Gå til innhold

-Prosjekt Skuff Pc- Lift off =)


Anbefalte innlegg

ta av fronten på cd spilleren eller er det kanskje dvd spiller og lakker den..

Det er helt kurrant å ta den av og lakkere den :) Been there, done that :)

jupp jupp! det er kurrant.. gjordt det mange ganger før. men må nesten vite hvordan farge jeg skal ha på kabinettet før jeg lakker cd'rommen :)

 

Driver nå å tester forslaget jeg fikk med gravering... skal se om det blir noe bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff uff uff...

driver å fikser hovedkort festene og det er vanskelig :(

Masse jobb å avpasse dem, men når er det endelig ferdig.. har bilder og de vil bli lagt ut snart. Neste punkt er kabinettsiden og start/resett knappene..

fant noen: h1454.jpg

sånne på arbeidsrommet til pappa :p tenkte jeg skulle bruke dem...

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Ok... Nå er jeg i den siste byggefasen. Driver nå med harddisk opphenget og snart power og restart bryterne....

Blitt litt lite jobbing i det siste pga natt til 1.mai osv :) men nå er jeg altså igang igjen.

 

Før jeg er ferdig gjenstår det noen punkter.

1. Feste harddisken og fikse bryterne

2. Pusse ned hele kabinettet

3. Lakkere kabinettet

4. Tenke ut hvordan jeg skal gjøre det med topplokket.

 

 

Men, Hvilken farge skal jeg lakkere kabinettet i ?

Har egentlig tenkt ut noen løsninger men ville høre hva dere synes er finest.

-Svart

-Trefarget (dvs. lakkert med treolje)

 

Kverna :)

 

EDIT: WHY OH WHY HAR IKKE MICROPLEX TITAN 120MM INNE ?? :'(

Endret av kverna
Lenke til kommentar

På tide med en ny update ?

 

det synes hvertfall jeg...

 

Har nå fått gjordt en del, har montert power og restart brytere/knapper og pussa litt.... Jobba ganske mye med form tre for å dekke diverse oppflisinger som har kommet etter stikksaging. Har også pussa litt, eller har vel egentlig pussa mye for før har det vært en del klussing med tusj osv på skuffen, noe jeg helst ville ha bort.

Har fått mye ideer underveis, litt synd jeg ikke fikk dem før jeg begynte men ok.

Her er hvertfall noen bilder!

 

f%f8rste.jpg

Her er 2 brytere, til slutt brukte jeg bare den ene... Den andre var defekt :(

 

andre.jpg

For å montere hovedkortet måtte jeg finne på noe lurt, siden jeg ikke hadde noe kabinett med hovedkortskuff, eller ett kabinett i det hele tatt, måtte jeg komme opp med en egen liten vri. Svaret var å montere små skruer med muttere fra baksiden/undersiden og opp igjennom hullene på hovedkortet, plastkoppene er bare for avstandens skyld.

 

tredje.jpg

Syntes også jeg trengte litt luft ut fra kassa, siden jeg har 2 120mm(snart hvertfall) til å blåse inn så tenkte jeg har ett par vifter ut var nødvendig. Her er det ene hullet. Har ikke laget det andre fordi jeg ikke helt veit hvor jeg skal ha den. Skal måle med termometer hvor det er nødvendig med vifte senere.

 

fjerde.jpg

Jeg har som sagt pussa en del. Her var det bare klistremerker og streker fra en "vill" barndomstid, hvor jeg var flittig bruker av tusj o.l.

 

femte.jpg

Her har jeg montert power, og resett knappen/bryteren. Var ikke så vanskelig egentlig. Men synes fortsatt at restart knappen står for langt ut.. *Ordne det*

 

skjette.jpg

Ett av de største problemene jeg møtte var hvor og hvordan jeg skulle feste harddisken. Jeg fant ut at den gamle holderen fra mitt tidligere kabinett kunne bøyes og festes på veggen. Funker ganske bra med tanke på 120mm vifta som kommer rett foran den..

 

syvende.jpg

Bare ett bilde av kabinettet ovenifra hvor harddisken er montert.

