Gå til innhold

Nytt design til HW-nettverket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kuleste hadde vel vært om vi her i forumet klarte å gjøre dette sammen.

En mulighet er vel at man først tar en compo på design, også etterpå en compo hvor målet er å skrive best mulig kode utifra designet

Endret av harald_
Lenke til kommentar

Jo tanken var at forskjellige sider i nettverket kan bytte ut farger, logo og kanskje forandre på noen småting ellers slik at siden får litt særpreg.

Men sentrale ting som navigasjon, annonseplasseringer mv. er det en fordel om vi har felles på sidene.

Jeg hadde regnet med litt respons her, men foreløpig ser det ganske dødt ut...

MLW

Lenke til kommentar
Jeg hadde regnet med litt respons her, men foreløpig ser det ganske dødt ut...

Hehe, her snakker vi tydeligvis ikke om tålmodighet. :D

Som jeg allerede har sagt til deg, har jeg egentlig alt, alt for mye å gjøre om dagen til å ta på meg "ansvaret" for et så stort oppdrag, ikke fordi jeg ikke tror jeg ville klart å gjennomføre det, men fordi jeg er redd kunne garantert å overholde tidsfrister og så viderere.

Men når forslaget/oppdraget kom opp på denne måten, må jeg egentlig si at interessenivået mitt steg en god del.

Nå vet ikke jeg helt hvilke linjer du/dere går ut i fra med tanke på denne tråden, men om dette konseptet blir lignende slik som f.eks amotor og programmer.no-trådene, vil iallefall jeg selv få et mye mer avslappet forhold til det hele, og ikke måtte ta hensyn til deadline-monsteret hele tiden. Jeg arbeider nemlig ikke særlig bra under tidspress.

Det virker egentlig som dere er på jakt etter en person som skal ta det hele og fulle ansvar for designdelen, og ikke at flere skal komme opp med forslag som det blir tatt vurderinger til, slik som i de andre trådene. Nå er jo dette i og for seg helt forståelig, da dette er veldig omfattende og skal representere HW-nettverkets ansikt utad. Hva er dine tanker rundt dette? Kunne vært interessant å få en liten avklaring på.

Når det er sagt, brenner jeg inne med en ide jeg har veldig lyst å komme ut med, men som sagt, liker ikke å påta meg ansvar for ting jeg ikke kan love at jeg holder.

Håper iallefall at interessen for dette prosjektet blir stort, det må jo være en gyllen mulighet for å få "vist seg frem". :)

PoleCat

Lenke til kommentar

Hei, etter å ha snakket litt med selgerne her, har jeg revidert utkastet noe:

http://akam.no/hw3.png

Jeg er enig i at dette kan virke som et skritt tilbake utseendemessig, men etter min mening ikke funksjonalitetsmessig. Og det siste er viktigst.

Dette designet innebærer:

- Bedre synlighet for de siste 3 testene eller toppsakene

- Langt bedre synlighet for "siste fra forumet"-boksen

- Partnerboks innebygd i navigasjonslinjen øverst (dropdown fra "Begin.no").

I tillegg tror jeg at det vil laste litt raskere enn dagens design. Vi håper også at Siste fra forumet-boksen vil legges i en iframe eller liknende, slik at den blir oftere oppdatert enn i dag (hvert 5. min).

Vi kan godt legge til grunn at det ikke er noe tidspress på jobben, men da vil vi få et midlertidig design av hw.no som ser slik ut:

http://hw.no/hw2.gif

Personlig liker jeg den dårligere enn mitt eget utkast ;-)

Vi vil da også legge ut et design på begin.no ala HW-designet mitt, men det gjør ikke noe - begin.no er jo ikke en stor side i dag, så denne kan vi arbeide kontinuerlig med å forbedre.

Så ja, det er ikke noe formelt tidspress - men vi vil da få et midlertidig design av hw.no som jeg personlig ikke synes noe om.

Hilsen Martin

Lenke til kommentar

Trur eg har lyst å eksperimentere litt når eg kommer heim.

Liker ikkje at den "hovedmenyen" er øverst, istede for en header liksom.. Den bør komme UNDER header..

men som sagt, skal leike litt når eg kommer hemi fra skulen , og satser på å få til noke :)

Edit: ka har du forresten tenkt at skal vere på dropdown menyane øverst der?

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Tror jeg hiver meg med på den her jeg og...

Så idèen er et "fast-loading", rent, minimalistisk design for å spare båndbredde og nedlastningstid? Og også støtte standarder og kanskje ha et eget stilsett for håndholdte?

Og en itpro technet/wired lycos -aktig "nettverks navigasjon" på toppen? eller misforstod jeg den nå?

(liker IKKE idèen med iframe, though.. det er en u-ting.. )

Og.. èn ting.. om det blir et slikt midlertidig design.. VÆR SÅ SNILL!!! .. drop den reklame-infiserte headeren... det gjorde alt 100 ganger styggere..

(den ganle hw.no headeren er best! )

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Hva med noe lignende av Dunestar sitt bidrag til programmer.no compoen? ( som var et glimrende bidrag )

Først og fremst: TUSEN HJERTELIG TAKK! :cool:

For det andre: Tja. Når jeg ser tilbake på det er det en god del ting som måtte

vært rettet på. ;) Spesiellt måten nyheter var formatert og plassert på, samt

boksene som "kapslet" nyhetene inn. Tror akkurat den havner littegrann på

sida av det som mlwirak spør om her.

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Skal prøve meg på en liten kritikk mot mlwirak, rfa den gjennomsnittlige brukerens side ;)

• Det ørste som slår meg med den er denne gigantiske reklame i headeren! Fysj for en spam side... *lukke browser*
  • Bruke så mye plass til en Poll? Unødvendig. Knaksje en liten en på venstre side.
  • Er du klar over at det er mindre content enn reklame her?
  • Menyen er fin og oversiktlig :)
  • Personlig liker jeg ikke den store font sizen - prøvd med mindre?
  • Ren og lettleselig logo, det liker man :)

Når det gjelder reklamen, skjønner jeg jo at dere må ha noe å leve av, men dette er bare letterlig. :no:

Content is king.... but not spam

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding.

> Det første som slår meg med den er denne gigantiske reklame i headeren! Fysj for en spam side... *lukke browser*

Dessverre koster det millioner av kroner i året å drive Hardware.no, og skal vi bli bedre må vi bruke enda mer penger. Reklame er et nødvendig onde.

> Bruke så mye plass til en Poll?

Nei, pollen kommer ikke nødvendigvis til å ligge her. Pollen har ikke stor prioritet.

> Personlig liker jeg ikke den store font sizen - prøvd med mindre?

Hvor da? Hvilken skrift mener du?

Lenke til kommentar

Det er for stor skrift over det hele, men hvis du angir skriftstørrelse '0.9em' eller noe slikt, blir det bra... Da kan jo brukeren selv være med på å bestemme skriftstørrelse ! :) Mulighet for

*liten | standard | stor* - valg på skrift er fint på en slik side også (hint, hint...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...