masoval Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg kjøpte et Club3D radeon 7500 i jan/feb, hvor jeg har problemer med å få bra bilde på TV'en. Jeg er klar over at bildet ikke skal samsvare med det som man får på PC-skjermen, men dette bildet er ille. Det er f.eks umulig å lese skrift (flimring mm). Det er mulig det er instillinger som kan rette på dette. Jeg har ihvertfall eliminert bort S-video kabelen samt TV'en. Enten ligger feilen i instillingene eller i kortet. OS er Win ME Bukker, nikker og neier for all hjelp. Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei! Du er ikke alene. Jeg kjøpte et Point of view radeon 7500 i februar og har samme problemet. Resultatet ble bedre da jeg satte oppløsningen til 800 x 600. Men flimringen på skrivebordet + dårlige farger gir seg ikke. -Uansett hvor mye du stiller på TV'en. Kvaliteten bedrer seg først når man kjører en filmfil. Så hvis det er flere som vet noe der ute, innformer oss og vi vil være evig takknemmelige. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Siden de tvene flesteparten av befolkningen sitter på her i norge er 50hz apperater vil det være forklaringen din hvis du er eier av en slik fantastisk doning. Det fins noen filter i Nview til nvidia. vet ikke hvordan det er på radeon kort men finnes helt sikkert noe tilsvarende. tekst i windows funker ikke å se på tv uansett. da må du ha en 100 hz tv. Correct me if im wrong Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Det blir dårlig kvalitet på teksten i windows selv med 100HZ. Det er ihvertfall det mine venner har erfart. Kjører selv ATI Radeon 7500 på et Sony 29" (50HZ) TV. Kvaliteten på DivX filmene blir utrolig bra!!! Har ikke problemer med farger,flimring eller noe, en fryd å se på. Hadde faktisk aldri trodd det ville fungere så bra. Men tekst i windows blir seff ikke bra. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 ja kjører club8500 tv ut er så ræva og den dekker ikke hele bildet uansett hva jeg prøver og hvorfor går det ikke an å stille hertzen? nå bruker jeg trust telewiever som fint kjører på 75 og bildet er supert forhold til dritten på ati kortet. Nvidia ruler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå