Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lite hint til de som klager på NGT kundeservice!


Anbefalte innlegg

 

Tror du man tenkte på at Ola Normann skulle sette opp dette når man designa TCP/IP ??

 

Hvis brukerne hadde skjønt litt mere, så hadde hatt mange færre virus spredning, og sluppet å blitt anklaget for å sende andre virus fordi man står som avsender i mailen...

 

Tror nesten du har litt for store forventninger til brukerne, min mor og far er ikke det minste interessert i og lære seg hvordan ting fungerer på en pc, det må man nesten akseptere, slik er det bare.

for å sette ting litt i perspektiv, hva om bil forhandlerne / staten forlangte at brukerne skulle kunne mekke / ha kunnskaper om bilene selv, tenk hvor lite ulykke vi kunne hatt på veiene vist folk virkelig viste hva som var under panseret og hvordan man kontrollerte at alt der var funksjonelt, da snakker vi om og spare menneskeliv istede for å sende ut et rimelig uskyldig virus til noen tusentalls uvitende personer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skummet igjennom uten å se at følgende var nevnt:

 

Svartiden varierer enormt avhengig av hva det gjelder. Spørsmål vedrørende faktura blir besvart øyeblikkelig, mens vanlig supportsamtaler tar ca. 15-20 minutter å få besvart. Tallene er basert på et veldig spinkelt grunnlag (en av hvert slag ;) - men jeg har hørt andre har hatt samme erfaring). Nye bestillinger blir selvfølgelig hurtig besvart.

 

Poenget mitt var vel at jeg kan være både enig og uenig med trådstarter.

Lenke til kommentar

Hvis det er mange som ringer til NGT for support så får de ansette flere. Du kan ikke skylde på at brukerne er dumme. En gjennomsnittlig NGT kunde er ikke dummere enn kunder hos andre ISPer. De er akkurat like dumme. Likevel klarer mange andre leverandører å holde en mye lavere svartid enn NGT. Hvorfor? Det har med bemanning å gjøre!

Lenke til kommentar
Hvis det er mange som ringer til NGT for support så får de ansette flere. Du kan ikke skylde på at brukerne er dumme. En gjennomsnittlig NGT kunde er ikke dummere enn kunder hos andre ISPer. De er akkurat like dumme. Likevel klarer mange andre leverandører å holde en mye lavere svartid enn NGT. Hvorfor? Det har med bemanning å gjøre!

sant !

Se mitt tidligere innlegg så er det forklart der...

Kansje de har bemanningen, men det kan være mange andre årsaker som også trekker opp ventetiden.

 

For mye etterarbeid

Dårlig fordeling av arbeid

Dårlige Rutiner

Dårlig ruting i Telefonsystemet

Ingen mål å jobbe mot ( vi jobber mot 90/40 SLA - 90% av samtalene svart innen 40sek)

Dårlig opplæring blandt ansatte

Dårlig med informasjon til kunde ( velkomstpakker o.l. , faq, og trubleshooting)

 

Alt dette gjør at køen kan bli lang...

Lenke til kommentar
Vel grunnen til at jeg kaller dette for fjortiss innlegg er fordi enkelte glir inn i supermann kostymet og føler plutselig for å forsvare stakkars Nextgentel som har fått litt mye kritikk i det siste..

Enten er du dum som et brød, eller så later du bare som det. Det kan også forsvares hvis du er 13 år eller yngre. Selvsagt skal hvem som helst få lov å fortelle om sine erfaringer, slik at bildet blir litt mer realistisk.

 

Enhver oppegående person burde skjønne at kunder av NGT som er misfornøyde med kundeservicen er en bitteliten brøkdel av den totale kundemassen. En veldig liten brøkdel ja! Men det er kun den brøkdelen du hører noe fra.

 

Det kan virke som om du og en del andre bygger dere et bilde av hvor mange fornøyde/misfornøyde kunder et firma har, ut i fra hvor mye dritt dere ser om det på forumet. Da skal du tenke over et par ting:

 

Hvor mange starter et nytt emne og sier: "jeg synes kundeservicen til ngt er kjempebra"? Hvor mange ville giddet å gjort noe sånt? Ytterst få ja (det er ingenting galt med det, det er bare få som gidder å bry seg om å poste noe sånt). Det blir på samme måte som om at det er ingen som poster "PC-en min fungerer - tror det er pga CPU'en og harddisken."

 

Hvor mange av de som er misfornøyd med kundeservicen poster her i forumet? De aller fleste av medlemmene som er misfornøyde, vil i en eller annen sammenheng skrive dette.

 

Jeg har ingen anelse over hvordan kundeservicen til NGT er så jeg skal ikke blande meg inn i det. Noen var visst skeptisk til å ringe tidlig på morgenen, og da ser vi jo hvilket grunnlag folk har for å klage. Hvis det ringes til normale tider (i rushet), er det jo ikke spesielt rart at de ikke kommer gjennom.

Lenke til kommentar
Ting skal liksom være så jævlig brukervennlige, helt til det sier stopp og da sitter brukerne der helt hjelpesløse og ikke skjønner et fnugg.

NGT sitt valg med og bruke NAT-router har nok også skaffet masse pågang på support.

Det er ikke til og nekte for at NAT er noe herk for enmaskinbrukeren som er vant til og ha fri tilgang til nettet.

Lenke til kommentar
Lukter fjortiss lang vei av dette innlegget.. Mangler bare en Nextgentel Ruler kommentar.. Nextgentel kompenserer for sin inkompetanse med å øke hastigheten hver gang, lurer på hvor lenge det varer. Grunnen til at supporten er sprengt er ruteren som følger med nextgentel sitt abb, den er ikke akkurat brukervennlig for gjennomsnitt mannen.

 

Men Nextgentel eide for 3 1/2 år siden, var vel en av de aller første med Nextgentel i sentrum, da var linjen bare topp..

Svært usaklig innlegg må jeg si..

 

Det som var mest "fjortis" i denne sammenhengen var innlegget ditt..

 

Trådstarter har mange gode poeng og jeg støtter opp om hans innlegg 100%

Lenke til kommentar

Trådstarter har mange gode poeng og jeg støtter opp om hans innlegg 100%

Jeg vet ikke om jeg støtter det 100%, men jeg må si meg enig i at prosenten fornøyde kunder antagelig er større enn misfornøyde kunder. Okei, en leverandør bør ikke være fornøyd med misfornøyde kunder. Men så mye pepper som de har fått under enkelte tråder fortjener de helt sikkert ikke.

 

Av og til må man nyansere bildet litt! Stå på, NGT, jeg er fornøyd med dere!

 

Okei, jeg synes prisene til NGT suger og burde vært en fjerdedel. Men jeg skal ikke starte noen hat-tråd for den saks skyld.

 

Nå Venter jeg bare spent på om dere går over til ADSL2 snart. Det hadde vært noe! :D

Lenke til kommentar
Okei, en leverandør bør ikke være fornøyd med misfornøyde kunder.

Tja, en viss prosent vil alltid være missfornøyd, enten av prinsipp, for de de ikke forstår hva de har kjøp og hvordan det virker osv.

Så for en stor leverandør son NGT så er det nok mye kjeft og få uansett hvor bra jobb de gjør.

Lenke til kommentar

egentlig bør dere være glade for å kunne laste ned akkuratt hva dere vil uten at norsk poleti kommer på døra deres og beslaglegger maskina deres inntil videre.

 

en annen ting er at det er like dårlig "kundeservice" på support telefonen til telenor bluecom og tiscali som i følge x antall innlegg om ngt

 

ngt kunder bør ikke klage sjekk rundt dere om alternativer. men dere ser fort at dere får mer for penge hos ngt en hos tiscali eller bluecom. med dette mener jeg bedre linjer

 

men har dere skikkelig mye penger gå for sdsl hos catch da vel garantert 99.9% oppetid og grei nok kunde service.

Lenke til kommentar

Selv om jeg føler at det er litt teit å fortsette på denne tråden vil jeg bare få frem mine erfaringer med NGT KS. Jeg har vært kunde hos NGT i godt over ett år og har ringt deres kundeservice ca. 8-10 ganger.

 

Jeg har aldri, til dags dato, kommet gjennom til en kundebehandler uten å først ha måttet sitte i kø i over en halvtime. Rekorden ble faktisk oppnådd for ca. tre uker siden. Da satt jeg i *FEMTIÅTTE MINUTTER* i kø. Dette er 100% sant, rett fra MOBIL-loggen min (merk; MOBIL!) og ikke overdrevet på noen måte.

 

Folk kan si hva de vil om NGT og deres kundeservice, men pokker ta; hvis firmaet deres ekspanderer kundemassen sin såpass - se nå til å utvide KS-avdelingen med flere folk også.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri, til dags dato, kommet gjennom til en kundebehandler uten å først ha måttet sitte i kø i over en halvtime. Rekorden ble faktisk oppnådd for ca. tre uker siden. Da satt jeg i *FEMTIÅTTE MINUTTER* i kø.

Det er klart at 58 min. i kø er altfor lenge, men hva var klokken da du ringte? Kundene kan nemlig også gjøre litt for å unngå slik kjempekø.

 

Jeg kjenner ikke NGTs kundeservice, så dette er en generell uttalelse ut fra at jeg har vært ansatt i tilsvarende jobb i et annet firma.

 

Det generelle problemet er at "alle" ringer ved lunsjtider. Dette er forsåvidt forståelig, men likefullt ganske dumt. Og problemet blir ikke mindre av at supporterne ofte også har lunsj omtrent på denne tiden av dagen. (I vårt tilfelle fordi vi hadde en katine som serverte mat da, men det gjøres nok også fordi det er naturlig å spise midt på dagen og du har vært på jobb i 4-5 timer.)

 

Om morgenen og kvelden, derimot, kunne vi ofte sitte i en time eller to uten at det kom noen telefoner....

Lenke til kommentar

 

Tror du man tenkte på at Ola Normann skulle sette opp dette når man designa TCP/IP ??

 

Hvis brukerne hadde skjønt litt mere, så hadde hatt mange færre virus spredning, og sluppet å blitt anklaget for å sende andre virus fordi man står som avsender i mailen...

 

Tror nesten du har litt for store forventninger til brukerne, min mor og far er ikke det minste interessert i og lære seg hvordan ting fungerer på en pc, det må man nesten akseptere, slik er det bare.

for å sette ting litt i perspektiv, hva om bil forhandlerne / staten forlangte at brukerne skulle kunne mekke / ha kunnskaper om bilene selv, tenk hvor lite ulykke vi kunne hatt på veiene vist folk virkelig viste hva som var under panseret og hvordan man kontrollerte at alt der var funksjonelt, da snakker vi om og spare menneskeliv istede for å sende ut et rimelig uskyldig virus til noen tusentalls uvitende personer.

Dette var d jeg og mente, hvis dine kjare foreldre eller br0dre ikke GIDDER aa lare seg d saa kan de vel til h*** la vare? Men da trenger de jo ikke komme aa syte naar de ikke skj0nner hva de skal gj0re, d er en grunn til at d finnes sanne settings... noen av de er idiotsikringer, for folk som ikke skj0nner hva de gj0r pa, og dine br0dre og foreldre h0rer tydligvis inn under denne gruppen... Hvis de ikke vet hva d er, saa finnes d ingen grunn til aa tukle med d.. :p

 

Det som du sier faar meg nesten til aa lure paa om du mener at alle ting i verden skal bli saa enkel at alle skal kunne klare aa beherske d... En liten windows verden hva? nejtakk :nei:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Enten er du dum som et brød, eller så later du bare som det. Det kan også forsvares hvis du er 13 år eller yngre. Selvsagt skal hvem som helst få lov å fortelle om sine erfaringer, slik at bildet blir litt mer realistisk.

 

Enhver oppegående person burde skjønne at kunder av NGT som er misfornøyde med kundeservicen er en bitteliten brøkdel av den totale kundemassen. En veldig liten brøkdel ja! Men det er kun den brøkdelen du hører noe fra.

 

Det kan virke som om du og en del andre bygger dere et bilde av hvor mange fornøyde/misfornøyde kunder et firma har, ut i fra hvor mye dritt dere ser om det på forumet. Da skal du tenke over et par ting:

 

Hvor mange starter et nytt emne og sier: "jeg synes kundeservicen til ngt er kjempebra"? Hvor mange ville giddet å gjort noe sånt? Ytterst få ja (det er ingenting galt med det, det er bare få som gidder å bry seg om å poste noe sånt). Det blir på samme måte som om at det er ingen som poster "PC-en min fungerer - tror det er pga CPU'en og harddisken."

 

Hvor mange av de som er misfornøyd med kundeservicen poster her i forumet? De aller fleste av medlemmene som er misfornøyde, vil i en eller annen sammenheng skrive dette.

 

Jeg har ingen anelse over hvordan kundeservicen til NGT er så jeg skal ikke blande meg inn i det. Noen var visst skeptisk til å ringe tidlig på morgenen, og da ser vi jo hvilket grunnlag folk har for å klage. Hvis det ringes til normale tider (i rushet), er det jo ikke spesielt rart at de ikke kommer gjennom.

Dum som et brød, det var jo saklig sagt, tydeligvis at jeg på noen måter har fornærmet deg noe sinnsyk ved noen av innleggene mine, med andre ord har jeg truffet et ømt punkt, bulka bmwen din, tafset på konen din, eller det som verre er, kastet dritt om ADSL leverandøren din !!!!!

 

Hva vet du om at en liten brøkdel er misfornøyd med nextgentel, vilken statestikker viiser du til? Gi meg noe fakta ! NÅ.. Ser vi på forumet her så tror jeg sånn ca flesteparten er fornøyd med Nextgentel, men så er download/upload betydelig viktigere her en i "gjennomsnitt" hjemmet.

 

Perspektivet ditt er jo bare helt blåst, dine sammeligninger holder ikke mål, ser ikke noe point i å diskutere dem engang. Det går jo helt supert klart frem at trådstarter var interessert i å diskutere hvorfor folk var så misfornøyd med Nextgentel sin kundeservice og gir skylden på den gjennomsnittlige bruker, jeg er forsvarer av den gjennomsnittlige brukeren!

 

Men sefølgelig, la oss alle ringe klokken 0800 til kundeservice, folk har ikke jobb, liv, søvnbehov etc og bør bruke alle sine ledige timer til å få en internett forbindelse som er topp.. !!

Lenke til kommentar
Tror nesten du har litt for store forventninger til brukerne, min mor og far er ikke det minste interessert i og lære seg hvordan ting fungerer på en pc, det må man nesten akseptere, slik er det bare.

for å sette ting litt i perspektiv, hva om bil forhandlerne / staten forlangte at brukerne skulle kunne mekke / ha kunnskaper om bilene selv, tenk hvor lite ulykke vi kunne hatt på veiene vist folk virkelig viste hva som var under panseret og hvordan man kontrollerte at alt der var funksjonelt, da snakker vi om og spare menneskeliv istede for å sende ut et rimelig uskyldig virus til noen tusentalls uvitende personer.

Dette var d jeg og mente, hvis dine kjare foreldre eller br0dre ikke GIDDER aa lare seg d saa kan de vel til h*** la vare? Men da trenger de jo ikke komme aa syte naar de ikke skj0nner hva de skal gj0re, d er en grunn til at d finnes sanne settings... noen av de er idiotsikringer, for folk som ikke skj0nner hva de gj0r pa, og dine br0dre og foreldre h0rer tydligvis inn under denne gruppen... Hvis de ikke vet hva d er, saa finnes d ingen grunn til aa tukle med d.. :p

 

Det som du sier faar meg nesten til aa lure paa om du mener at alle ting i verden skal bli saa enkel at alle skal kunne klare aa beherske d... En liten windows verden hva? nejtakk :nei:

Tror bare jeg quoter innlegget ditt så alle får lest gjennom det engang til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...