xlpuma Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har nettopp installert OS på to 160 s-ata seagate disker på maskina mi. Hadde et stress uten like for å sparke i gang dette "mystiske" raid greiene som folk sier jeg "må ha!". Har hatt det noen dager ennå, men synes ikke hverdagen min er blitt revulosjonerende for å si det sånn. Synes ikke ting går så raskt som folk skryter av..... Har tenkt å drive med snekring av hjemmevideo etterhvert. Kanskje jeg har igjen for strevet da? Det er jo litt risky å ha ca 300 gigg som kan ryke til h... om en disk skulle ta kvelden kan man si vil for ordens skyld si at jeg har 200 gigg utenom til lagring av "viktige" data. Så til bottom line: Du som har raid 0 nå: Er det verdt det? Har du argumenter for og/eller mot? Takker for synspunkt Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har to Raptor 37GB i raid 0. Merket noe forbedring fra jeg hadde windows på en partisjon på en WD 120GB 8MB cache. Tror slikt som loading i spill og slikt går noe raskere nå. Det samme gjelder slikt som pakking av filer i winrar. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hadde tidligere en IBM og en WD 20GB disk i RAID 0 på en UDMA100 hotrod kontroller. Det ga høy ytelse ved lesing/skriving (kopiering) av store filer fra andre steder til RAID oppsettet. Å kopiere internt på RAID oppsettet gikk ekstremt treigt. Hadde to partisjoner på oppsettet og å kopiere/flytte mellom disse var så tregt at jeg gikk på veggen. Generelt var det nok en dårlig ide å dele inn i partisjoner, men du vet jeg var "ung og uerfaren"... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ikke sikkert de når ut til så mange som har interesse av det, men: Et raid-sett opprettet på en Silicon Image-kontroller finnes ikke igjen av en HighPoint-kontroller. Men et raid-sett opprettet på en HighPoint-kontroller finnes igjen av en siliconimage-kontroller, sett boot disk, og kjør i vei... Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Noen som har erfaringer med raid 0 og videoredigering? Åsen skal filene ligge, og jobbes med for å kjøre mest mulig effektivt? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hadde 2 stk. 60GB i software RAID-0 på Windows 2000 en stund. Det gikk brukbart unna, var raskt og behagelig å jobbe med. Det som ikke var så behagelig var magefølelsen 'tenk om en disk går åt h...' Gleder meg til jeg får oppgradert mitt 160GB RAID-1 til 320GB RAID-0+1 - da får jeg feiltoleranse OG hastighet OG stor plass (tre ting på en gang *wheee*) timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå