Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lite hint til de som klager på NGT kundeservice!


Anbefalte innlegg

Håper Catch og Bluecom kan bli seriøse konkurrenter til NGT.

ISP-er på TN sin løsning kan ikke ta opp hanske NGT kaster og det er vel en av grunnene til at vi har slike tråder som dette ;)

 

Avidi eller nå kallt CD har produkuter som yter opp til 2MBit begge veier, det er ganske konkuransesyktig.. Men dekningsområdet er jo mer begrenset.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lukter fjortiss lang vei av dette innlegget.. Mangler bare en Nextgentel Ruler kommentar.. Nextgentel kompenserer for sin inkompetanse med å øke hastigheten hver gang, lurer på hvor lenge det varer. Grunnen til at supporten er sprengt er ruteren som følger med nextgentel sitt abb, den er ikke akkurat brukervennlig for gjennomsnitt mannen.

 

Men Nextgentel eide for 3 1/2 år siden, var vel en av de aller første med Nextgentel i sentrum, da var linjen bare topp..

Jeg klager da ikke på at de kompanserer med å øke hastigheten :yes: håper det varer....og NextGenTel ER best for øyeblikket, pris/hastighet(da spesielt også UPLOAD i forhold til andre leverandører) ;)

Lenke til kommentar

Enten er du dum som et brød, eller så later du bare som det. Det kan også forsvares hvis du er 13 år eller yngre. Selvsagt skal hvem som helst få lov å fortelle om sine erfaringer, slik at bildet blir litt mer realistisk.

.

Du poster alt det der uten å egentlig si noe. Fin måte å få ut frustrasjon på men veldig lite konstruktivt. Jeg syns og du bør heve deg over den type low blow som du begynner innlegget ditt med her.

 

Jeg tror nok også at mange ngt kunder er fornøyde. Jeg tror og at mange kunder av Telenor, Tele2 etc er fornøyde. Jeg synes likevel å se ett økende problem i denne bransjen at kundene blir lite prioritert og ses på som ett irritasjonsmoment. Kommentarer som: Hvis brukerne bare var litt flinkere, kunne litt mer osv er mer og mer vanlig. Jeg syns det er arrogant og tåpelig. Leverandørene må forholde seg til kundene sine slik de faktisk er og legge opp til at man skal kunne hjelpe newbies like godt som erfarne brukere.

Lenke til kommentar

Enten er du dum som et brød, eller så later du bare som det. Det kan også forsvares hvis du er 13 år eller yngre. Selvsagt skal hvem som helst få lov å fortelle om sine erfaringer, slik at bildet blir litt mer realistisk.

.

Du poster alt det der uten å egentlig si noe. Fin måte å få ut frustrasjon på men veldig lite konstruktivt. Jeg syns og du bør heve deg over den type low blow som du begynner innlegget ditt med her.

 

Jeg tror nok også at mange ngt kunder er fornøyde. Jeg tror og at mange kunder av Telenor, Tele2 etc er fornøyde. Jeg synes likevel å se ett økende problem i denne bransjen at kundene blir lite prioritert og ses på som ett irritasjonsmoment. Kommentarer som: Hvis brukerne bare var litt flinkere, kunne litt mer osv er mer og mer vanlig. Jeg syns det er arrogant og tåpelig. Leverandørene må forholde seg til kundene sine slik de faktisk er og legge opp til at man skal kunne hjelpe newbies like godt som erfarne brukere.

Hvilket grunnlag har du for å si at kunder blir mindre og mindre prioritert ?

 

En ting er å ikke vite hva NAT er, en annen ting er å ikke kunne plugge TP kabelen i nettverks kortet.

 

Saken er at ISPer veldig lett blir skyld i alt når noe ikke virker på kundens maskin som det skal.

Lenke til kommentar
Hvilket grunnlag har du for å si at kunder blir mindre og mindre prioritert ?

 

En ting er å ikke vite hva NAT er, en annen ting er å ikke kunne plugge TP kabelen i nettverks kortet.

 

Saken er at ISPer veldig lett blir skyld i alt når noe ikke virker på kundens maskin som det skal.

Vel.. for å være helt ærlig har jeg ikke noe empirisk verifiserbart grunnlag for å si dette.. :) Som de fleste andre i denne tråden poster jeg etter eget inntrykk. Mitt inntrykk er at jeg hver dag ser store reklamer på ADSL med lavere og lavere pris, noe som er helt topp. Samtidig tror jeg ikke at leverandørene prioriterer økning i kundeapparatet i samme takt. Jeg er sikker på at over tid vil dette jevne seg ut, men akkurat nå er min erfaring dårlig.

