Gå til innhold

flashing av sapphire 9700np med infineon ram

Anbefalte innlegg

Vel som det staar i overskriften har jeg provde jeg aa flashe mitt sapphire 9700np. Det gikk ganske saa rett aat skogen som det var mulig skulle jeg tro. Saa jeg trenger hjelp til aa faa fikksa flokene i min maskin naa. Jeg fulgte forst denne.. hjelpen http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...b=5&o=0&fpart=1 jeg brukte 97pmufup.bin. Men jeg fant ikke noe autoexec.bat i bootdisken saa jeg tok en sjangs paa at noen av de filene jeg fant ville funnke (tror du jeg angrer naa eller.....) Naar jeg provde aa reboote saa ble skjermen svart og forble slik. jeg provde aa folge http://www.alexbeadle.cjb.net/ sin metode men det ble nok ikke bedre av den... saa derfor staar jeg naa med en ganske saa svart skjerm. Tilsammen saa har jeg provd disse biosene uten mye helle:

fly97300p.bin

fly97npp.bin

ATI[1].9700np.128.infineon.bin

97pmufup.bin

97npsap~1.bin

takker saa mye hvis det er en vennlig sjel der ute som kan hjelpe

Endret av kjottet78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk ikke. Fortsatt svart..

Kanskje jeg bor legge til at naar jeg forst provde (med 97pmufup.bin.). FIkke jeg er error. Desverre husker jeg ikke hva som stod der. Naar jeg rebboted maskinen da var skjermen svart. Jeg begynner aa bli nervos for at noe er drastisk galt med kortet.

Lenke til kommentar
Gikk ikke. Fortsatt svart..

Kanskje jeg bor legge til at naar jeg forst provde (med 97pmufup.bin.). FIkke jeg er error. Desverre husker jeg ikke hva som stod der. Naar jeg rebboted maskinen da var skjermen svart. Jeg begynner aa bli nervos for at noe er drastisk galt med kortet.

Sikker på at du flasher riktig?

Hvordan hovedkort har du? Det skal pipe og styre om det er noe galt med gfx.

Fulgte det med diagnosebracket til hk'et?

Lenke til kommentar

hovedkortet er ett : gigabyte ga-7vax1394-a. Naar jeg starter opp maskinen med 9700 kortet kommer det ett langt pip (ca sammtidig medder hvor skjermen pleier aa slaa seg paa) pluss et kort et lenger uti. Ikke helt sikker paa hva du mener med diagnosebracket, men noe diagnoseprogram kom ikke med nei.

p.s maskinen starter fint naar jeg setter inn ett hercules 8500 kort

Lenke til kommentar
hovedkortet er ett : gigabyte ga-7vax1394-a. Naar jeg starter opp maskinen med 9700 kortet kommer det ett langt pip (ca sammtidig medder hvor skjermen pleier aa slaa seg paa) pluss et kort et lenger uti. Ikke helt sikker paa hva du mener med diagnosebracket, men noe diagnoseprogram kom ikke med nei.

p.s maskinen starter fint naar jeg setter inn ett hercules 8500 kort

Da er nok skjermkortet dødt :(

Kanskje noen andre vet om en måte å vekke det til live igjen.

Jeg vet ærlig talt ikke, bortsett fra at du kan ha flashet feil/ikke fullført flash...

Lenke til kommentar

ja jeg tror det er noe med flashingen siden den erroren kom opp naar jeg provde aa flashe forste gangen. Problemet mitt er kanskje hvordan skal jeg faa flashen til aa fullfore...... Jeg kan vel kanskje ikke ta med kortet til butikken jeg kjopte det ifra heller? Eller er det mulig aa faa det paa reklamasjon...

Endret av kjottet78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...