Gå til innhold

Tastatur/mus-brett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke så mye med tre og slikt, men skal prøve å ha en mest mulig glatt overflate.

Har egentlig ikke tenkt å bruke lakk, men jeg får se når jeg er ferdig med skjæring/pussing. Skal foresten ha "vanlig trefarge". Men det hadde kanskje vert tøfft med sort eller sølv. Da hadde det stått i stil med resten av rommet siden jeg kjører sort/sølv på det meste (untatt seng og sofa).

Lenke til kommentar

Kan bli litt vansklig det siden jeg har tenkt å legge plexiglass under selve brettet (se modell). Tror heller ikke dette blir brukt noe serlig siden jeg for det meste (alltid untatt lan) sitter i sofaen min.

 

En annen ting: Vist jeg skjærer plexien opp i biter og legger under/langs kanten på brettet (istedenfor under hele brettet), vil man da se skjøtene vist jeg pusser glasset slik at det blir matt? Vist dette fungerer kan jeg klare meg med mindre plexiglass :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderte det, men tror det blir lit risky å ha drikke ved siden av tastaturet :p "ooops *søl*" :roll:

jeg har sølt 1,5 liter fanta over mitt logitech tasta , is , smuler , vann , potetgull osv. Det funker fortsatt fett. Bortsett fra at page down og end er klistra sammen av størkna is =p

Lenke til kommentar

Det med drikken har ikke noe og si det.. det er bare og skru tastaturet fra hverandre og vaske det.. ikke no problem :)

K&H er ganske ok det. Fikk en stor plate til og tagge på :)

 

Ville lage kabinett da :) men fikk ikke nok timer til og ordne noe fint :(

Men skal lage et!

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar

Vil ikke ha brusholder i nærheten av tastaturet uansett. Har et gammelt som har hatt liutt for mye kontakt med slikt. Klissete og ekkelt :thumbdown: Kunne sikkert fikset det da, men gidder ikke gjøre det rent :p

 

Noen som vet om det går ann å få tak i forlenger til lader til en nokia mob foresten? Hadde vert fett vist jeg hadde lagt opp med forlenger i nærheten av mobilen slik at den kan ligge på lading når den ligger på brettet :yes:

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter: Det blir nok ikke gjort mye med dette brettet. Hadde K&H i dag og har bere en(!) gang igjen. Jeg har sagd ut formen og begynt å pusse kantene, men jeg får rett og slett ikke tid til å gjøre så mye som jeg hadde planlagt. Det blir mest sansynlig ikke plexi under kanten, og jeg bruker sikkert ikke så mye tid på å lage utdypninger til tastatur/mus/bluetooth/mob :(

 

 

Kanskje plexi kommer senere, utenom K&H. Vist jeg bare får tid/gidder :p

Lenke til kommentar

Dersom du gidder ut over klassetimen så:

 

jeg ville brukt en fres for å lage renner for kabler og for å få fine ytterkanter på de hullene du lager for musmatte osv.

 

 

Når du så var fornøyd med dette ville jeg funnet en tynn tynn finer plate

Så hadde jeg kledd hele toppen med en halv cm tykk skumgummi og for å få litt digg overflate kledd hele saken med "skinn".

 

Den tynne tynne finer platen tar du nå å lager plater av som passer nedi utskjæringene til tastatur, mus osv. og bare fester med noen listspiker/stifter osv.

 

ideen er at du da får glatte flater til der tastaturet osv ligger slik at lett å få bort dritt. Kantene ned med blir ganske fine vil jeg tro og du får digg underlag å hvile hentene på.

 

Jeg kjøpte meg en slik:

http://www.daisy.no/Spesiallosninger/images/buen.jpg

 

såklart et dårlig bilde på en jallabutikk, men du ser kanskje litt av hvordan den funker.

her et bedre bilde av min rotete pult, med denne saken foran tastaturet mitt:

 

http://www.aaseboe.com/Bilder/data/DSC00018.JPG

 

du kunne liksom bare forlenga den skinnkledde delen innover på pulten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...