Gå til innhold

Udødelig junkware

Mads-b

Anbefalte innlegg

hver gang jeg starter explorer, er startsiden mystisk nok satt på overstående side. Jeg kjører adaware hver dag, men det dukker bare opp igjen. Noen tips ti hvordan man reddes mot dette??? (Jeg er herved desperat :no::no: )

Vendor: Possible Browser Hijack attempt

Category: Data Miner

Object Type: RegData

Size:-

Location:Software\Microsoft\Internet Explorer\Main "Start Page" ("mysearchnow.com")

Last Activity: 26.04.2004

Risk Level: Medium

Comment: Possible browser hijack attempt

Description: Possible attempt to control\redirect the browser. This object referrs to a "blacklisted" site.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Død over han som lagde mysearchnow! :angry:  :angry:

Kan vel egentlig slutte meg til den, men ha i bakhodet at dritten ikke installerer seg helt av seg selv...det er oftest noen som har klikket på noe de ikke helt visste hva var... ;)

Eller at de har glemt å hake vekk noe (noe som jeg gjorde), som du bl.a. finner på MSN Plus. Så jeg er helt enig med deg, Krusty^.

Lenke til kommentar

Slenger med en selvfølgelighet som dere sikkert vet om ; Slå av systemgjenoppretting og start i sikker - eller vga-modus før dere kjører disse verktøyene. Det kan også være lurt å kjøre en runde med RegCleaner (tools-registry cleanup-do them all) etter at spywarekillerene har gjort sitt. Personlig har jeg aldri fått noen klager etter å ha rensket opp på denne metoden med kun Ad-Aware, SPybot og cwshredder.

Husk å skru på systemgjenopprettingen etter at jobben er gjort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...