Gå til innhold

Athlon XP-M (Mobile)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mortsun, På Hardware.no finnes den fantastiske prisguiden! Koster ingen verdens ting å bruke heller! Genialt, ikke sant!?

Kanskje du burde prøve den selv først og se om du finner noen XP-M der før du kommer med slike "smarte" råd.

jeg fant den jeg... men du må bare søke på fri tekst.... på AMD xp-m :)

Lenke til kommentar
Mortsun, På Hardware.no finnes den fantastiske prisguiden! Koster ingen verdens ting å bruke heller! Genialt, ikke sant!?

Kanskje du burde prøve den selv først og se om du finner noen XP-M der før du kommer med slike "smarte" råd.

Teskjeprinsippet som gjelder her skjønner jeg :yes:

1. Følg DENNE Linken

2. Bla deg ned i listen og se etter AMD Athlon XP-M 2X00+

 

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar
Kan bare anbefale disse prosessorene, utrolig bra. Jeg kjøpe en 1.35V 2400+ fra itbutikken, kjører nå på 1.65V 2375mhz(190x12.5). Er HK mitt som hindrer meg i og komme høyere(MSI K7N2G-ILSR), venn av meg har samme cpu og kommer lett over 2.5GHz(fortsatt 1.65V) på NF7-hk(jeg har volcano 7 ribbe med titan alu vifte, han har volcano 12 ribbe/vifte).

 

husk og se etter FJQ4C og ikke FQQ4C da sistnevnte bruker høyere spenning.

jeg er den vennen han referer til

 

jeg måtte opp på 1,75v for å få den stabil på 200*12,5=2500mhz og jeg tror ikke jeg klarer så mye mer med min, aquamark kræsja på 200*13 @ 1,85v, men jeg skal ha høyere fsb etterhvert, kommer til å prøve 210*12 i kveld, får satse på at twinmos ch-5 :realmad: rammen min klarer det...

Lenke til kommentar
Kan bare anbefale disse prosessorene, utrolig bra.  Jeg kjøpe en 1.35V 2400+ fra itbutikken, kjører nå på 1.65V 2375mhz(190x12.5). Er HK mitt som hindrer meg i og komme høyere(MSI K7N2G-ILSR), venn av meg har samme cpu og kommer lett over 2.5GHz(fortsatt 1.65V) på NF7-hk(jeg har volcano 7 ribbe med titan alu vifte, han har volcano 12 ribbe/vifte).

 

husk og se etter FJQ4C og ikke FQQ4C da sistnevnte bruker høyere spenning.

jeg er den vennen han referer til

 

jeg måtte opp på 1,75v for å få den stabil på 200*12,5=2500mhz og jeg tror ikke jeg klarer så mye mer med min, aquamark kræsja på 200*13 @ 1,85v, men jeg skal ha høyere fsb etterhvert, kommer til å prøve 210*12 i kveld, får satse på at twinmos ch-5 :realmad: rammen min klarer det...

Selv kjører jeg på 200x12.5 med stabilt med XP-M 2400+ 35watt cpu

annet av hardware er:

Asus A7N8X deluxe rev 2

Corsair TwinX3200LL 2x512 Dual Channel PC3200

Sapphire Ati RAdeon 9700Pro AIW (325 / 310*2=620 effektivt)

Extreme Volcano 12 vifte

 

Det ser ut som når jeg prøver å sette Multiplier til 13, så vil den ikke være 13

Da går MHzen kun til 1000 og multiplier blir registrert til 5 i Evershome etter

oppstart.

 

Får jeg ikke satt høyere MP enn 12.5 grunnet at hovedkortet ikke støtter 5bit,

altså kun 4bit ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Det ser ut som når jeg prøver å sette Multiplier til 13, så vil den ikke være 13

Da går MHzen kun til 1000 og multiplier blir registrert til 5 i Evershome etter

oppstart.

har akkurat samme problemet, kanskje ikke så rart, siden jeg har samme hovedkort... hvorfor blir multiplier satt til 5x når du stiller den til 13x?? :hmm:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Det ser ut som når jeg prøver å sette Multiplier til 13, så vil den ikke være 13

Da går MHzen kun til 1000 og multiplier blir registrert til 5 i Evershome etter

oppstart.

har akkurat samme problemet, kanskje ikke så rart, siden jeg har samme hovedkort... hvorfor blir multiplier satt til 5x når du stiller den til 13x?? :hmm:

Hepp, Fant ut at det hovedkortet ikke støtter 5bit på L3 Broen etter at jeg leste guidene:

http://www.overklokking.no/cpu/amd_workarounds/index6.html

http://www.viperlair.com/articles/howto/cpu/unlock/

 

L3 broen må kuttes for å få tilgang til MP over 12.5 :(

 

Foreløpig så kjører jeg på 12.5x205MHz helt stabilt med høyeste volt som hovedkort klarer (1,75-1,78v)

 

(206MHz gir feil i prime95)

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...