mlwirak Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dessverre må vi innføre noen nye annonseformater, og vi lanserer snart også http://begin.no som skal være en startside for hele nettverket. I denne forbindelse trenger vi et nytt "grunndesign" som vi kan basere sidene på. Et utkast ligger her: http://akam.no/hw2.png Dette ser nok ikke så revolusjonerende ut, men det er meningen at vi skal få litt ny, kul funksjonalitet på plass også - noe man ikke kan se på dette utkastet :-) Er det en råflink design- og ikke minst kodeekspert her som kunne tatt en redesign av hele HW-nettverket som et betalt oppdrag? Ta i så fall kontakt på martin[a]akam.no eller ring på 22 82 32 30 på dagtid. Alternativt kan vi ta dette som en "dugnad" fra dette forumet, hvis flere har lyst til å bidra... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) /me skal ivertfall skrike ut om eg får en god idè, og har lyst å iverksette den! Sikker på at det blir ganske hard konkurranse fra denne delen av forumet, men.. konkurranse er sunnt! edit: *kremt*, det utkastet var iallefall "mindre pent" - sorry til den som har designa det edit2: Ka med å opplyse litt meir om ka som skal prioriterast, og lagast plass til? Tenker spesielt på forskjellige menyer/undermenyer/innhold/poll osv osv... Endret 26. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Oooh! Dette høres spennende ut! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hm, stilig.. Dumt å komme med det nu, vasser i heldagsprøver, eksamen o.l.. Hadde aldri vunnet, men morro å leke litt.. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 En ting vi forøvrig er på akutt jakt etter, er en meny - javascript eller annen - som gjør at man kan få rullegardinsfunksjonalitet fra en hvilken som helst link. Dvs. at rullegardinsmenyen ikke må være statisk plassert på siden. På dette designutkastet er det meningen at man skal få en rullegardinsmeny fra "Begin.no"-linken og andre linker med en liten pil ved siden av seg. Under Begin.no skal det f.eks. være linker til Akamera.no Amobil.no Barbara.no og de andre partnerne i nettverket. Men vi ønsker å bruke skriptet også i tilknytning til linker f.eks. i en artikkel. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dumt å bruke javascript, siden noen har skrudd det av da.. Og det finnes vel kanskje en del av dem som surfer på de sidene.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dumt å bruke javascript, siden noen har skrudd det av da.. Og det finnes vel kanskje en del av dem som surfer på de sidene.. måtte ikkje vere javascript da, smarten IMO burde ikkje rullegardinmenyer vere et krav, da det i 99,9% av tilfella ikkje vil fungere på ett eller anna system... Gjelder igrunn berre å sette opp alt riktig da.. Med vertikale menyer, litt fint plassert i forhold til kverandre er ikkje denslags et problem i det heile tatt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dumt å bruke javascript, siden noen har skrudd det av da.. Og det finnes vel kanskje en del av dem som surfer på de sidene.. måtte ikkje vere javascript da, smarten Jeg bare NEVNTE atdet var dumt å bruke JS.. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 edit: *kremt*, det utkastet var iallefall "mindre pent" - sorry til den som har designa det Takk for den. Det er jeg som har designet det ;-) Uansett, det er funksjonaliteten som er det viktigste for oss. Ingen av de store nettsidene i Norge er pene. Vi ønsker et sideoppsett noe ala dette, men klarer man å få på plass litt eyecandy og stilige elementer er det selvsagt fint. Her er et utkast til Begin.no: http://akam.no/begin8.png Tanken her er at siste fra forumet-boksen kan ligge i en iframe eller liknende. Forsiden til hardware.no er cachet hvert 5. minutt eller noe slikt, fordi det kreves utrolig mange spørringer for å laste hele siden. Ved å bruke iframe kan vi kanskje kutte ut caching av forumboksen overhodet. Tanken er videre at hvis man trykker på Bruktmarked-ikonet, dukker de siste fra bruktmarkedet opp. Og hvis man trykker på Anandtech, dukker de siste sakene fra Anandtech opp i denne boksen. Vi vet ikke hvor bra dette vil bli i praksis, men synes i alle fall at dette er en spennende tankegang. Uansett trenger vi ikoner som kan markere Bruktmarked, Produkterfaringer og eventuelt andre ting. Kanskje et nytt ikon til forumet også? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 I forbindelse med prosjektet kan det også være aktuelt å se på nye logoer til de forskjellige sidene. I alle fall gjelder dette for Akamera.no, som vi vurderer å skifte navn til Akam.no, og Begin.no. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Uansett, det er funksjonaliteten som er det viktigste for oss. Ingen av de store nettsidene i Norge er pene. Når du først har eit nettverk som dette, med web-design forum så syns eg at det bør ha litt stil Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Klarer vi å få til stil; fint. Hvis ikke; jaja. Det er content som er king. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Vel, en side må alltid være den første (til å være fin lissom) Annen ting; Det vasser i gode designere her, å få et designmessig eyecandy, og i tillegg funksjonelt tror jeg er mulig.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Derfor velger "vi" begge deler, både et fint oppsett/design OG bra innhold. Uten et akseptabelt oppsett er det ingen som finner fram, og gidder å bruke tid på å leite etter ting. Derfor - et enkelt, ikkje veldig grafisk design trur eg kan passe midt i blinken. Dynamisk design hadde jo selfølgelig vert en fordel også, om det hadde blitt mulig.. Tanken om iframe.. tjaa... går iallefall ikkje an å få den (X)html validert da, og IMO er det et "must" - i lag med 100% css basert layout. hmm.. *tenke litt* Uansett, koding av layouten er ikkje et stort problem før designet i seg sjøl er meir eller mindre ferdig gjennomtenkt/laga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Skal vi miste nostalgiske hardware... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Gamer.no-designet er kjempefint, men det passer jo absolutt ikke til andre sider enn gamer.no. Blir spennende å se hva dere får til. Designet på siden(e) dine, mlwirak, var dårlig for å si det rett ut, men jeg ser jo du har lagt/tegnet inn en del funksjoner som jeg savner nå som bl.a. drop-down-meny. Var kanskje ikke dumt å komme med de utkastene likevel da det gir en viss pekepinn/retning for hvilke funksjoner begin.no ønsker å ha. Gleder meg som en unge til å se forslagene og resultene. Lykke til alle designere! Endret 27. april 2004 av CobraM Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Bare jeg som sitter med litt lyst til å prøve meg? Synes virkelig dugnad hadde vært noe. Alle får på en måte prøvd seg. EDIT: What about bruke det som oppgaver i compoen? Endret 27. april 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Synes virkelig dugnad hadde vært noe.Alle får på en måte prøvd seg. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Blir fryktelig spennende da. Mange mange dyktige web-designere her på forumet som sikkert er villig til å hjelpe til litt. Syntes forresten det ikke sås å værst ut. Og det er jo tross alt ett utkast. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Vi har da sett før at dugnad ikke funker spesielt bra... Men for all del, sett igang hvis dere tror dere klarer å gå sammen en gjeng og levere - ikke krangle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå