Gå til innhold

Har du et RAID 0 opsett?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert OS på to 160 s-ata seagate disker på maskina mi. Hadde et stress uten like for å sparke i gang dette "mystiske" raid greiene som folk sier jeg "må ha!".

Har hatt det noen dager ennå, men synes ikke hverdagen min er blitt revulosjonerende for å si det sånn. Synes ikke ting går så raskt som folk skryter av..... Har tenkt å drive med snekring av hjemmevideo etterhvert. Kanskje jeg har igjen for strevet da?

Det er jo litt risky å ha ca 300 gigg som kan ryke til h... om en disk skulle ta kvelden kan man si :scared:

vil for ordens skyld si at jeg har 200 gigg utenom til lagring av "viktige" data.

Så til bottom line:

Du som har raid 0 nå: Er det verdt det? Har du argumenter for og/eller mot?

Takker for synspunkt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tidligere en IBM og en WD 20GB disk i RAID 0 på en UDMA100 hotrod kontroller. Det ga høy ytelse ved lesing/skriving (kopiering) av store filer fra andre steder til RAID oppsettet. Å kopiere internt på RAID oppsettet gikk ekstremt treigt. Hadde to partisjoner på oppsettet og å kopiere/flytte mellom disse var så tregt at jeg gikk på veggen. Generelt var det nok en dårlig ide å dele inn i partisjoner, men du vet jeg var "ung og uerfaren"...

Lenke til kommentar

Ikke sikkert de når ut til så mange som har interesse av det, men:

Et raid-sett opprettet på en Silicon Image-kontroller finnes ikke igjen av en HighPoint-kontroller. Men et raid-sett opprettet på en HighPoint-kontroller finnes igjen av en siliconimage-kontroller, sett boot disk, og kjør i vei...

Lenke til kommentar

Hadde 2 stk. 60GB i software RAID-0 på Windows 2000 en stund. Det gikk brukbart unna, var raskt og behagelig å jobbe med.

Det som ikke var så behagelig var magefølelsen 'tenk om en disk går åt h...'

Gleder meg til jeg får oppgradert mitt 160GB RAID-1 til 320GB RAID-0+1 - da får jeg feiltoleranse OG hastighet OG stor plass (tre ting på en gang *wheee*)

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...