Gå til innhold

Oslo-avtalen i 1993

Anbefalte innlegg

Norge, under Arbeiderparti-regjeringen og utenriksminister Johan Jørgen Holst var så brennende engasjert i Israels videreutvikling at de førte den både Palestina og USA bak lyset, fastlås det i en rapport signert Institutt for fredsforskning (PRIO). Utenriksmister Holst høstet stor anerkjennelse for utarbeidelsen av den hemmelige Oslo-avtalen, mens det nå viser seg at han mottok regelrette instrukser fra utenriksministeren i det Israelske Arbeiderparti, Shimon Peres.

Ytterligere info om saken er å finne her:

Aftenposten-artikkel

Dette er uten tvil katastrofalt for norsk mekling, som hadde denne saken som høydepunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er uten tvil katastrofalt for norsk mekling, som hadde denne saken som høydepunkt.

"ofrene" har dementert utsagnene.

Selvfølgelig har de det, riktignok er vel ikke Rød-Larsen den mest troverdige i så sammenheng - han har nektet for saker og ting tidligere også...

Lenke til kommentar

erm, dette er feil.

Hun som har gått ut med denne raporten er en elendig forsker og har brutt de etiske reglene for det hun driver med.

Hun har få kilder, og de kildene hun har oppgitt er personer som så negativt på Oslo avtalen fra første stund. Hun sier også at hun har snakket med palestinere, men at de ikke vil utale seg offentlig siden de trenger norges støtte. Dette er igjen helt feil. Grunnen til at ingen vil snakke med henne er fordi hun stiller ingen spørsmål, hun har gitt seg opp en mening, en konklusjon før hun i det hele tatt starter forskningen. Dette er noe en forsker ikke kan gjøre, for hvis man gjør seg opp en mening før han gjør research, så vil man jo bare finne det man er ute etter.

For meg er det utrolig hvor hun får alt fra, og hun vil bli slaktet i media og bli nedkjempet innen få dager!

Jeg sier ikke på noen måte at Oslo avtalen gikk som smurt, men det å utale seg en konklusjon om at Johan Jørgen Holst var Israelernes løpegutt er bare tull!

Det er tragisk at personer som denne forskeren i det hele tatt får lov til å være forsker!

Lenke til kommentar
Kjære deg, det er da intet nytt at Arbeiderpartiet er Israel-vennlige. Jeg tror det er mye i det forskeren sier, men la oss nå se, når vi får flere detaljer på bordet fra de innvolverte.

hvis du ser ting så sort\hvit og er så naiv at du tror alt du hører, spesielt fra Hilde Henriksen Waage som gang på gang motsier seg selv.. Ja, da kan du leve i uvitenhet (no offence, men føler sterkt for dette temaet)

Lenke til kommentar
Kjære deg, det er da intet nytt at Arbeiderpartiet er Israel-vennlige. Jeg tror det er mye i det forskeren sier, men la oss nå se, når vi får flere detaljer på bordet fra de innvolverte.

hvis du ser ting så sort\hvit og er så naiv at du tror alt du hører, spesielt fra Hilde Henriksen Waage som gang på gang motsier seg selv.. Ja, da kan du leve i uvitenhet (no offence, men føler sterkt for dette temaet)

Du er ikke tilfeldigvis AP-mann? :D

Det er ihvertfall bra at du stiller opp for partiet.

Lenke til kommentar

Leser du inleggene i det hele tatt? Siden du er dødlig opptatt av AP`s Israels politkk? Nei jeg er ikke AP mann, men dette temaet er jeg personlig involvert i.

Nå vil jeg bare si, høres det veldig partisk ut at Holst sto for blandt annet at Palestina fikk millioner av kroner, og han sto for at de fikk bygget opp, sikkerhets styrker, sykehus og legepleie, ja et helt ordentlig statstyre for guds skyld! Så når du snevler i gang at det var innlysende at Holst var israelernes løpegutt fordi han var medlem av AP så blir det bare litt for dumt!

Holst håndterte fredsmeglingen på en upartisk nøytral måte, og det skal godt gjøres av Hilde Henriksen Waage og motbevise dette med det hun stiller opp med.

Igjen understreker jeg at hun har ingen sitater fra noen palestinere eller kollegaer, venner, bekjente, eller rett og slett folk som støttet Johan Jørgen Holst, hun har bare sitert de som ikke likte han, og når man er\har vært en så offentlig person som Holst har, så er det alltid en håndfull av folk som ikke liker denne personen. Og når Hilde Henriksen Waage bare sitterer disse blir det bare dumt! Hun er en dårlig forsker med lite eller ingen respekt for de etiske regler innenfor det hun driver med.. Bare vent og se! I morgen kommer alt i riktig lys!

EDIT: Og det hun sier om at Palestinerne vil være annonyme, så for guds skyld hold dem annonyme, men du kan jo sitere det de har sagt alikevell.. Sannheten er at ingen palestinere som Hilde Henriksen Waage har snakket med vil snakke med henne, og det er fordi hun har allerede tatt opp sin mening og konklusjon, og hun spør ikke, hun bare snakker! Og det virker som hun tar det som gitt at når de ikke vil snakke med henne, så er de enig med henne! Nei, det blir for dumt!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...