 

Jeg er en noenlunde oppegående bruker som har jobbet med datarelatert arbeid i mange år. Jeg sier ikke at jeg er en guru på noe som helst vis, men jeg klarer fint de enkleste oppgaver som å sette opp natting i en ngt ruter :p Mitt problem var at jeg hadde den mest ustabile linjen i NATO og hadde forsøkt det jeg kunne selv (reinstallere OS, skifte nettverkskort, drivere, kabling osv). Da dette ikke virket tok jeg kontakt med NGT, sendte ved logger over linjen og alle droppene men fikk aldri hjelp. Kan godt hende det var meg som var uheldig men det er alltid lettest å dømme en situasjon ut i fra sine egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Lukter fjortiss lang vei av dette innlegget.. Mangler bare en Nextgentel Ruler kommentar.. Nextgentel kompenserer for sin inkompetanse med å øke hastigheten hver gang, lurer på hvor lenge det varer. Grunnen til at supporten er sprengt er ruteren som følger med nextgentel sitt abb, den er ikke akkurat brukervennlig for gjennomsnitt mannen.

 

Men Nextgentel eide for 3 1/2 år siden, var vel en av de aller første med Nextgentel i sentrum, da var linjen bare topp..

Tosk!

Lenke til kommentar
Vet ikke om folk som går her og skriver små stiler av inlegg om hvor mye de hater nextgentel sin kundeservice har tenkt på dette?

 

Det er jo den gjennomsnittlige bruker som lager kø! alle ringer internett leverandøren når noe går galt, uansett hva det er! Hvis den gjennomsnittlige bruker kunne bare prøve å fikse ting først, før de ringer så ville man nok merket en drastisk nedgang i telefon kø! Det er så sinnsykt mange som skaffer seg bredbånd fra Nextgentel, så blir mange kunder etterhvert!

 

I tillegg bruker mange av de som kommer frem tiden på å kjefte ut kundebehandleren, det er ikke akkurat hyggelig måte å si hei på! Kundebehandlerne sitter der i time etter time og tar imot masse dritt, alikevell slår det meg at de er mye hyggligere enn kundebehandlere flest!

 

Det er ikke bare Nextgentel sin feil for å si det sånn!

Du, påsan. Det er jo NextGenTel sitt ansvar å ansette nok folk til å ta imot kundene/klagene. Hvorfor er så mange andre leverandører så mye bedre da?

 

:roll: sier jeg

Tja, hvilke andre isp'r hinter du til da?

Jeg har selv jobbet hos en isp, og kan ut i fra mine erfaringer si at det er mange spesielle spørsmål jeg fikk der.

Enkelte folk prøver faktisk ikke og løse problemet selv før dem ringer kundeservice.

andre som ringer kundeservice tror vi kan trylle, mens andre ringer og maser dag ut og dag inn om ikke installasjonsdatoen på dsl linjen dems kan komme raskere.

En ringte meg en gang og spurte om han betalte noen form for avgifter til Telenor når det sto "Telenor" i browseren hans.

Det hendte av og til at eldre folk ringte bare for og ha noen og prate med.

Der jeg jobbet hadde vi rundt 6000 aktive adsl kunder, mens Nextgentel har vel 50 000 hvis ikke flere?? ikke vet jeg.

Det ville være en umulighet og svare alle kundene som har spørsmål til et og annet.Så jeg er enig i trådstarter her, det går ann og prøve å løse et problem før man venter i 30 min hos kundeservice.

En annen ting er hvis man har så mye og klage over isp'n sin for, hvorfor ikke bare bytte?

Endret av Mio
Lenke til kommentar

Enten er du dum som et brød, eller så later du bare som det. Det kan også forsvares hvis du er 13 år eller yngre. Selvsagt skal hvem som helst få lov å fortelle om sine erfaringer, slik at bildet blir litt mer realistisk.

.

Du poster alt det der uten å egentlig si noe. Fin måte å få ut frustrasjon på men veldig lite konstruktivt. Jeg syns og du bør heve deg over den type low blow som du begynner innlegget ditt med her.

Ja, det er sant. Det var ikke særlig smart av meg :no: Ble bare litt provosert når han kalte de andre innleggene for fjortis innlegg, og tydeligvis mente at de som skulle forsvare NGT var tåpelig og ikke burde få ytre sin mening/erfaring. :roll:

Lenke til kommentar
Ja, det er sant. Det var ikke særlig smart av meg :no: Ble bare litt provosert når han kalte de andre innleggene for fjortis innlegg, og tydeligvis mente at de som skulle forsvare NGT var tåpelig og ikke burde få ytre sin mening/erfaring. :roll:

Ja ikke sant, akkurat det jeg gjordet.. Alle som forsvarer nextgentel er fjortisser..

Lenke til kommentar
Og det fungerer ganske greit, bare en vet hvordan man setter det opp. For deg som ikke liker NAT, så er jo bridging et alternativ. UPnp løser noen av problemene, det gjør også NAT Traversal.

Uansett så er ikke dette ISP'ene sin feil, men en begrensning i selve TCP/IP stacken. Dessuten har alle brukere forskjellig behov og det er ikke mulig å tilby bredbånd hvor alle er fornøyd med den tekniske løsning, noen vil alltid syte og klage uansett hva de får.

NAT har sin mission desverre, og det er greit nok at det brukes men NGT burde latt det være et valg, jeg synes ikke det er et urimelig ønske.

De har antagelig nok kundetilstrømming som det er uansett løsning de bruker og det er åpenbart at de mangler seriøs konkurranse hvor produkt og priser er nokså jevnbyrdige.

Håper Catch og Bluecom kan bli seriøse konkurrenter til NGT.

ISP-er på TN sin løsning kan ikke ta opp hanske NGT kaster og det er vel en av grunnene til at vi har slike tråder som dette ;)

NAT kan du skru helt av og bare sette opp bridging helt enkelt, det tar 10 sek på min Netopia ruter, så jeg skjønner ikke argumentet om at NGT ikke lar deg velge dette, da du har full tilgang til å gjøre dette selv.

Lenke til kommentar
Og det fungerer ganske greit, bare en vet hvordan man setter det opp. For deg som ikke liker NAT, så er jo bridging et alternativ. UPnp løser noen av problemene, det gjør også NAT Traversal.

Uansett så er ikke dette ISP'ene sin feil, men en begrensning i selve TCP/IP stacken. Dessuten har alle brukere forskjellig behov og det er ikke mulig å tilby bredbånd hvor alle er fornøyd med den tekniske løsning, noen vil alltid syte og klage uansett hva de får.

NAT har sin mission desverre, og det er greit nok at det brukes men NGT burde latt det være et valg, jeg synes ikke det er et urimelig ønske.

De har antagelig nok kundetilstrømming som det er uansett løsning de bruker og det er åpenbart at de mangler seriøs konkurranse hvor produkt og priser er nokså jevnbyrdige.

Håper Catch og Bluecom kan bli seriøse konkurrenter til NGT.

ISP-er på TN sin løsning kan ikke ta opp hanske NGT kaster og det er vel en av grunnene til at vi har slike tråder som dette ;)

NAT kan du skru helt av og bare sette opp bridging helt enkelt, det tar 10 sek på min Netopia ruter, så jeg skjønner ikke argumentet om at NGT ikke lar deg velge dette, da du har full tilgang til å gjøre dette selv.

Med hvilken Netopia får du til dette? Har prøvd med min 3351 uten hell, og den uoffisielle NGT-kunnskapsbasen relativt.net sier at bridging ikke er mulig uten intervensjon fra NGTs side.....

Lenke til kommentar
Lukter fjortiss lang vei av dette innlegget.. Mangler bare en Nextgentel Ruler kommentar.. Nextgentel kompenserer for sin inkompetanse med å øke hastigheten hver gang, lurer på hvor lenge det varer. Grunnen til at supporten er sprengt er ruteren som følger med nextgentel sitt abb, den er ikke akkurat brukervennlig for gjennomsnitt mannen.

 

Men Nextgentel eide for 3 1/2 år siden, var vel en av de aller første med Nextgentel i sentrum, da var linjen bare topp..

Svært usaklig innlegg må jeg si..

 

Det som var mest "fjortis" i denne sammenhengen var innlegget ditt..

 

Trådstarter har mange gode poeng og jeg støtter opp om hans innlegg 100%

Å avslutte hele inlegget med å si noe som at "nextgentel EIDE for 3 1/2 år siden.." var jo prikken over ien...

 

da ER man jo selv hellt inne i 14-tiss språket hvor alle de n00b, lam3r osv osv osv :cry: eksisterer....

 

sicho: :thumbdown:

Endret av Spydz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...