Gå til innhold

Hvit linje under en <td>

Anbefalte innlegg

Da har jeg laget et utkast til en navigeringsmeny i PS, klistra den inn i en table, men hvis dere ser etter så kommer det en hvit linje under menyen.

hat satt <td with="597" height="22">

Ingen av bildene i menyen er mer eller mindre enn 22px.

Hvorfor kommer den hvite linja da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Menyen ligner på en annen som var linka til for noen dager siden.. :roll:

Stemmer det, var nok jeg som linka den også, dette er bare et forsøk da;)

Bare eksperimenterer for å komme dypere inn i den tunge kjernen av html og webdesign-kunsten :p

Lenke til kommentar
trur jeg kan si forholdsvis sikkert at den (såvidt jeg kan se unødvendige) div'en nederst får hvit bakgrunn...

Det kan for så vidt jeg også slå fast med rimelig stor sikkerhet. Men hvorfor den er der eller hva som får den til å komme er fortsatt et mysterium ;)

btw så er det vel ingen <div> selv om det kanskje skulle vært det, orka ikke line opp et css ark for å teste den menyen;)

Lenke til kommentar
Jeg fikk også noe sånt en gang... Noe som plutselig dukket opp som ike skulle være der... Og jeg hadde skrevet koden for hånd, og likevel kom det :hmm:

Har ikke dette noe med at f.eks en div er "ment for" å inneholde tekst, og den vil derfor (om ikke annet anngitt) ha samme høyde som størrelsen på teksten satt i body (evt default) selv om det ikke er tekst der? På samme måte som en må sette font-size: 2px for å få en div til å være 2px høy og ikke mer. (evt overflow: hidden)

Mulig jeg er helt på jordet her, men det er iallefall slik jeg har fiksa mine problemer.

Lenke til kommentar
Jeg fikk også noe sånt en gang... Noe som plutselig dukket opp som ike skulle være der... Og jeg hadde skrevet koden for hånd, og likevel kom det :hmm:

Har ikke dette noe med at f.eks en div er "ment for" å inneholde tekst, og den vil derfor (om ikke annet anngitt) ha samme høyde som størrelsen på teksten satt i body (evt default) selv om det ikke er tekst der? På samme måte som en må sette font-size: 2px for å få en div til å være 2px høy og ikke mer. (evt overflow: hidden)

Mulig jeg er helt på jordet her, men det er iallefall slik jeg har fiksa mine problemer.

joda er noe i det polert, men om du heller setter høyden på selve div'en ville vel det vært med ideelt?

Lenke til kommentar
joda er noe i det polert, men om du heller setter høyden på selve div'en ville vel det vært med ideelt?

Det er jo det jeg mener ikke fungerer. Dersom du angir en div til å være 2px høy med height, vil den allikevel justere seg etter tekststørrelsen i body. (eller hva det måtte være som "overstyrer").

Lenke til kommentar

Da antar jeg at dette gjelder tabeller også, siden det er det jeg har brukt her.. :)

Men det må da finnes en annen måte å sette inn en slik meny på uten å måtte formatere tekststørelsen? :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...