Goosewater Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg skiftet nylig ut boxed-kjøler på min P4 2.8 cpu med en Swiftech MCX478V. Monterte i tillegg en Papst 12 dB vifte. Dette gir en kjøling som jeg er godt fornøyd med. Når jeg overklokker 10%, dvs. ca. [email protected], er idle temperatur rundt 35. Jeg mener derfor at jeg kan overklokke en god del mer. Men det vil ikke hovedkortet/biosen være med på! Når jeg prøver å starte opp etter å ha gjort endringer i bios får jeg beskjed om at vifta går for sakte (1500 rpm). Har noen et godt tips for å komme rundt dette? Uten å skifte vifte... Hovedkortet er Asus P4C800 Deluxe (bios oppdatert). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Er q-fan disabled i bios . AI overclocking satt på manuell . Ellers kan du jo kople en vifte som har høyere rpm enn 1500 på CPU_FAN tilkoplingen på hk (f.eks en av kabinettviftene) Så lurer du biosen . Cpu vifta kan du da tilkople der den andre vifta var (cha_fan) . ... Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Er q-fan disabled i bios . Har prøvd å disable q-fan i bios uten at resutatet ble annerledes. AI overclocking satt på manuell . Prøvd både manuell og automatisk. Ellers kan du jo kople en vifte som har høyere rpm enn 1500på CPU_FAN tilkoplingen på hk (f.eks en av kabinettviftene) Så lurer du biosen . Har en kabinettvifte som er identisk med den som jeg har på cpu, så det alternativet går heller ikke. Hmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå