djdaffy2003 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei tenkte å lage en sånn kontroll boks med start knappen og reset og hd og power led men har en rød og blå led forran på pcn som jeg vill beholde og ha 2 led ekstra som lyser akurat som power og hd led noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Bare å seriekoble det: [MB] -> [power knapp] -> [ny power knapp] -> [MB] [MB] -> [power lys] -> [nytt powerlys] -> [MB] [MB] -> [reset knapp] -> [ny reset knapp] -> [MB] [MB] -> [hd lys] -> [nytt hd lys] -> [MB] ..du kan også paralellkoble lysene for å få samme styrke (Seriekobling gir svakere lys) Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 eee går på Gk mekaniske fag og har elektro men paralellkoble? skjema?? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Vel, jeg gjør ett forsøk på å forklare forskjell på parallel og serie..: Endret 26. april 2004 av nikk0 Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 å koble til de nye knappene er lett. Det er bare å koble dem "oppå" den gamle knappen, så uansett hvilken knapp du trykker på vil strømmen gå gjennom. Lysene kan være litt vanskeligre. hvis du kobler dem på samme måte er det mulig at du overbelaster hovedkortet. Ny power led kan du jo bare koble på en molex kontakt.(vanlig støm kontakt fra strømforsyningen.) Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 har kjøpt sånne som vi kaller NOS knapper til power og reset FETT tenkte mer på hd led Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hvor kjøpte du sånne knapper? qxl? En enkel transistor kobling skulle løse hdd - led problemet, men jeg har ikke noe skema på det. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Ey, ro ned smiley's. Overdreven bruk av smiley kan føre til at enkelte folk ikke tar deg seriøst. Så ta det rolig! Endret 27. april 2004 av dD. Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) jeg har en grei løsning til hdd- ledd problemet.... Bruker den selv til katodene mine... Denne dingsen består av et optokomponent,en ic,to motstandere,en diode...... (det er i hvertfall det du trenger... ) fant dette på bit-tech..... Bit-Tech LINK <-- plukk ut det du trenger fra denne! EDIT: Glemte en diode.. Endret 27. april 2004 av EspenGunnufsen Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ey, ro ned smiley's. Overdreven bruk av smiley kan føre til at enkelte folk ikke tar deg seriøst. Så ta det rolig! ja skl huske det takkk tkkk JA neon lys isdende ja fett det takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå