shit89 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 lønner det seg å kjøpe ny pc nå? Har lenge fundert på å kjøpe en A64 Pc med R9800 Pro grafikkort, men nå ser jeg det er mye nytt på gang. Er det noe vits i å vente til RX800 og Nvidia 6800 og de nye prossesorene eller kjøpe nå? Sorry hvis dette er tatt opp tidligere, men jeg fant ingen poster når jeg søkte på lignende sp. mål. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Vist du vil legge de ekstra 2500,- i skjermkort ville jeg ventet. Ytelsen er såpass mye bedre. Og vist du først venter så kjøper du et nForce3 250GB samtidig Endret 26. april 2004 av RansoM Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Generelt når det gjelder data er det aldri noen vits i å vente, med mindre du får mere penger da... Det er altid noe nytt rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Generelt når det gjelder data er det aldri noen vits i å vente, med mindre du får mere penger da... Det er altid noe nytt rett rundt hjørnet Sant det, men nå er det liksom noe "heftig revolusjonerende på gang", som jeg leste i et eller annet forum.. Er jo riktignok ett poeng da. Edit: Leif Endret 26. april 2004 av Purify Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Før det kommer ut er det jo altid skrytt opp i skyene siden det stortsett er prodsentene som har uttalt seg. Husker f.eks GF FX. Det skulle jo være så veldig mye bedre en alt annet men ble jo en klar fiasko. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Det stemmer det! Men er det verdt å vente på neste gen. grafikkort? Lenke til kommentar
Sin Hazzard Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ja helt klart, hvis den nye generasjonen skjermkort er så sinssykt mye bedre som det blir sagt så burde det ikke være et spørsmål engang. Så hvis du har et brukbart skjermkort fra før av så gjør det vel ikke så mye å vente litt, vet ikke eksakt hvor lenge men, noen som vet ca når det blir å få kjøpt? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det stemmer det! Men er det verdt å vente på neste gen. grafikkort? Ja. Det er jo helt nye greier på gang Lenke til kommentar
Løve Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Tror ikke det er så mye vits i å vente. Det er jo litt spekulativt rundt testene av de nye grafikk-korta og DDR2 skal visst være møkk. Og PCI-e er vel skikkelig etablert neste gang du trenger ny maskin. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det er da ingenting i veien med DDR2. At det lønner seg å hoppe på DDR2 så snart det kommer er sannsynligvis lite lønnsomt. Fordelen med DDR2 er at den er lettere å klokke høyere. F.eks DDR2 800mhz er mulig, det samme gjelder nok ikke for DDR1... Latencyen er høyere på DDR2, men husk på at dette er i forhold til klokkefrekvensen. Hvis klokkefrekvensen er blitt halvert er latencyen halvert også. Rundt DDR2 667 er latencyen på DDR2 lavere enn på DDR1 400 og minnebåndbredden betraktelig høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå