Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lite hint til de som klager på NGT kundeservice!


Anbefalte innlegg

Tror nesten du har litt for store forventninger til brukerne, min mor og far er ikke det minste interessert i og lære seg hvordan ting fungerer på en pc, det må man nesten akseptere, slik er det bare.

for å sette ting litt i perspektiv, hva om bil forhandlerne / staten  forlangte at brukerne skulle kunne mekke / ha kunnskaper om bilene selv, tenk hvor lite ulykke vi kunne hatt på veiene vist folk virkelig viste hva som var under panseret og hvordan man kontrollerte at alt der var funksjonelt, da snakker vi om og spare menneskeliv istede for å sende ut et rimelig uskyldig virus til noen tusentalls uvitende personer.

Dette var d jeg og mente, hvis dine kjare foreldre eller br0dre ikke GIDDER aa lare seg d saa kan de vel til h*** la vare? Men da trenger de jo ikke komme aa syte naar de ikke skj0nner hva de skal gj0re, d er en grunn til at d finnes sanne settings... noen av de er idiotsikringer, for folk som ikke skj0nner hva de gj0r pa, og dine br0dre og foreldre h0rer tydligvis inn under denne gruppen... Hvis de ikke vet hva d er, saa finnes d ingen grunn til aa tukle med d.. :p

 

Det som du sier faar meg nesten til aa lure paa om du mener at alle ting i verden skal bli saa enkel at alle skal kunne klare aa beherske d... En liten windows verden hva? nejtakk :nei:

De fleste ISP'ene krever at kunden står ansvarlig for å sikkre egen pc for virus o.l. Mange skjønner desverre ikke dette. Og ny etablerte kunder burde det bært med en tilbud der kunden kunne kansje meldt seg på et dummy kurs for å få noe genrell forståelse....

 

Kunde med virus blir stengt, og de ringer og klager på dårlig service. Har vært borti det ufattlig mange ganger.

 

Til Schio:

Er de ikke int så er det demmes problem. For å si det rett ut, de kan ikke få alt servert på et fat. Du kan ikke kjøpe en bil og forvente at det er en sjofør på kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er de ikke int så er det demmes problem. For å si det rett ut, de kan ikke få alt servert på et fat. Du kan ikke kjøpe en bil og forvente at det er en sjofør på kjøpet.

Kan være til dels enig der at brukerne har et ansvar, slik man har ved alle kjøp av ting som affekterer andre mennesker. Men nå snakker vi om en uvitende bruker som vil åpne en port for å sende filer over msn, denne brukeren nytter det nok desverre ikke å henvise til relativt.net, denne brukeren vil ringe inn, og denne brukeren vil neppe vente mere en 5 min i telefonen på svar, ikke vil dette være en så prioritert ting at brukeren vil kaste seg over telefonen klokken 8 om morgenen for og få løst problemet sitt.. Men hvem vet, kanskje tar jeg feil..

Lenke til kommentar

Til Schio:

Er de ikke int så er det demmes problem. For å si det rett ut, de kan ikke få alt servert på et fat. Du kan ikke kjøpe en bil og forvente at det er en sjofør på kjøpet

Var d jeg mente... Hvis du ikke skjønte d... Men nå skal jeg sove, for jeg har et liv utenom datamaskinen :thumbs::laugh:

Relativt net sine faqs funker for d meste bare hvis du har disablet filtersettings i ruteren fra ngt sine kundesider... :)

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Er de ikke int så er det demmes problem. For å si det rett ut, de kan ikke få alt servert på et fat. Du kan ikke kjøpe en bil og forvente at det er en sjofør på kjøpet.

Kan være til dels enig der at brukerne har et ansvar, slik man har ved alle kjøp av ting som affekterer andre mennesker. Men nå snakker vi om en uvitende bruker som vil åpne en port for å sende filer over msn, denne brukeren nytter det nok desverre ikke å henvise til relativt.net, denne brukeren vil ringe inn, og denne brukeren vil neppe vente mere en 5 min i telefonen på svar, ikke vil dette være en så prioritert ting at brukeren vil kaste seg over telefonen klokken 8 om morgenen for og få løst problemet sitt.. Men hvem vet, kanskje tar jeg feil..

Nå snakker vi vettø ;)

Du er enig meg meg og jeg er enig med deg.

Veldig få er ikke int å sitte 40 min for et enkelt spørsmål. Derfor bør jo NGT som er tilfelle her revurdere struktureringen sin av kundesenteret.

Har de for få folk ? Hvor mange ringer/trykker seg feil ? Hvor mange er på telefon samtidig ? Hvorfor bruker kundebehandler så lang tid mellom samtalene ? Kan jobben internt fordeles annerledes ? Hav vi noen mål å jobbe mot ? Er skiftene lagt riktig ? Har kunden all informasjonen den trenger ved installasjon , faq og troubleshooting ?

Alle disse punktene kan alltid forbedres... Gjøres det så går køen ned.

Lenke til kommentar

 

Tror du man tenkte på at Ola Normann skulle sette opp dette når man designa TCP/IP ??

 

Hvis brukerne hadde skjønt litt mere, så hadde hatt mange færre virus spredning, og sluppet å blitt anklaget for å sende andre virus fordi man står som avsender i mailen...

 

Tror nesten du har litt for store forventninger til brukerne, min mor og far er ikke det minste interessert i og lære seg hvordan ting fungerer på en pc, det må man nesten akseptere, slik er det bare.

for å sette ting litt i perspektiv, hva om bil forhandlerne / staten forlangte at brukerne skulle kunne mekke / ha kunnskaper om bilene selv, tenk hvor lite ulykke vi kunne hatt på veiene vist folk virkelig viste hva som var under panseret og hvordan man kontrollerte at alt der var funksjonelt, da snakker vi om og spare menneskeliv istede for å sende ut et rimelig uskyldig virus til noen tusentalls uvitende personer.

Sorry ass men disse bil sammenlignene passer ikke inn i denne sammenhengen. En pc bruker installerer all mulig dritt av programmer på maskinen sin. Driver en gjennomsnittilig bileier egenservice og trimmer bilen sin og klager på veien når motoren er død ?

 

Jeg gleder meg til den dagen vi får virus på bilene..

 

Når man ikke kan noe og ikke gidder å engasjere seg i det, så kan man ikke forvente at alle gidder å hjelpe en. Da synes jeg man har godt av å vente i 40 minutter på å få hjelp til en liten dritt ting, det som er synd er at dette går utover andre...

 

 

Det skulle vært en data/internett quiz mens man ventet i køen på supporten, og man rykket frem for hvert riktige spørsmål man svarte riktig på.

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

De fleste ISP'ene krever at kunden står ansvarlig for å sikkre egen pc for virus o.l. Mange skjønner desverre ikke dette.

 

Hadde vært så greie som Telenor å spandert Norton Antivirus og Internet Security på kundene, så hadde de kanskje fått ned køene?

Lenke til kommentar

Til Schio:

Er de ikke int så er det demmes problem. For å si det rett ut, de kan ikke få alt servert på et fat. Du kan ikke kjøpe en bil og forvente at det er en sjofør på kjøpet.

 

Jeg er enig i at bilen ikke leveres med sjåfør, du er faktisk nødt til å bestå en eksamen for å kunne kjøre bilen. Kanskje det burde vært et krav for pc oxo?

 

Edit :blush: Jeg leste visst litt for fort. Slik at det hele ble bare feil og teit. Da støtter jeg i steden denne karen fullt ut!

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

At en bruker skal skjønne seg på settingsene på en ruter og vite hvordan man åpner porter, synes jeg blir å stille litt for store krav til brukerne der ute. Det betyr ikke nødvendigvis at brukerne er totalt uinteressert, men noen har rett og slett ikke anlegg for å tilegne seg slike kunnskaper uten at de har svært spesiell interesse for det.

 

Når det gjelder telenor, andre ISP'er og sammenligning av kundeservice, så vil det stort sett bli feil. En bedrift bør alltid ha som mål å forbedre seg. Å godta dårlig kundeservice som bruker bare fordi Telenor har enda dårligere service, blir ikke riktig. I såfall kan alle ISP'ene dra hverandre ned i dritten og la det hele skure å gå. Visjonen bør alltid være å bli bedre, gjerne best. Etter min mening bør kundene bli mer bevisst på hva de kjøper og hva de får.

 

Jeg har vært NGT-kunde i noen få måneder, og har nå på nytt bestilt linje fra dem. Forhåpentligvis vil jeg ikke få noen problemer med linjen/router/whatever, da jeg aldri vil kunne få råd til å sitte i telefonen i en time før jeg kommer gjennom (jeg har ikke fasttelefon). At NGT har mye pågang på noen spesielle tider av døgnet, bør ikke gå ut over kundene. Det kan da umulig være så vanskelig å øke bemanningen på telefonen i disse periodene, og tynne ut bemanningen i andre perioder?

 

Uansett - når det gjelder topic, så synes jeg det er bra at noen gir positive tilbakemeldinger til NGT. Samtidig vil jeg få understreke at alle har rett til å ha sin mening, og alle har ulike erfaringer. Er det noe jeg synes er idiotisk så er det å presse på andre meningene sine. Dette går selvfølgelig begge veier.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Er de ikke int så er det demmes problem. For å si det rett ut, de kan ikke få alt servert på et fat. Du kan ikke kjøpe en bil og forvente at det er en sjofør på kjøpet

 

Helt enig! Altfor mange idioter som får internett. Burde være et minstekrav til kjennskap av PC før man får lov til å bestille det! At en idiot må sitte 40 minutter i kø for å bli fortalt at noen må sende en epost til ham før han kan motta noe er så dumt at det skulle vært ulovelig, og JA det skjer! Slike folk sørger for at køene blir lange, når de i tillegg skal skjelle og smelle i 10 minutter før de kommer til saken også. Men det er sant som wabby sier at god planleggning er viktig! Noen innvisteringer i skikkelig "verktøy" er ikke dumt!

 

 

(Kunne som jobber her bare fått skikkelige arbeidstider og en real lønn skulle jeg vært fornøyd! :) )

 

 

Uansett så vil det alltid være litt ventetid og alltid finnes idioter :D

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte hvorfor dere kaller folk som ikke har peiling på hvordan man skal bruke en pc idioter ! Er snakk om eldre mennesker som er vokst opp uten slike ting og kun er interessert i en internett linje for og holde kontakter med familie etc, min erfaring er også at enkelte mennesker eier ikke annlegg for å lære seg mere om funksjonene til en pc.

 

Det er også et ansvar for ISP og levere en pakke som gjør at disse som installerer bredbånd har en sikkerhetspakke som følger med, Nextgentel gjør forsåvidt dette ved at det er brannmur i routeren, men så dukker seff problemet med brukervennlighet opp. Er en vanskelig balanse det der ! Og jeg er enig i at nextgentel fortjener ros, de startet tross alt først opp med å tilby ADSL i norge og har presset prisene ned samtidig som de har gitt Telenor konkurranse. Problemet med trådstarteren som jeg reagerte på var at han forsvarte den dårlige kundebehandlingen til nextgentel når de aller fleste her har negativ opplevelse i den retningen.

 

Du kan aldri avfeie et probleme med å kalle brukerne idioter, da har man mye å lære om kundebehandling.

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte hvorfor dere kaller folk som ikke har peiling på hvordan man skal bruke en pc idioter ! Er snakk om eldre mennesker som er vokst opp uten slike ting og kun er interessert i en internett linje for og holde kontakter med familie etc, min erfaring er også at enkelte mennesker eier ikke annlegg for å lære seg mere om funksjonene til en pc.

 

Det er også et ansvar for ISP og levere en pakke som gjør at disse som installerer bredbånd har en sikkerhetspakke som følger med, Nextgentel gjør forsåvidt dette ved at det er brannmur i routeren, men så dukker seff problemet med brukervennlighet opp. Er en vanskelig balanse det der ! Og jeg er enig i at nextgentel fortjener ros, de startet tross alt først opp med å tilby ADSL i norge og har presset prisene ned samtidig som de har gitt Telenor konkurranse. Problemet med trådstarteren som jeg reagerte på var at han forsvarte den dårlige kundebehandlingen til nextgentel når de aller fleste her har negativ opplevelse i den retningen.

 

Du kan aldri avfeie et probleme med å kalle brukerne idioter, da har man mye å lære om kundebehandling.

La oss bruke bil eksempelet ditt igjen!

 

Er det vei byggerne som skal montere sikkerhets belter og airbagger i bilen eller bil produsenten ??

Lenke til kommentar
La oss bruke bil eksempelet ditt igjen!

 

Er det vei byggerne som skal montere sikkerhets belter og airbagger i bilen eller bil produsenten ??

Nå må du klare å fordøye perspektivet jeg hadde tidligere, sa jeg noensinne om at det var kun staten som skulle sørge for sikkerhet i en bil. Men igjen, hvem stiller disse kravene til bilen? Staten eller bilprodusentene? Resten kan du tenke deg til selv..

Endret av Sicho
Lenke til kommentar
Kan ikke fatte hvorfor dere kaller folk som ikke har peiling på hvordan man skal bruke en pc idioter ! Er snakk om eldre mennesker som er vokst opp uten slike ting og kun er interessert i en internett linje for og holde kontakter med familie etc, min erfaring er også at enkelte mennesker eier ikke annlegg for å lære seg mere om funksjonene til en pc.

 

Det er også et ansvar for ISP og levere en pakke som gjør at disse som installerer bredbånd har en sikkerhetspakke som følger med, Nextgentel gjør forsåvidt dette ved at det er brannmur i routeren, men så dukker seff problemet med brukervennlighet opp. Er en vanskelig balanse det der ! Og jeg er enig i at nextgentel fortjener ros, de startet tross alt først opp med å tilby ADSL i norge og har presset prisene ned samtidig som de har gitt Telenor konkurranse. Problemet med trådstarteren som jeg reagerte på var at han forsvarte den dårlige kundebehandlingen til nextgentel når de aller fleste her har negativ opplevelse i den retningen.

 

Du kan aldri avfeie et probleme med å kalle brukerne idioter, da har man mye å lære om kundebehandling.

La oss bruke bil eksempelet ditt igjen!

 

Er det vei byggerne som skal montere sikkerhets belter og airbagger i bilen eller bil produsenten ??

:yes: dødsbra!

 

On topic: Jeg kjenner en kundebehandler fra telenor, og han sa at han hater telenor for å slenge med sikkerhets pakke med Norton Internet Security. Det er som å slenge ved på et bål, da er det bare enda flere som ringer og spør om helt simple ting, som ikke krever stor kunnskap om data.

 

Men jeg er enig med Sicho på det punktet at ISP ikke kan forvente all verdens, men noe må man da bruke sunn fornuft på!, Og jeg tror heller ikke som Sicho tydligvis tror (hvis jeg har lest innleggene hans korrekt), at når en her sa at man kan jo ringe utenom lunsj tider også, så betyr det at ALLE må ringe klokken 08:00.. Poenget er å gjevne det ut litt

 

Og en liten kilde å vise til som ingen har nevnt enda er NGT Kundeservice (se på diagrammene nederst på siden)

 

Ifølge dem skal man ikke sitte 1 time i kø, jeg har ihvertfall aldri opplevd det!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
La oss bruke bil eksempelet ditt igjen!

 

Er det vei byggerne som skal montere sikkerhets belter og airbagger i bilen eller bil produsenten ??

Nå må du klare å fordøye perspektivet jeg hadde tidligere, sa jeg noensinne om at det var kun staten som skulle sørge for sikkerhet i en bil. Men igjen, hvem stiller disse kravene til bilen? Staten eller bilprodusentene? Resten kan du tenke deg til selv..

Hadde det vært staten hadde det nok vært noen helt andre bilpriser her i landet :wow:

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte hvorfor dere kaller folk som ikke har peiling på hvordan man skal bruke en pc idioter !

 

Står ingen sted i noen avtale fra en ISP (som jeg vet om) at de garanterer at du skal klare å sende bilder/mail/osv til familie og venner bare fordi du er oppkoblet. Alt de leverer en en internettlinje. Så lenge denne er oppe og går har ikke kunden noen ting å klage på.

Om du ikke klarer å lese bruksanvisningen på hvordan du monterer et stuebord fra ikea så kjøper du ikke det stuebordet. Klarer du ikke å lese deg til hvordan du kan sende mail med bilder så gi eff davel og send det i vanlig post. Det funker det og! :D

 

Tror du ville få endel rare blikk hvis du kom inn på ikea og skjelte ut betjeningen fordi at du ikke klarer å skru fast skruer eller slå inn spiker...Du vil nok av enkelte bli sett på som...ja, en idiot. ;)

 

Kort sagt: Selv om du er gammel kan du faktisk lære data, hvis du selv vil. Har daglig kontakt med 60-70-80 åringer som surfer og står i. De som ikke får til dette og klager har somregel ikke interesse for dette og gidder ikke å sette seg inn i det. Noe har og blitt "presset" av barn/barnebarn til å få seg internett. :roll:

Lenke til kommentar
Står ingen sted i noen avtale fra en ISP (som jeg vet om) at de garanterer at du skal klare å sende bilder/mail/osv til familie og venner bare fordi du er oppkoblet. Alt de leverer en en internettlinje. Så lenge denne er oppe og går har ikke kunden noen ting å klage på.

Er nok en del pedanter som ikke ville kalle NGT sin linje for og ha fri tilgang til nettet i og med NGT sender ute en NAT-router som ganske effektivt skjermer mot direktetilgang til din IP.

Selvsagt forventer folk at de skal kunne gjøre dette, hvis ikke får ISP selge en web og mail-linje....

Lenke til kommentar
Står ingen sted i noen avtale fra en ISP (som jeg vet om) at de garanterer at du skal klare å sende bilder/mail/osv til familie og venner bare fordi du er oppkoblet. Alt de leverer en en internettlinje. Så lenge denne er oppe og går har ikke kunden noen ting å klage på.

Er nok en del pedanter som ikke ville kalle NGT sin linje for og ha fri tilgang til nettet i og med NGT sender ute en NAT-router som ganske effektivt skjermer mot direktetilgang til din IP.

Selvsagt forventer folk at de skal kunne gjøre dette, hvis ikke får ISP selge en web og mail-linje....

La oss drepe han/de som fant opp og utvilka IPv4! At det er mulig å være så dum og lage så få IP adresser!

 

Få spill utvilkerne ti å benytte seg av NAT tranverse. Så slipper vi sippete drittunge som ikke klarer å legge NATinger selv..

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
La oss drepe han som fant opp IPv4! At det er mulig å være så dum og lage så få IP adresser!

So?

Hva skal en enmaskin bruker med NAT uansett?

NAT skaper masse problemer for brukere som er vant til oppringtsamband.

NGT burde selvsagt ha gjort NAT til en frivillig sak for brukeren.

Lenke til kommentar
La oss drepe han som fant opp IPv4! At det er mulig å være så dum og lage så få IP adresser!

So?

Hva skal en enmaskin bruker med NAT uansett?

NAT skaper masse problemer for brukere som er vant til oppringtsamband.

NGT burde selvsagt ha gjort NAT til en frivillig sak for brukeren.

Tror nok det er endel som har litt flere enn en maskin....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...