Gå til innhold

Optimale instillinger?

iNet

Anbefalte innlegg

Heisann alle overklokkere der ute.

Jeg har nettopp kommer inn i deres verden ved å overklokke min xp2500+ til 11x200 fsb. Minnet jeg bruker er TwinMos pc3200(200mhz, 400ddr). Jeg har ikke stilt på timings i bios, heller ikke agp/pic lås. Minnet står på By SPD. HK er nf7-s v2, ingen bios oppdateringer.

Med dette oppsettet opplever jeg til tider at PCen fryser, helst da jeg ser på film eller nettopp har spilt en stund. Jeg går alltid inn i bios og skjekker temperaturer på systemet etter at den har fryst. Og den pleier ligge på 40-45C på CPU og 27-30C i kassen.

Det jeg nå lurer på er om jeg skal stille timingene på minnet for å øke stabiliteten på systemet, og til hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann alle overklokkere der ute.

Jeg har nettopp kommer inn i deres verden ved å overklokke min xp2500+ til 11x200 fsb. Minnet jeg bruker er TwinMos pc3200(200mhz, 400ddr). Jeg har ikke stilt på timings i bios, heller ikke agp/pic lås. Minnet står på By SPD. HK er nf7-s v2, ingen bios oppdateringer.

Med dette oppsettet opplever jeg til tider at PCen fryser, helst da jeg ser på film eller nettopp har spilt en stund. Jeg går alltid inn i bios og skjekker temperaturer på systemet etter at den har fryst. Og den pleier ligge på 40-45C på CPU og 27-30C i kassen.

Det jeg nå lurer på er om jeg skal stille timingene på minnet for å øke stabiliteten på systemet, og til hva?

Hvordan ram timing har du på rammen nå? Kanskje du har for stramme!

Prøv å still dem til 2,5 - 3 - 3 - 8.

Prøv å still minnet til "Auto" der den står på By SPD. AGP/PCI er låst fra standard på et NF7-S v2.0. Prøvd å stille ram volten litt opp? Kanskje den ikke greier 200Mhz på standard volt.

Lenke til kommentar

Jeg har satt vcore på 1.675 og minnet til auto. Timingsene var allerede på 2.5-3-3-8. Tiden vil vise om dette hjelper på stabiliteten. :) Kanskje jeg kan øke vcore endalitt mer, hvis jeg fortsatt sliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...