Howard_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Prosjekt KISS Keep it simple, stupid! Da var tiden inne for og lage sin første worklog, her kan du se sketchup tegningen. Planen er og lage et kabbinet så enkelt som mulig, ihvetfall i utseende, i utførelse vil bare tiden vise. I motsetning til sketchup tengningen skal det ikke være noen synlige skruer (gidder ikke og lage ny).Jeg har ikke tenkt og la pc'en min se ut som et bomba horehus rundt juletider! Cd brennern skal få nytt deksel i alu ,og knappen skal jeg flytte sammen med led som skal ligge bak, se her Da jeg fikk ideen begynte jeg og ringe litt rundt etter aluminium, men dette viste seg og være dyrt(800.- for ei plate på 1m*2m*2mm) men etter og ha ringt alle som kunne ha hatt billig aluminium, oppdaget jeg at de skilleveggene vi bruker i frysediskene på jobb, var aluminium som var malt hvite Utgangspunktet Et stykk skillevegg maskert og klar for kapping Viktig utstyr, spesielt hjelmen! Dagens resultat, frontpanel kappet med viftehull. Det kommer mer i morgen, da jeg har satt av hele dagen til dette...... Tips til forandringer, ris og ros motas med takk! Edit:update Endret 9. juli 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 nice! inspirert av karamba ? uansett, lykke til Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 inspirert av karamba Definitivt!! Synes det var så fint at jeg ville lage et i aluminium Se her hvis du ikke har sett det før Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Skulle akkurat til å si det samme, fikk følelsen av å ha sett det før, ikke at det nødvendigvis er noe negativt Aluminium.. brrr.. Gleder meg. Lykke til! Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 dette kan (og vil) bli drit bra. stå på venter i spenning på nye oppdateringer Lenke til kommentar
Flames Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dette har potensiale! Gleder meg til fortsettelsen! =) Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Aluminium.. brrr.. Synes ikke aluminium er kaldt i det heletatt, det er lett og jobbe med og det ser bra ut, skal ha det børsta så ikke fingermerker vises så lett. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Du misforstår. (Mangler en smiley som jeg liker spesielt godt i fra Bit-tech forumet.) Liker aluminium utrolig godt og ville bare understreke at jeg tror det kan bli veldig bra. Hadde egentlig ikke noe med kulde og gjøre, men mer grøssninger fordi det kan bli utrolig bra. Stå på! Endret 26. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Du misforstår. (Mangler en smiley som jeg liker spesielt godt i fra Bit-tech forumet.) Liker aluminium utrolig godt og ville bare understreke at jeg tror det kan bli veldig bra. Hadde egentlig ikke noe med kulde og gjøre, men mer grøssninger fordi det kan bli utrolig bra. Stå på! Takker for det , denne du leter etter? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Liker designet! Dette blir bra! Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Liker designet! Dette blir bra! Hehe bra du liker det..... vi får se om utførelsen blir like bra som designet Lenke til kommentar
cc Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det blir nok bra, dette her. Ved første øyekast skjønte jeg INGENTING - både prosjektet, arbeidsbenken, verktøyet, beskyttelsesutstyret OG plastposen på veggen, er helt likt som her hos meg - hvem i svarte har lagt ut mitt prosjekt før meg, tenkte jeg! Jøsses Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ser bra ut dette her, men hvor stort skal kabinettet blir? Du kunne jo kanskje implementert en vannkjølingsløsning. Har du forresten tenkt på hvordan alle komponentene skal festes? Kunne tenkt meg en tegning på det også. Men ser flott ut hittil, aluminium eier CC, du må snekre worklog snart, teit å være en sinke vettu Lenke til kommentar
Xell Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 lekkert prosjekt. Da jeg fikk ideen begynte jeg og ringe litt rundt etter aluminium, men dette viste seg og være dyrt(800.- for ei plate på 1m*2m*2mm)... Har en liten følelese at det samme gjelder her som for plexi. Du trenger ikke en plate på 1x2m. Du trenger flere små plater. Når man skal ha tak i noe billig så ikke bregrens deg til det totale arealet du trenger men eller hvor store "små-bitene" minimalt må være. På den måten er det lettere å få tak i "skrap" som mest sansynelig hadde havnet i conteineren. Vet ikke helt om det funker på samme måte hos blikkenslagere og andre som forhandler alu. Kan hende at de er flinkere til å få brukt opp små-kappet, men det er alltids værdt et forsøk. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ser spennende ut stå på Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 man får jo 20x30 cm alu-plater billig på clas-ohlson, men det er kanskje i minste laget? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Update Da var tiden inne for en update Har fått gjort litt i dag, kappet hull til knapper og cdrw, (men trenger noen tips for og få dem helt runde), ellers så har jeg laget "usynlig" feste til vifte, og tru det eller ei men det limet var bra, 2 skruer holdte vekta av meg(60kg). Lagt en "ramme av plexi til knappene. Nesten ferdig med hullene, trenger bare litt input om hvordan få de helt runde. her ser dere limet jeg brukte, oppå vifteramma satte jeg en vekt. Uten ramme Plexi kappet og klar Tips ,bruk hjelm hvis dere skal prøve dette, det er fart på jævel når den mister taket!!!!! Slik forlot jeg det i dag, ryddig ikke sant? Jeg hadde flere bilder men jeg hadde rota med lys instillingene så de ble held mongo! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 er det 92 mm titan vifte ? hvordan skruer og hvor fikk du tak i dem ? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hva slags lim brukte du, og var det billig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå