Gå til innhold

WhiteBox CL5 Bra Kjøp?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal kansje bytte ut min Elitegroup Green 736 grunnet tekniske feil og Høys støynivå.

Det jeg er ute etter i en bærbar er:

-Stor CPU hastighet (p4?)

-Stor hardisk

-Så lavt støynivå som mulig

-Bra skjerm

jeg har sett meg ut en model fra whitbox som jeg synes ser grei ut...!

men jeg er ikke helt sikker på hvordan støy nivået er på den...!

Noen som har noen erfaringer med den?

Jeg er ikke så godt kjent med Whitebox så viss noen av dere har noen erfaringer med merket så plissss gi meg noen tips, eller eventuelle henvisninger til andre modeller dere synes er å anbefale :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har kjøpt Cl5 og er kjempefornøyd. Det er litt viftestøy på den, men vet ikke hva som er akseptabelt for deg. Jeg kjøpte den som erstatter for min stasjonere og det klarer den godt og vel så det. Skjermen er sylskarp.

Hva Whitebox angår, så er jeg sånn passe fornøyd. Måtte vente litt over en mnd. men fikk litt kompensasjon, uten å gå nermere inn på det her. Tror du får den kjappere nå.

Kanskje noen andre kan fortelle litt mere om støynivået. Har lite å referere til.

For meg er det greit nok.

Mvh

ZitizenX

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å teste, hvis du har muligheten til det, maskinen før du kjøper den. Jeg har en Cl4+ og jeg er ikke fornøyd med den vedr punktet støy. Det sitter 4 vifter under som bråker konstant.

Jeg er grafisk designer, og har som de andre kjøpt denne som en desktop-erstatter. Den egner seg som det, men der stopper det. Hvis du leggern på fanget og prøver å se en film f.eks. skal du ikke se bortifra at den slår seg av pga oppvarming. I løpet av tiden jeg brukte på å skrive dette innlegget har viftet slått seg av og på 3 ganger.

Batterilevetiden er også meget lav, noe jeg var klar over i forkant, men ikke at batteriet er fullstendig tomt etter ca 40 minutter vanlig arbeid.

Maskinen er topp specket og kosta flesk, men jeg er jammen meg ikke sikker på om det var verdt kjøpet. Hadde definitift ikke kjøpt maskinen hvis jeg hadde erfaring med hvordan Whitebox driver buttikken. Makan til uproff bedrift! Ikke annet enn juging på alt fra leveranse og kvaliteten på leveransen. Jeg har brukt flere timer til sammen i telefonen, ventet ihvertfall 4 uker mer enn hva jeg ble lovet, og når maskinen endelig kom var leveransen ikke komplett. Da startet samme mølla igjen...

Aldri igjen, og jeg skriver dette med tanke på dere som anskaffer maskin fra Whitebox basert på pris og kjapp leveranse. Det er mye bra med maskinene vedr utseende, skjerm og ytelse - men det forventer jeg ærlig talt for når prislappen til slutt nærmet seg 27 000 (inkl moms). Føler ikke at er verdt pengene, og kommer aldri til å handle med dem igjen.

Lenke til kommentar

Det er vel samme maskin som Zepto selger? 4100? Du kan jo titte der uansett iallfall...

Ellers så har også Psdata en del gode tilbud på de maskinene whitex selger, har selv en 1557, men de slår ikke whitebox i pris... men å betale litt ekstra for service og garanti er ikke alltid en dum ting det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...