HiddenDragon Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei. Fikk en oppgave i kunst og håndtverk på skolen der vi kunne lage omtrent hva vi ville. Siden jeg ikke har en pult å ha pcen på må jeg derfor bruke et brett til å ha tastaturet og musen på. Det var da jeg bestemte meg for å lage et nytt brett. Dette skulle ikke bare vere en vanlig treplate, men jeg skulle gjøre noe litt mer utav det. Etter idémyldring og litt for lang tid forran SketchUp ble dette resultatet. Planen er å lage utdypinger til tastatur, mus, mobiltelefon, kabler og bluetooth-adapter (slik at jeg alltid har perfekt signal). Jeg skal prøve å samle kablene som går fra tastaturbrettet og til pcen. Planen er også å lage en kant i plexi rundt/under brettet som skal lyses opp av LEDs. Hva tror dere? Invendinger? Forslag? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) ja, såg ok ut dette, men, ville haller ha laget hull under tingne, slik at kablene kommer på undersiden av fjøla, og så ville jeg ha polstret litt under, og eventuellt laget til med tynnere polster der låra blir liggendes.. slik at du klarer å bevege deg littegranne uten at heile greia sklir av og detter å bakken med ett brak.. ED; blåtanna kan jo såklart ligge inne i polstringa da... og visst mus eller tastatur også er USB-basert, så monterer du også en USB-HUB inne i polstringa, (gjerne senket litt inn i trevirket.. USB2-hub (fungerer på vanlig usb også..) ant øverste visst det bare er 2 ting på fjøla som er usb... Endret 26. april 2004 av The Helper Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 ja, såg ok ut dette, men, ville haller ha laget hull under tingne, slik at kablene kommer på undersiden av fjøla Tror jeg skal prøve på noe slikt. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Husk å lage en ut dypning til en laks. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) HEhe, får den oppg. i en av de neste ukene... Du går i 10 klasse, sant? Knus & Hærverk er kult fag, egentlig.. Endret 26. april 2004 av dD. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Husk å lage en ut dypning til en laks. hva skal den være til da... når tastaturet ligger nedi en boksaktig greie så trenger man ikke plass til armstøtte som ikke støtter... Endret 26. april 2004 av hvalfangeren Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 HEhe, får den oppg. i en av de neste ukene... Du går i 10 klasse, sant? Knus & Hærverk er kult fag, egentlig.. Går i 10. ja Hehe.. Kunst og håndtverk eiger! (iallefall når vi kan lage omtrendt det vi vil ) Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Husk å lage en ut dypning til en laks. Skal kanskje gjøre det Vist ikke er det ikke noe prob å gjore det senere da. Hvalfangeren: det skal ikke vere helt senket ned i tredverket, det får jeg ikke til (materialet er for tynnt) + at det ikke ville blitt så behagelig å skrive på. Så det vil nok bli mye bedre komfort med en laks eller hva det nå heter. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Stilig k'n'h projekt Hvordan skal du hule ut bordet? Legg ut bilder når det blir ferdig da! Hehe.. Kunst og håndtverk eiger! Ikke før nå, tidligere lagde vi masse dølle greier bla. et bilde med bare blåfarge Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Bruker sikkert hullehjern (tror det heter det). Blir kanskje litt mye graving Vist ikke noen andre har gode forslag da...? Hehe.. Lager masse dølle ting også, men det eiger når vi får gjøre slike ting Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kunst og håndtverk er ikke så ille hvis du har de rette lærerne, skal selv prøve meg på hjemme laget vannkjølng i KH timene Stå på dette så bra ut Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Bruker sikkert hullehjern (tror det heter det). Blir kanskje litt mye graving Vist ikke noen andre har gode forslag da...? Hehe.. Lager masse dølle ting også, men det eiger når vi får gjøre slike ting Bruk to plater, den ene sager du ut de der utdypningene og ei under så slipper du det problemet. Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Tror kanskje det blir litt tykkt. Også blir tastatyret og musen litt mye senket ned. Skal bare vere en liten grop slik at det ikke sklir når jeg bruker det... Skal ikke vere allt for mye nedsenket. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 topp plata trenger ikke ver tjukk, pluss at tastatur pleier å ver litt høye og du skal vel ha musematte. Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Du sier noe der. Jeg skal se hva jeg får tak i. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 khv er fysj og æsj. hittil i år har vi laget et bilde av bare rødt ( ), jobbet videre med permen (teit liten pappgreie til å ha alt oppi), dvs tegne på den elns, og laget "abstrakt" bilde av en kasse (ehm, ). læreren vår er rimelig dritt hun og. hun har brukt mangt en time på å forklare oss alle hvordan vi skal jobbe mer effektivt (noen som ikke ser ironien i dette?), og at vi burde være stille osv osv. khv = Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 K&H er stort sett , men du må da vere enig i at det er rått å få bruke skoletid til noe slikt...? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvordan går det med brettet? Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hadde K&H i dag, men hadde ikke material Men skal skaffe det og begynner sikkert utskjæringen neste torsdag. I mellomtiden får dere komme med mangen gode forslag på hva jeg kan gjøre annerledes/bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå