Gå til innhold

Amd 64


Haugnæss

Anbefalte innlegg

Det har jo kommet ut amd 64 versjoner som ikke er så evig dyre i socket 754, med socket 940 er det bare de FX kortene. Hva bør jeg kjøpe.

 

Tenker på 754 siden det ikke er så sykt dyrt.

 

Og, bør jeg egentlig kjøpe noe nytt nå.

Det kommer vel så mye nytt nå, 940 kommer vel med amd 64. Og nye PCI 16x og nye type ddr.

 

Blir helt forvirra. Hjelp meg . : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har jo kommet ut amd 64 versjoner som ikke er så evig dyre i socket 754, med socket 940 er det bare de FX kortene. Hva bør jeg kjøpe.

 

Tenker på 754 siden det ikke er så sykt dyrt.

 

Og, bør jeg egentlig kjøpe noe nytt nå.

Det kommer vel så mye nytt nå, 940 kommer vel med amd 64. Og nye PCI 16x og nye type ddr.

 

Blir helt forvirra. Hjelp meg . : )

Sier bare en ting her: Vent på 939 og Pci express.

Lenke til kommentar
Er vel lurt vente på socket 940. Kommer vel ddr2 med det?

Når de nye kommer, så ligger vel ddr2 i hovedkortene

Bare for å ha sagt det, DDR2 gir foreløpig lavere ytelse enn DDR(1) pga. vesentlig dårligere tilgangstider ('latency'). AMD kommer ikke til å støtte DDR2 før ytelsen er bedre enn DDR(1) og pris/etterspørsel er god nok.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Han trenger vel egentlig ikke å vente på nForce3 250gb, jeg har begynt å miste troen på at det er noe særlig :roll:

Vel, til overklokking virker det til å bli meget bra bare se her:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=2036&p=6

 

"With all the excellent options for overclocking, the MSI K8N Neo should be capable of excellent overclocking. Given the great overclocking results that we found in the review of the nForce3-250 Reference Board, we expected the K8N Neo would do even better with the expanded ranges on the K8N Neo. We weren't disappointed.

 

This late 3200+ achieved a new overclocking record on the K8N Neo Platinum at 246FSB, at the stock 10X multiplier and default voltage. This 23% overclock at stock multiplier is more like those that we are accustomed to seeing on Pentium 4. Dropping the multiplier, the highest FSB overclock that we could achieve was the BIOS limit of 300. We fully expect that the K8N can go much higher on FSB, but Clock Gen for the nForce3-150 from www.cpuid.com only partially works on the 250 chipset. The FSB portion of Clock Gen does not function correctly yet on the updated 250, so the BIOS limit is the current FSB limit."

 

Sky's the limit! :thumbup:

Lenke til kommentar
Intel er de første nå som kommer med PCX (Pci express) nå i Mai.  :)

Oj, kilde?

Via roadmap

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1954

 

SiS roadmap

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1960

 

 

 

Et pci express hk layout :

 

bigwaterreferenceboard_sm.jpeg

 

 

Hybrid løsning .

Legg merke til PCI Express og legacy PCI co-eksisterer. I dette tilfelle, en PCI Express x1 connector er bak PCI slotten ,tillater da enten legacy pci kort

eller et pci express kort å bli installert.

 

pci-ex-ext.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...