Gå til innhold

explorer tar 100% av cpu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-05 08:55, Knuppen skrev:

Bruker du Windows XP??

Har du noen DivX filmer du kjörer??


 

ja... har en følse at det er noe med avi filmer... nesten alltid da det skjer.

men explorer bruker 100% selv om det er det eneste som kjører (må bare re-sterte)

 

har også mye problmerer med at programmer henger seg opp.

Lenke til kommentar

hvis det skjer skjelden er det jo bare å trykke ctrl-alt-del -> explorer -> end process -> vente til den er stoppet -> trykke på new task -> skrive "explorer" -> enter, og vips! så er du i gang igjen. raskt og enkelt.

 

Du blir jo forsåvidt ikke kvitt problemet, men du slipper hvertfall å reboote.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 17:26, eunaas skrev:

Quote:


On 2002-04-05 10:48, borre skrev:




 

jeg veit jeg her helt på jordet når jeg søprr, men hva er:

regedit?

 

 

 

Okay... regedit er et lite program som følger med på alle windowsmaskiner. Programmet gjør slik at du kan lese/forandre i/på registeret. Registeret (Registry) er den plassen nesten alle programmer lagrer informasjon om diverse saker. Du åpner regedit ved å gå på start meny-kjør (run) og deretter skriver du "regedit".

 

Husk, hvis du ikke vet hva du gjør, hold deg unna!!!

Lenke til kommentar

Leste du forklaringen på den siden, så leser du dette:

 

"It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage."

Lenke til kommentar

En annen ting som er irriterende med Win Xp er når du ser i en mappe som det er mange store bilder i, og man velger at bildene skal vises som Thumbnails, da tar det sååå lang tid før windows er ferdig!

 

Og denne fila: Dektop.ini ! Den er så irriterende at jeg friker totalt! Den skal absolutt legge seg i alle mappen som jeg besøker!

Lenke til kommentar

Har selv ikke noe desktop.ini i ei eneste mappe (stort sett).

 

For øvrig har XP mange sånne små 'feil', men det er vel litt av prisen vi må betale for at det skal være 'brukervennlig'. Et annet eksempel enn det som er nevnt her er at WMP av og til legger beslag på filmer uten å egentlig bruke dem. Løsninga er da å kjøre WMP for så å lukke den igjen. :S Biller'n (Sitat noen) har gjort det igjen :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...