Gå til innhold

Kjøpe nå, eller?

Anbefalte innlegg

lønner det seg å kjøpe ny pc nå? Har lenge fundert på å kjøpe en A64 Pc med R9800 Pro grafikkort, men nå ser jeg det er mye nytt på gang.

Er det noe vits i å vente til RX800 og Nvidia 6800 og de nye prossesorene eller kjøpe nå? Sorry hvis dette er tatt opp tidligere, men jeg fant ingen poster når jeg søkte på lignende sp. mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Generelt når det gjelder data er det aldri noen vits i å vente, med mindre du får mere penger da... Det er altid noe nytt rett rundt hjørnet

:yes: Sant det, men nå er det liksom noe "heftig revolusjonerende på gang", som jeg leste i et eller annet forum.. Er jo riktignok ett poeng da. :lol:

Edit: Leif

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Ja helt klart, hvis den nye generasjonen skjermkort er så sinssykt mye bedre som det blir sagt så burde det ikke være et spørsmål engang.

Så hvis du har et brukbart skjermkort fra før av så gjør det vel ikke så mye å vente litt, vet ikke eksakt hvor lenge men, noen som vet ca når det blir å få kjøpt?

Lenke til kommentar

Det er da ingenting i veien med DDR2. At det lønner seg å hoppe på DDR2 så snart det kommer er sannsynligvis lite lønnsomt. Fordelen med DDR2 er at den er lettere å klokke høyere. F.eks DDR2 800mhz er mulig, det samme gjelder nok ikke for DDR1... Latencyen er høyere på DDR2, men husk på at dette er i forhold til klokkefrekvensen. Hvis klokkefrekvensen er blitt halvert er latencyen halvert også. Rundt DDR2 667 er latencyen på DDR2 lavere enn på DDR1 400 og minnebåndbredden betraktelig høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...