Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lite hint til de som klager på NGT kundeservice!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt NGT i snart tre år. Ikke et problem. Jeg hadde UPC før, for det første, jeg fikk et ødelagt modem fra dem. Internetet funket bare en time hver dag. Jeg bestilte service fire ganger. Som aldri kom. UPC sa at de ikke hadde hatt tid. :angry:

Telenor tjente en formue av spenn fra meg. Jeg hadde PC telefon også. Når ikke internettet funket, funket ikke telefonen. Måtte sitte i kundeserive kø i mange timer hver gang.

 

Etter at jeg gikk over til NGT, har ikek ringt kundeservive en gang. Nå kan jo i det minste fikse de fleste problemene som har dukke topp, men det er ofte egenskapte feil :blush:

Lenke til kommentar
Dersom det er realitet at det er brukere som ringer inn med problemer med mail, oppsett på maskin og diverse som gjør at køene er så lange, så er jo det rett og slett idioti. Det er i såfall NGT sin feil som ikke henviser dem til et annet sted.

Jadda... Det er lett for deg og sitte her og leke smart.. Det er faktisk litt værre og sitte på support og prøve å forklare idioter at det ikke har noe med linja å gjøre. Jeg skal love deg at det finnes vrange folk, som elsker å krangle og nekter å høre på deg.

 

Selvom man hadde lagd store plakater med "ikke ring nextgentel support hvis problemet er relatert til PCen og ikke linja" og sendt i posten til alle kundene, så tviler jeg på at dette hadde gjort noen stor forskjell. Hvorfor ? Jo fordi folk (som ikkke skjønner seg på data) rett og slett ikke klarer å se hvor problemet ligger.

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Dersom det er realitet at det er brukere som ringer inn med problemer med mail, oppsett på maskin og diverse som gjør at køene er så lange, så er jo det rett og slett idioti. Det er i såfall NGT sin feil som ikke henviser dem til et annet sted.

Jadda... Det er lett for deg og sitte her og leke smart.. Det er faktisk litt værre og sitte på support og prøve å forklare idioter at det ikke har noe med linja å gjøre. Jeg skal love deg at det finnes vrange folk, som elsker å krangle og nekter å høre på deg.

 

Selvom man hadde lagd store plakater med "ikke ring nextgentel support hvis problemet er relatert til PCen og ikke linja" og sendt i posten til alle kundene, så tviler jeg på at dette hadde gjort noen stor forskjell. Hvorfor ? Jo fordi folk (som ikkke skjønner seg på data) rett og slett ikke klarer å se hvor problemet ligger.

Jeg jobber på support selv. Tingen er at NGT trenger å omstrukturere supportavdelingen sin dersom dette faktisk er problemet.

Lenke til kommentar
Jeg jobber på support selv. Tingen er at NGT trenger å omstrukturere supportavdelingen sin dersom dette faktisk er problemet.

Når man bestiller abb. fra NGT får man et hefte med instruksjoner på hvordan man skal sette opp maskinen med mail og alt det måtte være...

 

Tror det hadde hjulpet endel om folk hadde åpna det en gang i blandt.

 

Hvis det er noe som ikke virker utover dette har det med åpning av porter å gjøre, da har de et fint verktøy på endring.ngt.no eller man bruker telnet.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange trenger å ringe, må ikke være professor for å åpne porter...

 

Problemet er som nevnt tidligere, folk ringer NGT fordi de har problemer med brødrister'n sin...

Lenke til kommentar
Jadda... Det er lett for deg og sitte her og leke smart.. Det er faktisk litt værre og sitte på support og prøve å forklare idioter at det ikke har noe med linja å gjøre. Jeg skal love deg at det finnes vrange folk, som elsker å krangle og nekter å høre på deg.

Hvis du virkelig ser på brukerne som idioter har du ingenting på support å gjøre etter mitt syn. Jeg har også hatt min tid på helpdesk/support og syns at det har vel så mye med hvordan du selv håndterer brukere. Hvis du er smilende og blid men likevel ikke lar noen trakke på deg er det ytterst få som holder seg sur lenge etter min erfaring.

 

Syns det er meningsløst å dreie diskusjonen over på brukere og hvor stor del av feilen som er deres. Dersom du selger en tjeneste og ikke vil ha "normale" og gjerne utrente brukere kan du jo forsøke å legge det inn i annonsene:

 

ADSL linje til 398 kr mnd. *

 

* Kun til brukere som har god kjennskap til data.

** For nye brukere som ikke har kjennskap til data blir prisen 698 kr mnd grunnet økte supportutgifter.

 

:p

Lenke til kommentar
Syns det er meningsløst å dreie diskusjonen over på brukere og hvor stor del av feilen som er deres. Dersom du selger en tjeneste og ikke vil ha "normale" og gjerne utrente brukere kan du jo forsøke å legge det inn i annonsene:

Problemet er at ISP ikke har råd til og ha en enorm supportavdeling med de marginene som eksisterer i dag, kundene ser ikke på support som noen viktig ting og du får ikke mer betalt om du har en enorm supportavdeling.

Dog kunne de fleste ISP-er gjort mer for selvhjelp og info som driftsmeldinger og velge løsninger som ikke skaper masse frustrasjon hos brukeren.

Lenke til kommentar
Syns det er meningsløst å dreie diskusjonen over på brukere og hvor stor del av feilen som er deres. Dersom du selger en tjeneste og ikke vil ha "normale" og gjerne utrente brukere kan du jo forsøke å legge det inn i annonsene:

Problemet er at ISP ikke har råd til og ha en enorm supportavdeling med de marginene som eksisterer i dag, kundene ser ikke på support som noen viktig ting og du får ikke mer betalt om du har en enorm supportavdeling.

Dog kunne de fleste ISP-er gjort mer for selvhjelp og info som driftsmeldinger og velge løsninger som ikke skaper masse frustrasjon hos brukeren.

Nei.. det var vel heller ikke så alvorlig ment :) Som du sier er det mye som kunne vært gjort på selvhjelp siden.

Lenke til kommentar
Nei.. det var vel heller ikke så alvorlig ment :) Som du sier er det mye som kunne vært gjort på selvhjelp siden.

Men det burde kanskje være slik, med dagens priser har man ikke råd så kanskje utvidet support mot betaling hadde vært veien og gå?

Ja.. kanskje ikke den dårligste ideen. Mange har jo en ugudelig pris på supporttelefonen og løser vel endel av problemet slik. Vet ikke hvordan det er med support på ADSL.

Lenke til kommentar
Hvis du er smilende og blid men likevel ikke lar noen trakke på deg er det ytterst få som holder seg sur lenge etter min erfaring.

 

Ikke alle som drikker en liter vodka før de går på jobb da :D

 

Mange kunder ER vanskelige av natur, selvfølgelig nytter det ikke med innstlinger som at "alle kunder er idioter", men tenker du deg litt om så er ikke alle like smarte når det gjelder data og ikke alle skjønner at ISP'en faktisk ikke har noe med mailoppsett osv å gjøre. De som i tillegg er kranglete og mener at de SKAL ha hjelp er ikke lett og bli kvitt og skaper lengere kø for andre.

Lenke til kommentar
Jadda... Det er lett for deg og sitte her og leke smart.. Det er faktisk litt værre og sitte  på support og prøve å forklare idioter at det ikke har noe med linja å gjøre. Jeg skal love deg at det finnes vrange folk, som elsker å krangle og nekter å høre på deg.

Hvis du virkelig ser på brukerne som idioter har du ingenting på support å gjøre etter mitt syn. Jeg har også hatt min tid på helpdesk/support og syns at det har vel så mye med hvordan du selv håndterer brukere. Hvis du er smilende og blid men likevel ikke lar noen trakke på deg er det ytterst få som holder seg sur lenge etter min erfaring.

 

Syns det er meningsløst å dreie diskusjonen over på brukere og hvor stor del av feilen som er deres. Dersom du selger en tjeneste og ikke vil ha "normale" og gjerne utrente brukere kan du jo forsøke å legge det inn i annonsene:

 

ADSL linje til 398 kr mnd. *

 

* Kun til brukere som har god kjennskap til data.

** For nye brukere som ikke har kjennskap til data blir prisen 698 kr mnd grunnet økte supportutgifter.

 

:p

Ja "Kunden har alltid rett" eller hva ? Lurer på hvordan support avdelinger hadde vært hvis man skulle hatt den instillingen ? :roll:

 

Jeg ser ikke på ALLE brukere som idioter, men det finnes mange av dem. Synes jeg at en bruker er en idiot så sier jeg selvfølgelig ikke dette til dem, men noe jeg holder inni meg, og jeg må vel få lov til å mene om noen er en idiot eller ikke ?

 

Nå jobber jeg heldigvis ikke med sluttkunde support lenger, men gjorde dette da jeg var lærling (litt av en dritt jobb) for videoredigerings produkter, så jeg har opplved det meste for å si det sånn.

 

Alt fra gamlinger som ringte hver dag bare for egentlig å ha noen å prate med, folk som ikke kunne et ord norsk, til bonde koner som aldri har rørt en datamaskin. Da er det lett å forklare hva IRQ konflikter er og at chipsetet på hovedkortet er for dårlig til videoredigering. Det var et rent helvette!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har sagt at kunden alltid har rett :) jeg har i alle fall aldri ment det. Jeg skjønner jo hva du sier og vet at ikke alle er like enkel å håndtere. Noen har en dårlig dag, har ventet lenge, er generelt sure, vet ingenting om data osv. Det eneste jeg mente var at det ville være dumt å ha en holdning der man ser på kunder som idioter uansett hvor lite de kan om data.

 

Det er da engang sånn at noen ønsker å komme seg på internett for å lese mail og kommunisere med venner og kjente, gjerne lese VG av og til, mens andre bruker store deler av livet på å lære seg mer eller mindre obskure datating som er helt uforståelig for mannen i gaten. De aller fleste plasseres vel ett sted i mellom tenker jeg :)

 

En grunnleggende respekt for mennesker som faktisk bidrar til bedriftenes daglige brød er vel ikke for mye å forvente vel? :) Det betyr ikke at man skal bruke 2 timer på å hjelpe en 96 år gammel pensjonert bonde å sette sammen støvsugeren sin.

 

Da er det gjerne en fordel å kunne vise til ett skriv som kunden har fått tilsendt sammen med modemet der det står ett par enkle step by step løsninger på vanlige problemer i tillegg til en klar avgrensning på hva man gir support på.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg har sagt at kunden alltid har rett :) jeg har i alle fall aldri ment det. Jeg skjønner jo hva du sier og vet at ikke alle er like enkel å håndtere. Noen har en dårlig dag, har ventet lenge, er generelt sure, vet ingenting om data osv. Det eneste jeg mente var at det ville være dumt å ha en holdning der man ser på kunder som idioter uansett hvor lite de kan om data.

 

Det er da engang sånn at noen ønsker å komme seg på internett for å lese mail og kommunisere med venner og kjente, gjerne lese VG av og til, mens andre bruker store deler av livet på å lære seg mer eller mindre obskure datating som er helt uforståelig for mannen i gaten. De aller fleste plasseres vel ett sted i mellom tenker jeg :)

 

En grunnleggende respekt for mennesker som faktisk bidrar til bedriftenes daglige brød er vel ikke for mye å forvente vel? :) Det betyr ikke at man skal bruke 2 timer på å hjelpe en 96 år gammel pensjonert bonde å sette sammen støvsugeren sin.

