kad Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Når jeg ser på film på min en uke gamle N6230 så skrur den seg av! det er filmer som ligger på mmc 256mb twinmos kortet Har også problemer med mp3 fil fom ringetone noen ganger! kommer nokia tune når det ringer! noe som har samme prob eller en løsning på hva jeg kan gjører! Lenke til kommentar
Habla Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 En løsning kan være å selge telefonen.... Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) En løsning kan være å selge telefonen.... Duste svar... Jeg har samme problemet med at 6230 restarter med meldingen "Operasjon mislykket" når jeg skal se en film på ca 10MB eller mer fra mitt 256MB MMC kort.. Men små filmer funker fint derimot. Har også problemer med noen filmer som ikke har lyd på 6230, men lyd på PC er ok før jeg overfører dem. Brukte Nokia Media Converter og der funker lyden fint etter konvertering... hilfe hilfe Morty Endret 27. april 2004 av MortenS Lenke til kommentar
geokri Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 prøv med et mindre minnekort dere, etter det jeg har hørt så takler ikke 6230 helt fint å ha så stort minnekort Lenke til kommentar
ewt Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 prøv med et mindre minnekort dere Det stemmer. Det står forsåvidt i manualen også. Løsningen på dette problemet er grei: 1. Dersom du skal bruke mp3 som ringetone: Legg sangen i telefonminnet. Derfra blir den spilt av helt fint. 2. Se film på telefonen: Del filmen opp i flere mindre filer. 10 MB er vel også "grensen" jeg har kommet fram til. Noen vil kanskje hevde at det ikke bør være nødvendig å foretå slike tilpasninger, at telefonen burde støttet større minnekort, vel: hopp i havet. Det er ingen andre enn symbian- telefonene som kan hamle opp med n6230 i øyeblikket, så ikke si at det bare er noe skrap... Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Men du må jo vedgå at det er besynderlig mange poster om problemer med N6230 for tiden. På meg virker det som Nokia har sluppet et uferdig produkt, og at det er kundene som (igjen) må stå for testingen. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 2. Se film på telefonen: Del filmen opp i flere mindre filer. 10 MB er vel også "grensen" jeg har kommet fram til. Ok, skal prøve det. Men har du hatt problemet med at du ikke hører lyd på noen få filmer? Lastet over en Simpsons snutt under 10MB og den hadde lyd på PC men ikke mobilen.. Jeg får spilt av MP3 fra minnekortet, men ikke brukt playlist. Må sangene ligge på roten av kortet for å bruke spillelister osv? Morty Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Har ikke hatt noen problemer med min 6230. (syns det er den beste nokia har laget på en stund....) Bruker MP3 som ringetone fra minnekortet uten noen problemer. Har ett TwinMos 128Mb kort. På 6600`en min hadde jeg derimot samme problemet som nevnt lengre opp at kun Nokia-tune kom fram som ringetone... (med samme minnekortet som jeg nå har i 6230`en) Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Ringte Nokia Data Support idag med ulike spørsmål om 6230 og problemer: * Ang MMC kort så støttet 6230 "offisielt" kun originale Nokia 128MN MMC kort. Selvsagt kun for å kunne selge disse til blodpris. Om det kom originale Nokia minnekort over 128MB visste han ikke.. Grunnen til at filmer over 10MB restartet telefonen, var pga en lame unnskylding at jeg hadde brukt "3 parts minne" fra en liten produsent som TwinMos Den må de lenger ut på landet med.. * Filmer uten lyd hadde han aldri hørt om , men skyldte muligens på TwinMos kortet. * Javaspill kan kun lagres på telefonminnet, fordi det oppfører seg som et program osv. * Farge og størrelse på klokke/dato/logo kan ikke endres, kun dekn/batt stolpene. * Import av .vcf kontakt fil visste han ikke hvordan overføre, kun tipset om synkronisering via Outlook. * Alternativ stereo headset med Pop-Port eller 2.5 jack adapter hadde han aldri hørt om, men jeg informerte ham om en webside fordi han ville han en selv --> alltid hyggelig å kunne hjelpe supportfolka i Nokia Endret 27. april 2004 av MortenS Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Nå skjønner du hvorfor mange sier at Nokia slipper halvferdige produkter og overlater testingen til kundene. Det er ikke uten grunn at Nokia har tapt markedsandel for første gang på maaange år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå