virker rart.

Hardware.no takk for premien forresten. ;)

:p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...