 

Da er det gjerne en fordel å kunne vise til ett skriv som kunden har fått tilsendt sammen med modemet der det står ett par enkle step by step løsninger på vanlige problemer i tillegg til en klar avgrensning på hva man gir support på.

Er enig i hva du sier her :yes:

 

Men husk at respekt skal komme fra begge parter om det skal ha noe hensikt :p desverre finnes det alt for mange typer som har kommet langt her i livet bare ved å brøle/skrike, disse har jeg lite til overs for etter den tiden jeg har drevet med support.

 

"Hva er navnet på den jeg prater med ?? Få snakke med sjefen din!!"

 

 

Sporer vel litt av topic her men :p

Lenke til kommentar

Hmmmmmm. Jeg skjønner ikek helt at NGT kom så dårlig ut i den kundeservice testen. Som sagt har vi aldri sittet mer enn fem min i kø.

Og hos UPC kunne vi site i flere timer. Merkelig det der. Kommer man fortere fram i UPC køen hvis man har UPC telefon? VI hadde det, men den funket ikek når ikke netter funket. :p

 

En venn av meg sa at det var dårlig på UPC før siden de brukte 22 nummer. Og ikek fem sifret som de gjør idag. Er det feilen?

Lenke til kommentar
Hmmmmmm. Jeg skjønner ikek helt at NGT kom så dårlig ut i den kundeservice testen. Som sagt har vi aldri sittet mer enn fem min i kø.

Og hos UPC kunne vi site i flere timer. Merkelig det der. Kommer man fortere fram i UPC køen hvis man har UPC telefon? VI hadde det, men den funket ikek når ikke netter funket. :p

 

En venn av meg sa at det var dårlig på UPC før siden de brukte 22 nummer. Og ikek fem sifret som de gjør idag. Er det feilen?

Fordi om DU ikke har sittet i kø i mer enn 5 min, så betyr ikke det at ingen ANDRE har gjort det. Synes det blir det samme som å si "Jeg synes ikke Hitler var en ond mann, han var nemlig snill mot MEG"

Lenke til kommentar
Hmmmmmm. Jeg skjønner ikek helt at NGT kom så dårlig ut i den kundeservice testen. Som sagt har vi aldri sittet mer enn fem min i kø.

Og hos UPC kunne vi site i flere timer. Merkelig det der. Kommer man fortere fram i UPC køen hvis man har UPC telefon? VI hadde det, men den funket ikek når ikke netter funket. :p

 

En venn av meg sa at det var dårlig på UPC før siden de brukte 22 nummer. Og ikek fem sifret som de gjør idag. Er det feilen?

Fordi om DU ikke har sittet i kø i mer enn 5 min, så betyr ikke det at ingen ANDRE har gjort det. Synes det blir det samme som å si "Jeg synes ikke Hitler var en ond mann, han var nemlig snill mot MEG"

Veldig bra sammenligning... Så NGT = Hitler ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmmmmmm. Jeg skjønner ikek helt at NGT kom så dårlig ut i den kundeservice testen. Som sagt har vi aldri sittet mer enn fem min i kø.

Og hos UPC kunne vi site i flere timer. Merkelig det der. Kommer man fortere fram i UPC køen hvis man har UPC telefon? VI hadde det, men den funket ikek når ikke netter funket. :p

 

En venn av meg sa at det var dårlig på UPC før siden de brukte 22 nummer. Og ikek fem sifret som de gjør idag. Er det feilen?

Fordi om DU ikke har sittet i kø i mer enn 5 min, så betyr ikke det at ingen ANDRE har gjort det. Synes det blir det samme som å si "Jeg synes ikke Hitler var en ond mann, han var nemlig snill mot MEG"

hmmmm. Ikke helt de jeg mente. Hvis jeg ringer, kommer jeg bakerst i køen. Det gjør alle. Men hvorfor kommer jeg raskere fram og ikke andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...