Gå til innhold

Trenger hjelp med CSS

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å hjelpe noen med CSS og siden jeg ikke vet noe om CSS så må jeg nok spørre her.

Jeg har ikke tilgang til koden nå så jeg kan ikke vise dere hvordan det er skrevet. Jeg forstår at det er vanskelig å hjelpe uten å se koden.

Problemet er dette:

Personen har laget en layout som fungere i Opera 7 og IE 6, men ikke i Mozilla.

Layouten har 3 Kolonner og den til venstre har {position: absolute;}, det samme har den til høyre. Den i midten har ikke noe fordi den er dynamisk og retter seg etter brukerens oppløsning.

Kolonnen til venstre har height: 26; og left: 20px;

Kolonnen til høyre har height: 26; og right: 20px;

Dette fungere fint i Opera og IE, men i Mozilla så kommer venstre og høyre kolonne 2 piksler for høyt og høyre kolonne overlapper miderste kolonne. Ved å sette innstilingene til dette:

Kolonnen til venstre har height: 28; og left: 20px;

Kolonnen til høyre har height: 28; og right: -20px;

Da fungere det i Mozilla, men ikke i Opera og IE.

vet noen hvordan dette kan fikses?

Et annet problem er at i Opera og IE så kommer det en liten marg oppe, nede, på høyre side og på venstre side rundt layouten, mens i Mozilla så kommer det bare en liten marg oppe og på venstre side uansett hva slags innstillinger personen bruker. Er det noen som vet hvordan jeg kan fikses dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personen bruker margins 10px rundt. Og dette fungerer i Opera og IE, men ikke i mozilla, der mangler layouten margin på høyre side. Uansett hvor mye stor margin personen setter, så mangler han margin på høyre side.

Layouten er laget slik:

header (blir like bred som oppløsningen på vinduet)

kolonne 1 (har fast width på 200px og han bruker position: absolute; for å få den til å være der hvor han vil ha den, på venstre side)

kolonne 2 (blir like bred som oppløsningen på vinduet minus kolonne 1 og 3)

kolonne 3 (har fast width på 200px og han bruker position: absolute; for å få den til å være der hvor han vil ha den, på høyre side)

footer (blir like bred som oppløsningen på vinduet)

Alt fungerer i Opera og IE, men som sagt i Mozilla går kolonne 3 over kolonne 2. Det ser nesten ut som om kolonne 3 har margin på høyre side, men resten av layouten ikke har det og derfor regnes width på kolonne 2 som om kolonne 3 ikke har margin og overlapper hverandre.

Om dette ble forståelig for noen så håper jeg de kan hjelpe til :)

Har forsatt ikke fått tak i koden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...