 

%e5tte.jpg

80mm grønn led vifte montert. Ikke så mye mer å si egentlig.

 

niii.jpg

Her sees litt av den avflisingen jeg snakket om før etter stikksaging. De er nå tettet igjen med form tre og pusset ned.

 

tii.jpg

Vifte grill til 80mm.

 

Hva synes dere ?

Mer kommer snart. Jobbe jobbe :D

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Dette kan bli bra det, Kverna!

 

Det er viktig at du går over med litt sparkel og pusser før du maler/lakker det (hvis du ikke velger å bruke olje, da).

 

En god overflate-finish er alfa-omega for at den skal se forseggjort ut til slutt. Jeg ser at det har blitt fliset opp litt etter stikksaga i fronten. Her bør du kanskje sparkle over og pusse ned.

 

Med en finish som f.eks Snekker`n har så blir jo denne maskina en perle!

 

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Dette kan bli bra det, Kverna!

 

Det er viktig at du går over med litt sparkel og pusser før du maler/lakker det (hvis du ikke velger å bruke olje, da).

 

En god overflate-finish er alfa-omega for at den skal se forseggjort ut til slutt. Jeg ser at det har blitt fliset opp litt etter stikksaga i fronten. Her bør du kanskje sparkle over og pusse ned.

 

Med en finish som f.eks Snekker`n har så blir jo denne maskina en perle!

 

 

Stå på!

takk :)

som sagt prøvde jeg litt formtre for å jevne ut de værste sprekkene. Men kommer nok til å gå over med litt sparkel eller noe lignende før jeg lakker eller oljer.. Er ikke sikker på hva jeg skal enda :)

Men tror jeg blir ferdig med pcen, hvertfall det tekniske idag, og kanskje tar en prøvetur :)

Lenke til kommentar

Ok har jobba enda litt til... egentlig bare småsaker som lodding og montering. Men her er bildene:

 

2k3k.jpg

Her har jeg lodda ledninger fra knappene til hovedkortet, funker det ? time will tell :D

 

2k3k2.jpg

Montert hovedkortet.

 

2k3k3.jpg

Jeg satser på god kjøling så derfor skal det være noen vifter med i spillet..

Her har vi 1 120mm vifte som blåser inn på cpu, og en 80mm som trekker varm luft ut... håper det blir en suksess... :cry:

 

2k3k4.jpg

Hovedkort, vifter, powersupply, harddisk og cdrommen montert. Ganske mye arbeid egentlig...

 

2k3k5.jpg

Kabelrot vol. 1 :thumbdown:

 

2k3k6.jpg

Kabelrot vol. 2 :thumbdown:

 

Det var det for nå.. Håper dere liker det sånn passe.. kanskje jeg fyrer opp og tester maskina ikveld...

 

EDIT: Sleeving av psu ett tips ? :w00t:

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Ny "Starte-opp-pcen" Update!

 

Har jobba som besatt med å få alt ned i kassa! Startknappen funka ikke så jeg måtte erstatte den med en lik en. Ikke de store forandringene, bare pussa kabinettet litt, lagt på litt mer form tre og satt inn resten av hw'en.

Her er noen bilder fra forskjellige vinkler.

Bildeupdate:

ein.jpg

 

zwei.jpg

 

drei.jpg

Nei har ikke spraya kabinettet gult :p

 

fiiiirre.jpg

 

Kommer flere bilder straks etter jeg har starta maskina.... Om ca 10 min ? vi får se :D

Lenke til kommentar
gleder meg..  tenk om den ikke starter da... :p

dette blir den peneste skuffen jeg har sett :thumbs:

HAHEHAEH :D synes egentlig den andre "modden" jeg gjorde samtidig som denne er en finere skuff :p

Men tror nok den starter ja :D

 

Bilde av skuffen min :D

skuffen%20til%20Kverna1.jpg

Endret av kverna
Lenke til kommentar

ja har tenkt på det... men må finne noe å lage det i... første tanken var å felle inn cdrommen så jeg bare skulle ha en åpning og eject knappen synlig... men når jeg begynte på kabinettet så hadde jeg bare en vanlig cd rom, ikke slot in :( derfor den blei satt sånn den står nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...