Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lite hint til de som klager på NGT kundeservice!


Anbefalte innlegg

Har brukt NGT i rundt fire (kanskje 5 egentlig) år nå og har aldri hatt noe å klage på. En gang ringte jeg til support fordi linja datt ut måtte da vente i rundt 20minutter og ti sekunder etter det hadde personen sett at det ikke var noe galt med linja mi og foreslått og sjekke om switchen min fungerte. Det viste seg at feilen lå der og jeg har derfor egentlig aldri hatt problemer med selve linja. En annen gang skulle jeg telnette gatewayen (for å åpne noen porter) og sendte da mail til ngt for å få passord en sen natt, da jeg våknet neste dag hadde jeg fått svar pluss masse mer info om hvordan åpne forskjellige porter. Dette er nå rundt 3 år siden og jeg har aldri etter det hatt noe mer grunn til å snakke med support avdelingen, linjehastigheten stiger og prisen synker kan det bli bedre?

 

Mitt inntrykk etter å ha lest en haug av klager rette mot NGT her gjennom årene er at de som sliter har det til felles at de ikke vurderer å ta en liten sjekk på utstyret sitt før de ringer (jmf meg selv om ikke sjekket switchen min den ene gangen jeg mista nett).

 

Hvis det er så vanskelig å sjekke de små tingene før man klager så bytt til en dyrere isp hvor du betaler ekstra for at det sitter mange folk på ett call-center så kanskje de som virkelig har problemer får litt raskere respons på tlf...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står ingen sted i noen avtale fra en ISP (som jeg vet om) at de garanterer at du skal klare å sende bilder/mail/osv til familie og venner bare fordi du er oppkoblet. Alt de leverer en en internettlinje. Så lenge denne er oppe og går har ikke kunden noen ting å klage på.

Enda engang må jeg presisere at dette har ingenting med brukernes kompetanse og gjøre, dette handler om kundeservice til nextgentel.. Men selfølgelig leser man det man vil lese, alt annet ignoreres..

 

Btw: Følger det med en bruksanvisning til routeren, hvordan man åpner porter etc? Tror neppe det.. Uansett, de som har hjulpet et familiemedlem eller en mindre datakyndig person med å åpne porter på routeren vet at dette tar tid :)

Lenke til kommentar
Står ingen sted i noen avtale fra en ISP (som jeg vet om) at de garanterer at du skal klare å sende bilder/mail/osv til familie og venner bare fordi du er oppkoblet. Alt de leverer en en internettlinje. Så lenge denne er oppe og går har ikke kunden noen ting å klage på.

Enda engang må jeg presisere at dette har ingenting med brukernes kompetanse og gjøre, dette handler om kundeservice til nextgentel.. Men selfølgelig leser man det man vil lese, alt annet ignoreres..

 

Btw: Følger det med en bruksanvisning til routeren, hvordan man åpner porter etc? Tror neppe det.. Uansett, de som har hjulpet et familiemedlem eller en mindre datakyndig person med å åpne porter på routeren vet at dette tar tid :)

Hvem tror du det er som har mest behov for åpne porter ? En person på 70 som gransker slekta si på web eller en 15 år gammel kvisete gutt som leecher porno på DC e.l ?

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Hvem tror du det er som har mest behov for åpne porter ? En person på 70 som gransker slekta si på web eller en 15 år gammel kvisete gutt som leecher porno på DC e.l ?

Elendige argumener igjen, min mor vil gjerne sende filer over msn, min søster vil gjerne motta/sende filer over irc, min bror vil gjerne laste ned mp3 filer.. Der har vi behovene til noen i min familie.. Men igjen leser du ikke hva jeg argumenterer for.. Så gidder ikke sitte å kverulere med deg mere ialle fall :D Har ikke fattet hva du vil frem til engang. Bortsett fra at Nextgentel eier..

Lenke til kommentar
Hva vet du om at en liten brøkdel er misfornøyd med nextgentel, vilken statestikker viiser du til? Gi meg noe fakta ! NÅ.. Ser vi på forumet her så tror jeg sånn ca flesteparten er fornøyd med Nextgentel, men så er download/upload betydelig viktigere her en i "gjennomsnitt" hjemmet.

:wow: Si at du tuller? Eller skjønner du fremdeles ikke hvordan dette fungerer? (siden du sier "ser vi på forumet")

 

Hvordan jeg vet at det kun er en brøkdel det gjelder?

1. Jeg har nok innsikt i hvordan næringslivet fungerer til å vite det.

2. Hvis ikke hadde NGT vært konkurs for lenge siden.

Lenke til kommentar
Hvem tror du det er som har mest behov for åpne porter ? En person på 70 som gransker slekta si på web eller en 15 år gammel kvisete gutt som leecher porno på DC e.l ?

Elendige argumener igjen, min mor vil gjerne sende filer over msn, min søster vil gjerne motta/sende filer over irc, min bror vil gjerne laste ned mp3 filer.. Der har vi behovene til noen i min familie.. Men igjen leser du ikke hva jeg argumenterer for.. Så gidder ikke sitte å kverulere med deg mere ialle fall :D Har ikke fattet hva du vil frem til engang. Bortsett fra at Nextgentel eier..

Det finnes flere folk her i verden enn din familie vet du ;)

 

Har du hørt om NAT tranverse og UnPNP ? Du visste kanskje ikke at messenger støtter dette ?

 

Skal vi ta bil eksempelet ditt igjen. Hvis du skal på en hytte langt inne i gokk kan du ikke forvente at det er skiltet opp hele veien *provosere*. Kanskje du også er nødt til å ta beina fatt!

 

Tror du forresten at NGT er den eneste ISP her i verden som benytter seg av NAT ?

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Gadd ikke lese så mye av denne tråden, men må si min erfaring de siste dagene. Jeg har noen probl med Telio og ruteren til NGT. Siste dagene har jeg brukt minimum 3 timer på telefon og venting mot NGT. Nytter ikke å bortforklare at brukerne er udugelige, og trenger for mye hjelp. Skal NGT drive bedrift, så må de etterkomme kravene til brukerne.

Lenke til kommentar
Hvordan jeg vet at det kun er en brøkdel det gjelder?

1. Jeg har nok innsikt i hvordan næringslivet fungerer til å vite det.

2. Hvis ikke hadde NGT vært konkurs for lenge siden.

 

Vel nå snakker vi fortsatt om kundeservice!!!! Se på kvalito, de klarte å fungere i over 10 år uten å vite hva kundeservice var for noe. Regnskaps tull som til slutt felte disse guttene, men nå er de vistnok oppe å kjøre igjen med nytt selskap :)

Endret av Sicho
Lenke til kommentar
Gadd ikke lese så mye av denne tråden, men må si min erfaring de siste dagene. Jeg har noen probl med Telio og ruteren til NGT. Siste dagene har jeg brukt minimum 3 timer på telefon og venting mot NGT. Nytter ikke å bortforklare at brukerne er udugelige, og trenger for mye hjelp. Skal NGT drive bedrift, så må de etterkomme kravene til brukerne.

Akkurat midt poeng andreas, men du får nok fixet problemene før eller senere, helst senere vist du ikke er heldig :)

Lenke til kommentar

Orka ikke lese de hundre sidene som blir hver gang det er noe med NGT.

 

Sett bortifra hvis det er noe feil med faktura eller direkte feil på linje/router så er det utrolig enkelt å utføre et lite søk i google, kvasir osv å finne ut hvordan man åpner porter.

 

Det er et utall gode sider der ute med med hjelp til alt rundt oppsett av dette, men problemet tror jeg nok er at folk flest hiver seg over telefon før de i det heletatt har tenkt over det.

 

Skal være enig i at det kan være til tider lang ventetid på supporten, men husk at det ikke er noe de som sitter og svarer telefon kan gjøre noe med, de svarer nok så mange de bare klarer, problemet er at slike helpdesk'er er underbemannet de luxe, snakker av erfaring...

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har fåt tmed deg dette Sicho, men jeg sier på ingen måte at det BARE er kundenes feil, på ingen måte. Men de bidrar til problemet!

Derfor kundesenteret der der... Før å løse kundens problemer ! :roll:

Anyway, i det store og det hele så gjelder det å ta vare på kundene. NGT klarer å ta vare på de som er glad i feite linjer og klarer seg selv og ringer kun ved linjefeil. Men de sliter eller kommer til å slite med dem som har en del små spørsmål når det gjelder oppsett av mail, o.l.

Er vel kansje ikke rart at eldre folk velger store selskap men rask kundebehandling.

Lenke til kommentar

Hadde NGT på hybelen i Trondheim. Ringte support en del ganger da vi installerte det, september 2001. Vi delte 6 stykker så alle hadde sine ønsker med linja; MSN, IRC, VPN og DC. Ringte support for både å melde fra om litt feil med linja pluss at vi måtte ha passord til routern.

 

Nå kommer det morsomme: vi satt i over 90 minutter og ventet på svar! :laugh:

 

Senere fant jeg ut at det var mye lettere å sende en mail, da svarer de fort og samtidig sender de med masse annen info du kanskje vil ha bruk for en vakker dag.

 

Har hørt rykter om at de har skjerpet seg med svartiden på support, men de 90 minuttene _uten musikk_ har brent seg fast i hjernen min... :ermm:

 

Et tips til NGT er at de sender med info om hvordan å åpne porter samt passord med en gang til nye kunder sammen med installasjonsheftet. Sparer de nok for mye tid og dårlig omtale.

 

Ellers var jeg strålende fornøyd med NGT! :yes::yes:

Lenke til kommentar
Står ingen sted i noen avtale fra en ISP (som jeg vet om) at de garanterer at du skal klare å sende bilder/mail/osv til familie og venner bare fordi du er oppkoblet. Alt de leverer en en internettlinje. Så lenge denne er oppe og går har ikke kunden noen ting å klage på.

Er nok en del pedanter som ikke ville kalle NGT sin linje for og ha fri tilgang til nettet i og med NGT sender ute en NAT-router som ganske effektivt skjermer mot direktetilgang til din IP.

Selvsagt forventer folk at de skal kunne gjøre dette, hvis ikke får ISP selge en web og mail-linje....

NAT er en nødløsning som som ble laget da man innså at behovet for IP adresser var større enn tilgjengeligheten. Og det fungerer ganske greit, bare en vet hvordan man setter det opp. For deg som ikke liker NAT, så er jo bridging et alternativ. UPnp løser noen av problemene, det gjør også NAT Traversal. Problemet får du dersom du skal ha flere maskiner, da må du ha NAT...med mindre du har lyst å gå opp i bedrifts klassen og betale deretter.

 

Uansett så er ikke dette ISP'ene sin feil, men en begrensning i selve TCP/IP stacken. Dessuten har alle brukere forskjellig behov og det er ikke mulig å tilby bredbånd hvor alle er fornøyd med den tekniske løsning, noen vil alltid syte og klage uansett hva de får.

Lenke til kommentar
Vet ikke om folk som går her og skriver små stiler av inlegg om hvor mye de hater nextgentel sin kundeservice har tenkt på dette?

 

Det er jo den gjennomsnittlige bruker som lager kø! alle ringer internett leverandøren når noe går galt, uansett hva det er! Hvis den gjennomsnittlige bruker kunne bare prøve å fikse ting først, før de ringer så ville man nok merket en drastisk nedgang i telefon kø! Det er så sinnsykt mange som skaffer seg bredbånd fra Nextgentel, så blir mange kunder etterhvert!

 

I tillegg bruker mange av de som kommer frem tiden på å kjefte ut kundebehandleren, det er ikke akkurat hyggelig måte å si hei på! Kundebehandlerne sitter der i time etter time og tar imot masse dritt, alikevell slår det meg at de er mye hyggligere enn kundebehandlere flest!

 

Det er ikke bare Nextgentel sin feil for å si det sånn!

Du, påsan. Det er jo NextGenTel sitt ansvar å ansette nok folk til å ta imot kundene/klagene. Hvorfor er så mange andre leverandører så mye bedre da?

 

:roll: sier jeg

Lenke til kommentar

Jeg får vel si at jeg har hatt NGT i 4 år på 3 forskjellige lokasjoner. Og linja har aldri noen gang vært sikkelig noen gang. Hadde litt problemer for noen måneder siden, da en router i nettet dems var vrien, men forbindelsen var heller ikke nede da heller og dette varte kun en kveld.

 

 

Jeg har vel ringt kundesenteret dems 3 eller 4 ganger i løpet av denne tiden, og venta maks i 20 minutter hvergang, men når jeg først har kommet fram har jeg alltid fått den hjelpen jeg har trengt raskt. Den ene gangen hadde jeg mista et passord, de hadde egentlig ikke lov til å si dette over telefonen og måtte sende det med post, men fyren var grei nok til å sende det på mail til meg.

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg på kundeservice hos en ISP (både teknisk support og generelle hendvendelser), men jeg har NGT hjemme siden de var de som kunne levere den gang for 4 år siden.

 

For nesten 1 års tid siden, ble det gjennomført en benchmark av kundeservice hos omtrent de 20 største bedriftene i Bergen (Telenor, Vest, Vital, BKK, osv...) og alle hadde et noenlunde likt mål som gikk på 30/80 SLA (80% av innkommende tlf skal besvares innen 30 sek). Og ingen store bedrifter i Bergensområdet bortsett fra Telenor har til dags dato klart dette målet sammenhengende over lengre perioder. Grunnen til at Telenor alltid kommer godt ut i målbare tall, er at de har MANGE flere kundebehandlere pr kunde enn de fleste andre bedrifter. Jeg har selv jobbet i Telenor og sett hvor effektivt de egentlig driver kundeservice. Men prisen blir og deretter..... Andre bedrifter ser seg ikke råd til ansette flere på et call senter, men ledelsen i bedriften pleier ofte å pushe på at SLA skal holdes, også om man plutselig får noen tusen nye kunder over natten :(

 

Dessuten så er det alltid en meget stor andel vikarer på et call senter, med stort gjennomtrekk. Av en eller annen grunn jeg ikke kan komme på, tror mange bedriftsledere at det er billigere å ha en større andel vikarer enn faste ansatte på et call senter....og da forsvinner ofte kompetansen også fort ut av bedriften og. Som igjen får følger for hvor lang tid en kundebehandler bruker pr kunde. Det tar som regel noen måneder å lære opp en helt ny vikar, det kan vel de fleste som har jobbet på et call senter skrive under på.

 

Og det hjelper sinnsykt lite å være direkte uhøfilg i tlf når du som kunde ringer inn med et eller annet problem du mener er din ISP sin feil, da kutter jeg heller samtalen så får du heller ta en ny venterunde og roe deg ned. (det var dagens oppfordring til sure kunder!).

 

NGT var veldig beryktet for sin kundeservice en gang i tiden, de har blitt betraktelig bedre. Når jeg sulle bestille, ventet jeg i tlf i 20 min. Så ble jeg brutt og måtte ringe på nytt og vente 20 min til. Og så om igjen og igjen..... Hovedproblemet til tlf køen hos NGT, skyldes vel egentlig at de har ventet fryktelig lenge på et køsystem fra sin leverandør, som ikke klarte å levere systemet i tide.

 

Og til deg som ringte inn og ikke fikk internett til å virke, vil jeg si følgende: Kabler kalles kabler, ikke tau eller hyssing som du sa. CPU'en er egentlig ganske liten og du skal ikke stikke noen ledninger inn i den. Hvis tauet(se ovenfor!) ditt ikke er langt nok, kan du ikke bare ta en tf ledning fra 60-tallet og plugge den rett i modem uttaket, du må bruke en nettverkskabel som skal plugges inn i nettverkskortet ditt (og det sto det ettertrykkelig forklart med fargetegninger i brosjyren som fulgte med utstyret ditt). Og nei, jeg kan ikke hjelpe deg med å lage hjemmesider, HTML får du lære deg selv. Og ikke kom til meg å klag når musene i kjelleren din har spist opp ledningene dine, det er noe som heter å feie for egen dør.

 

:devil:

Lenke til kommentar
Og det fungerer ganske greit, bare en vet hvordan man setter det opp. For deg som ikke liker NAT, så er jo bridging et alternativ. UPnp løser noen av problemene, det gjør også NAT Traversal.

Uansett så er ikke dette ISP'ene sin feil, men en begrensning i selve TCP/IP stacken. Dessuten har alle brukere forskjellig behov og det er ikke mulig å tilby bredbånd hvor alle er fornøyd med den tekniske løsning, noen vil alltid syte og klage uansett hva de får.

NAT har sin mission desverre, og det er greit nok at det brukes men NGT burde latt det være et valg, jeg synes ikke det er et urimelig ønske.

De har antagelig nok kundetilstrømming som det er uansett løsning de bruker og det er åpenbart at de mangler seriøs konkurranse hvor produkt og priser er nokså jevnbyrdige.

Håper Catch og Bluecom kan bli seriøse konkurrenter til NGT.

ISP-er på TN sin løsning kan ikke ta opp hanske NGT kaster og det er vel en av grunnene til at vi har slike tråder som dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...