MEI Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Heisann! Jeg er på jakt etter et forholdsvis billig barebone kabinett, det må være stillegående, behøver ikke de beste spesifikasjonene(da det skal brukes som kontorpc), men helst ha integrert nettverkskort. Håper noen der ute kan gi meg et forslag. På forhånd takk Hilsen Mei Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Shuttle SN45G. Sett inn en lavhastighets cpuvifte og du vil ikke høre noenting... Lenke til kommentar
MEI Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Takk for svar!! Ser ut som en fin kasse til bra pris. Men et spørsmål til: Er viften du viser til den eneste man trenger? ...Og, er det en CPU-kjøler eller en vanlig kabinettvifte? Hilsen MEI Lenke til kommentar
Luv Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Man kan ikke ha "normal" cpu kjøler. Det er et annet patetert kjølesystem som shuttle har. I.C.E tror jeg det heter. Det er heatpipes fra ei kjøleblokk som ligger over cpu, og leder varmen videre opp til en liten "radiator" med ei vfte. Det er den vifta du må bytte. Makan til bråkebøtte har jeg aldri vært borti! Det du trenger er en 80mm stille gående vifte. Det er pga. original vifta bråker ganske mye (29-33db). Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 45G er en OK Small Form Factor Pc. Det store minuset egentlig er at den går litt varm. Har/har hatt 3 forskjellige shuttle's. 45G er den som har blitt varmest. Det er ingenting å si på ytelsen på den. Strømforsyninga er i minste laget. Iallfall er vifta som står i den det. Skift vifta i ICE-kjøleren til ei papst-vifte som har ca 18-20 db. Og bruk fan-speed. Det er et lite program som du finner på nettet. Kontrollerer farta på viftene. Skal du bruke 45g til mye spilling og ha et krevende skjermkort, bør du ha ei større strømforsyning. Men som sagt. 45G er en veldig ok Pc. Sjekk http://forums.sudhian.com/ , der finner du gode tips til forandringer du kan gjøre Lenke til kommentar
joskor Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei, det overrasker meg at ingen har nevnt Shuttle's nye Zen-modell, ST62K. Denne maskinen har ekstern strømforsyning (samme prinsipp som en bærbar) og kun en temperatur-regulert vifte. Den er perfekt for kontorapplikasjoner og kan og brukes til spill, dog ikke de aller mest krevende (jeg spiller Battlefield Vietnam i 800x600 uten problemer) Viften er svært stillegående, men hvis man hører etter viftesus så kan den høres. Maskinen er bygd spesielt for å være stillegående. Jeg kan anbefale denne maskinen og det høres ut som om den vil være perfekt til ditt bruk. Se maskinen her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16131 mvh Jostein Lenke til kommentar
MEI Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 HEI Takk for svar!! Zen modellen blir nok litt dyr til mitt bruk. Tror jeg går for å bytte ut orginalviften til en papstvifte. Den burde vel klare å holde systemet kjølig nok til kontorbruk (selv om den bråker mindre)...eller?!?! Det er ikke snakk om spilling i det hele tatt, kun word, excel, e-mail..osv. Har planlagt et vifteløst ATI Radeon 9200 kort, noen meninger for/mot, det????(husk at det er til kontorbruk) Hilsen Mei Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 byttet ut den 80mm viften med denne : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=785 funket meget bra Lenke til kommentar
MEI Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Hvilken hastighet (ca.) kjører du den på, Tom80? Ser at den kan stilles inn fra 1400-4800RPM med henholdsvis 17-48dB .. gir 1400rpm nok kjøling, og er 17 dB stille nok? Hjalmar foreslo en papst vifte.. ..funker denne?? Endret 28. april 2004 av MEI Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvilken hastighet (ca.) kjører du den på, Tom80?Ser at den kan stilles inn fra 1400-4800RPM med henholdsvis 17-48dB .. gir 1400rpm nok kjøling, og er 17 dB stille nok? Hjalmar foreslo en papst vifte.. ..funker denne?? 1400 rpm holder om du ikke overklokker. 17dB er så lite at du omtrent umulig kan høre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå