Gå til innhold

Minnekort for Sony F828

Anbefalte innlegg

I det nye F828 kameraet er det to spor til minnekort, ett for MemoryStick og ett for CF/MicroDrive.

I følge manualen er det kun MemoryStick Pro og MicroDrive som gir mulighet til å gjøre videoopptak i 480x640 (Fine) kvalitet, ikke CF kort.

Vet noen grunnen til dette? :dontgetit:

Opptakene med MS Pro kort blir fine tatt i betraktning at det er et stillbildekamera, men 256MB gir bare 3 minutters opptak og større slike kort er dyre. Er ikke CF kort raske nok? Vil det i så fall merkes under vanlige foto-opptak?

Håper noen vet noe mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle CF- type II kort kan brukes til beste videomodus på Sony F828.

Microdrive er riktignok laget rundt CF-II -arkitekturen, men det er altså den fysiske korttypen som er viktig (CF-II),.- ikke nødvendigvis microdrive.

Jeg bruker selv tre stk Sandisk Ultra- II, som jeg vekselvis bruker i flere kameraer, bl.a. også et F828. Dette gir glimrende videoopptak i beste modus, selv om du nok ikke kan konkurrere med de rene (og svært mye dyrere) digitale videoopptagerne.

Satser du på å filme mye i beste modus, bør du satse på et kort på ca. 1 giga eller mer. Fine bilder spiser minne, men resultatet blir også bra.

Det står glimrende tabeller i brukermanualen til F828 som forteller deg hvor mange minutter du får ut av de forskjellige kortstørrelsene.

Ellers er det jo greit å vite at Ultra-II kortene er de raskeste også i fotomodus i dette kameraet. Faktisk så raskt at det utkonkurrerer Sony sine egne MemoryStick-minnebrikker som koster nær det dobbelte sett ut fra ytelse/ pris.

Det har blitt mange "minne"-innlegg" i kveld,- men dere holder tydeligvis ut med meg.... :cry:

Lenke til kommentar

PhotoGen: Mulig jeg misforstår hva du sier, men Sandisk Ultra II er et CF type-I kort. Ultra II betyr bare at det er en ny og forbedret versjon av forrige utgave som het Ultra. Siden du tydeligvis kan bruke beste videomodus på ditt 828 med Ultra II kort, er det nok bare hastigheten på kortet(som du nevner er Ultra II meget raskt) som avgjør dette, ikke hvorvidt det er et type I eller II -kort. Det ser imidlertid ut til at alle type II kort tilfredsstiller minstekravet for å kjøre beste videomodus på 828. Dette er ikke tilfelle for alle type I kort, her vil mange være for trege...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...