Iyon Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg er av typen som liker å gjøre mest mulig av fikling i windows per tastaturet. En kort liste over de mest vanlige jeg kommer på i farten: alt + tab bytte til nestevindu. (+ shift -> bytte til forrige) ctrl + tab bytter mello mvinduer innenfor ett program, f.eks mirc. alt + F4 lukke vindu/program ctrl + F4 lukke undervindu i et program, f.eks en kanal i mirc. tab hoppe mellom knapper/tekstfelt i et vindu WinBtn + f starte søkevindu. WinBtn + d minimisere alle vindu. WinBtn + r samme som kjør/run på startmenyen Winbtn + e starter et windu av windows utforsker ctrl + a Merke alt. ctrl + c kopiere ctrl + x klipp ut ctrl + v lim inn F2 Gi fil nytt navn F3 Starte søk etter filer F4 utvide adresselinja i et vindu. F5 flytter "aktuator" til toppen av katalogen/fillisten F6 setter skrivemerke til adresselinja -=merking=- piltaster + shift markere en sekvensiell samling filer/elementer/bokstaver piltaster + ctrl + space (for å velge) markere tilfeldige filer rundt omkring. Dette er vel sånn omtrent de fleste jeg bruker til vanlig. Hurtigtaster jeg savner er: For å opprette katalog for å gjøre en valgt tekstbit, f.eks filnavn fra lowercase om til uppercase og omvendt (mener å ha sett dette omtalt et sted, men husker ikke hvordan.) og evt. andre hendige, håper på innlegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå