JonnyHZ Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 H.k er ikke kortsluttet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har du montert d-bracketen . Den har 4 lysdioder som viser hva som er feil . .... Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Den er ikke montert ennå.Skal gjøre det i morgen.Takker alle så langt for hjelpen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Lurer på om kortet ditt ikke har biosen sin up to date jeg . Dette er rettelsene i nest siste bios: KT6V (MS-7021) V1.3 BIOS Release 15.Januar 2004 . ---------------------------------- 1. This is AMI BIOS release 2. This BIOS fixes the following problem of the previous version: - Removed the "MEMORY TIMING" setting from the BIOS. System will have no display when user change the "MEMORY TIMING" option in the BIOS, from NORMAL to FAST or ULTRA. The selection in the BIOS is for over-clocking only. But some memories can't be over-clocked and caused the compatibility issue ** We strongly recommend all end users to update the BIOS to the version 1.3. ** Etter denne er versjon 1.4 Release 4.Mars 2004. KT6V (MS-7021) V1.5 BIOS Release ---------------------------------- 1. This is AMI BIOS release 2. Improve HDDs compatibility issue. 3. 2004/03/04 ........................ Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Lurer på om kortet ditt ikke har biosen sin up to date jeg . Dette er rettelsene i nest siste bios: KT6V (MS-7021) V1.3 BIOS Release 15.Januar 2004 . ---------------------------------- 1. This is AMI BIOS release 2. This BIOS fixes the following problem of the previous version: - Removed the "MEMORY TIMING" setting from the BIOS. System will have no display when user change the "MEMORY TIMING" option in the BIOS, from NORMAL to FAST or ULTRA. The selection in the BIOS is for over-clocking only. But some memories can't be over-clocked and caused the compatibility issue ** We strongly recommend all end users to update the BIOS to the version 1.3. ** Etter denne er versjon 1.4 Release 4.Mars 2004. KT6V (MS-7021) V1.5 BIOS Release ---------------------------------- 1. This is AMI BIOS release 2. Improve HDDs compatibility issue. 3. 2004/03/04 ........................ Høres fornuftig ut,men får ikke endret noe siden jeg ikke får bilde. Hvordan får jeg ellers gjort noe med saken? Monterte usb-braketten med de 4 diodene på.Etter tabellen indikerer de minnefeil.Har testet med andre minnebrikker som jeg vet fungerer,men fremdeles ingenting. Kontaktet Komplett data support,men de kunne heller ikke slå fast noe.De trodde hovedkortet var ødelagt fra produsent.I don't know. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) RMA retur !!! (krev en test av eventuell erstatning med samme type minne og r9200 og med siste BIOS) Eller bytt fra MSI til noe annet . Edit: Bytt til noe med nforce2 Ultra 400 chipsett Har aldri likt via chipsettene til athlon egentlig . Endret 27. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Tanken på å bytte til et annet merke har slått meg,men har så langt vært fornøyd med MSI.Har du eventuelt et forslag til et annet merke? Skulle gjerne hatt dette oppe og gått,men bytter det ut i morgen hvis det ikke går. Er jo ikke 100% sikker på at hovedkortet er problemet,men sansynligheten er der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Tja MSI har jo nforce baserte kort de og da , hvis du absolutt vil ha MSI produkter . Hvis du skal ha et stabilt nforce2 kort er asus a7n8x-e deluxe ultra/400 et godt valg . DFI lanparty/DFI Infinity/Abit NF7 - nforce2 Ultra/400 seriene er bra kort ,disse er også i førersetet for overklokking . Nforce2 Ultra/400 kortet til MSI MSI K7N Delta-ILSR skal være et godt kort iflg omtalen her iallefall . http://www.sharkyextreme.com/hardware/moth...0703_3315491__3 Så spørs det vel litt på priser og hva komplett har inne hvis du skal i en av datakjede butikkene . ........ Endret 27. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Oki,men nye ting har skjedd.Sjekket kablene fra frontpanelet (power,hd led,reset sw og alt det der) Fikk nå øye på et punkt UTEN kabel(power led).Det vil si Power Led er å finne 2 steder på dette kortet(like ved siden av den andre power led).(kabinettet har bare en kabel til power led og ikke to som tydeligvis kreves her. Hvilken betydning har dette?(så ikke dette før nå da de ligger godt gjemt under en ide-kabel) Beklager litt rotete forklaring. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Tror ikke dette har noe å si . Alt skal koples til på JFP1 jumper feltet. Powerled på 2-4 HDD led på 1-3 Reset sw på 5-7 power sw på 6-8 Og da var det ikke flere ... Du har vel ikke cmos jumperen stående i pos 2-3 vel Eller hatt den på 2-3(discharge) med standby strøm på kortet . Da er det nemlig at noen hovedkort går til dundas. ... Lenke til kommentar
marcen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Har resetet kortet og alle viter går.Kommer 7-8 korte sammenhengende "pip" når jeg starter opp,deretter 2-3 sekunder stillhet,så de samme pipene igjen.Nevner at ikke skjermen reagerer en gang (naturlig nok når man ikke kommer lenger). Med andre ord en serie med pip som gjentas. Gjenta = Repeat Beep Code: Description of Problem: No Beeps Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals One Beep Everything is normal and Computer POSTed fine Two Beeps POST/CMOS Error One Long Beep, One Short Beep Motherboard Problem One Long Beep, Two Short Beeps Video Problem One Long Beep, Three Short Beeps Video Problem Three Long Beeps Keyboard Error Repeated Long Beeps Memory Error Continuous Hi-Lo Beeps CPU Overheating ...kanskje denne kan hjelpe? Sjekket akkurat med MSI sine sider.For meg virket det som om ikke h.k støttet denne typen minne på original konfig (for mye når 100mhz clock er innstilt på nye h.k) Si at jeg tar feil Du har da både angrerett og garanti, ikke sant? Endret 27. april 2004 av marcen Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Har ikke kortsluttet kortet. Sender tilbake kortet i morgen.Gidder ikke røre med dette mer. Vil alikevel si tusen takk for alle forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå