Gå til innhold

Server som kjørte kommandoer

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp inne på en tilfeldig server å spillte cs. Jeg ble anklaget for en jukser etter at jeg drepte fyren på et awm brett etter 2 sekunder. Plutselig endret nicket mitt til noe annet jeg hadde hatt før. Jeg åpnet consolen og så at serveren drev å sendte rare kommandoer til meg på formen xxxaoej. Det som forundret meg er at nicket mitt endret som et resultat av dette.

Hva skjedde, og har han gjort noe skade, noen kommandoer har sikkert gått igjennom og sørget for at noen har blitt endret (som nicket)?

hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neppe noe skummelt som har skjedd

i tidligere versjoner var det lett å krølle til ting for klienter vha adminmod o.l, men i steam - hvor man har en standard config.cfg og en userconfig.cfg - vil ikke dette være noe problem.

finnes dessverre en del admins som "misbruker" makten sin litt for mye, om man da kan si dette om den eller de som eier serveren

Lenke til kommentar

Det eneste som skjedde, var at du koblet til en server som kjører WWCL. WWCL er et lite script til HLDS som kjører igjennom config.cfg-fila di, slik at du ikke skal kunne drive på og ""jukse"" med verdiene til din egen fordel (ikke at det fungerer i praksis, noe som gjør at veldig få servere bruker WWCL nå). WWCL avslutter ved å kjøre igjennom en haug med xxx[noenbokstaver]-kommandoer, uten at jeg helt skal si sikkert hvorfor den gjør det (muligens noen gamle binds for aimbotter og ting).

Grunnen til at du byttet nick, er enkelt og greit fordi det var det nicket som var lagret i config.cfg - og dermed blei det byttet når den kjørte igjennom fila for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...