Gå til innhold

Athlon XP-M (Mobile)

Anbefalte innlegg

Plutselig har det dukket opp en rekke Mobile AthlonXP i webshopper :wow:

Jeg ville satt pris på om noen kunne fortelle meg litt om hvorfor de selger Mobile CPU'er for bruk i desktop PC'er?

Fordeler\Ulemper... Er de kjappere pr. Mhz enn Barton CPU'er osv.?

Tenkte å oppdatere guiden min med disse CPU'ene, så vil gjerne vite litt om de :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme frekvens og med samme buss speed så er det samme ytelse. Grunnen for å velge disse er at de bruker lavere spenning på samme frekvens en vanlig xp cpu. 1.45 mot 1.65. Alle som har hatt litt fysikk og klokket litt vet at høyere volt er mere varme. Og mere varme blir som oftest mere støy. De tåler i tillegg samme spenning som en vanlig xp, så potensiallet for å komme opp på xp 3200++++ nivå er høyt, uansett eksemplar. Disse cpuene er testet og håndplukket på amd sine fabrikker for være sikker på at de er stabile på så lav spenning. En ting til, alle har åpen multiplier. Dette pga at de skal kunne klokkes opp og ned etter effektbehovet til en bærbar. Og så trekker de veldig lite watt fra psuen..(sier seg jo selv pga den lave spenningen, men kanskje ikke alle tenkte på det=). Helt ned mot 35 watt. Mot 60-70 w på en vanlig xp.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Kan bare anbefale disse prosessorene, utrolig bra. Jeg kjøpe en 1.35V 2400+ fra itbutikken, kjører nå på 1.65V 2375mhz(190x12.5). Er HK mitt som hindrer meg i og komme høyere(MSI K7N2G-ILSR), venn av meg har samme cpu og kommer lett over 2.5GHz(fortsatt 1.65V) på NF7-hk(jeg har volcano 7 ribbe med titan alu vifte, han har volcano 12 ribbe/vifte).

husk og se etter FJQ4C og ikke FQQ4C da sistnevnte bruker høyere spenning.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...